Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Huisje brandt niet van de DVS200, drie stuks in totaal. Resetten lukt niet, updaten lukt niet en ik krijg bij KPN geen mens aan de lijn. Wel 30 smsjes! Ik heb de Cockpit devolo geinstalleerd, alleen welke handelingen moet ik daar verrichten om hier te proberen de sets de koppelen en het huisje brandend te krijgen?

Hallo @Jessicajoins , dat staat beschreven in de cockpit-software, je moet een powerline rechtstreeks via een LAN-kabel verbinden met je pc/laptop en dan kun je alles instellen/aanpassen/reseetten/updaten enz.

 


Hi Jessica, welkom op het forum. 

Wat je ook kunt proberen bij deze adapters is het volgende:
Haal alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact en laat ze 10 minuten stroomloos. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer. Dit controleer uiteraard door te kijken of de huisjes branden wanneer ze nog in elkaar zitten. (ondersteboven)

Er is ook een kans dat een van deze adapters defect is, probeer bovenstaande manier ook dus steeds met 2 adapters om te kijken of je 2 wel werkend krijgt.


Bedankt @JanD ! Kan je me nog iets verder helpen met wat ik in cockpit moet doen? Ik heb de DSV200 in het stopcontact zitten met de LAN kabel erin en verbonden aan de laptop. De stekker van de v10 zit ook in die DSV trouwens. Ik zie de KPN DSV200 staan in de cockpit. En dan? Zou je me stapsgewijs kunnen uitleggen wat ik dan moet doen?

En als wat de volgende stappen zijn voor nummer 2 en 3.

🙏

 


Hallo @Jessicajoins , probeer eerst eens het advies van @Alex_P  op te volgen.

 


Jessica, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hoi @Alex_P Helaas lukt het nog steeds niet met de methode die je hebt opgegeven. Nu aantal keer geprobeerd. Na tien minuten stroomloos brandt alleen het linkerlampje van de inelkaar gestoken DVS-stekkers.

 


@Alex_P En deze stap werkt ook niet: 

Stap 4: De Draadloze Verbindingsset adapters zijn niet gekoppeld


Volg de onderstaande stappen om ze te koppelen:

  • Haal bij beide DVS adapters de ethernetkabel er voorzichtig uit.

  • Haal beide DVS adapters uit het stopcontact.

  • Druk de DVS adapters op elkaar zoals hiernaast afgebeeld. Het maakt niet uit welke boven of onder zit.

  • Plaats de gecombineerde DVS adapters in een stopcontact.

  • Druk bij één van de DVS adapters het reset knopje in. Doe dit 3 tot 5 seconden en laat dan weer los. Het ‘power’ lampje gaat nu knipperen.
  • Druk nu ook de resetknop van de andere DVS adapter in voor 3 tot 5 seconden. Ook bij deze adapter gaat het ‘power’ lampje knipperen.

Na maximaal 2 minuten gaan de middelste lampjes (huisjes) continu branden.

 


@Alex_P En het updaten van de software heb ik ook geprobeerd en dat gaf een foutmelding.


@Alex_P Inmiddels uitgevonden hoe de software via de cockpit te updaten. Blijkt dat alles up to date is. Ik weet het nu echt niet meer.


 


Dan ben ik bang dat die adapters niet meer te redden zijn, je hebt alles geprobeerd wat je maar kon proberen. Die adapters hebben het einde van hun leven bereikt zo te zien, jij hebt ze ook al best een tijdje als ik me niet vergis. Er rest niets anders dan nieuwe adapters aanschaffen. 


De 200 is ook al zo’n 8 jaar oud schat ik. Qua snelheid en verbinding niet meer van deze tijd.

Soms is het tijd om te vernieuwen. Zo heb ik 21 april j.l. afscheid genomen van mijn GSM van 10 jaar oud (Nokia 2700c) en deze vervangen door een Samsung Galaxy A40. En ook maar gelijk mijn abonnement van 9 jaar oud vernieuwt….

Dus koop hier een verse set van 3 stuks DVS 1200.


De 200 is ook al zo’n 8 jaar oud schat ik. Qua snelheid en verbinding niet meer van deze tijd.

Soms is het tijd om te vernieuwen. Zo heb ik 21 april j.l. afscheid genomen van mijn GSM van 10 jaar oud (Nokia 2700c) en deze vervangen door een Samsung Galaxy A40. En ook maar gelijk mijn abonnement van 9 jaar oud vernieuwt….

Dus koop hier een verse set van 3 stuks DVS 1200.

Wauw, nostalgie die Nokia! 


Ik kan me niet voorstellen dat ze ineens alle drie stuk zijn.

 


De DVS200 is inmiddels wel echt antiek. Helaas heeft dat spul niet het eeuwige leven. Mijn ervaring is dat deze apparatuur gemiddeld zo'n 5 jaar mee gaat. Ik ben ook bang dat je ze zult moeten vervangen @Jessicajoins 


Ik kan me niet voorstellen dat ze ineens alle drie stuk zijn.

 

Dat leek mij in eerste instantie ook gek, maar als je op geen enkele manier die adapters kunt verbinden(ook niet per 2) kan ik geen andere conclusie trekken.