Skip to main content

Ik zie dat het verkeer in deze topic 2 maanden geleden is gestopt. Ik heb dezelfde problemen als de anderen hier; tot voor kort was het nog te doen (af en toe STB-etc., dan weer een tijdje ok). Nu heb ik recentelijke nieuwe software op de 5202 moeten installeren en nu is het eigenlijk in 100% van de gevallen raak met STB-etc.

 

Ik had een Netgear GS305E tussen mijn Box 12 en 5202 staan; deze vervangen voor een door KPN aanbevolen GS105Ev2: zelfde probleem. Spiksplinternieuwe LAN-kabel gekocht en direct Box 12 met 5202 verbonden: leek een fractie beter, maar toch regelmatig haperingen en af en toe STB. Op Box 12 zitten nog wel andere apparaten (2x desktop, audio receiver, en SuperWiFi). Nu lees ik her en der dat die SuperWiFi's evt. de problemen kunnen veroorzaken? Lekker dan; die dingen heb ik nodig en ze waren bepaald niet gratis. Waarom zorgt KPN niet voor software-updates voor die SW's, zodat ze fatsoenlijk samen kunnen werken met Box 12?

 

Ik ga de SW's wel eens loskoppelen; kijken wat dat doet, maar ik vind dat KPN er hier wel een potje van maakt hoor; die rommel moet gewoon out of the box werken, zonder fratsen. Ik verlang bijna terug naar Ziggo.

 

Update: alle SW's losgekoppeld en uitgeschakeld (zodat ze niet per ongeluk via WiFi verbinden); hele zooi weer netjes opnieuw opgestart voor de 857e keer en hopla: meteen weer trots STB in beeld. Als KPN niet snel met een afdoende oplossing komt geef ik het op; we hebben sinds januari KPN na bijna 20 jaar zorgeloos Ziggo en het heeft van begin af aan niet fatsoenlijk gewerkt en ik ben er langzamerhand wel klaar mee.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Update: nog nooit eerder mee gewerkt en ik had er ook weinig fiducie in, maar ik heb eens gepoogd een VLAN op m'n switch aan te leggen en guess what: het werkt (vooralsnog)! Ben nog steeds van mening dat dit niet nodig zou moeten zijn, maar ik ben in de wolken met dit resultaat. Hopelijk is het geen toevalstreffer (het werkte eerder al eens zo af en toe) en zie ik niet morgen weer dat gehate blauwe scherm. Blijft raar dat hij met een directe kabelverbinding (nieuwe kabel) haperde en nu goed werkt.


Hallo @Eric Jorem, 

Wat fijn dat jij de oplossing hebt gevonden! Ik markeer je topic als beantwoord zodat je jouw bevindingen ook met eventuele meelezers kan delen.Â