Skip to main content
Beantwoord

Hulp nodig bij kiezen van merk TV en gebruik van KPN TV+ app

• September 9, 2025
  • 11 reacties
  • 290 keer bekeken

Ik wil graag een nieuwe tv aanschaffen voor de slaapkamer.  Nu hebben nieuwere tv's vak android 13 of meer dus dat moet geen probleem zijn maar welke merken zijn geschikt voor de app? LG draait op OS, geloof ik en Samsung op Tirzed? En daar draait de app niet op begreep ik. Wie o wie kan mij helpen? Beeldgrootte 32 inch

Beste antwoord door PeterG

Maar is Tizen en WebOS dan beschikbaar?  Want dan zou ook LG of samsung kunnen. Dat is dus waar ik mee zit. Wij zijn nu al redelijk ver in 2025 maar nergens is te vinden of dit al zo ver is

Voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG en Loewe) is nog de oude app beschikbaar. Die werkt prima! Heb 'm zelf nog op m'n Samsung. Grootste verschil: er zitten geen suggesties voor streamingdiensten in. (waar je ook nog abo's voor moet hebben natuurlijk).

Let op met Philips: die heeft tegenwoordig het eigen Titan OS. (i.v.m. de technische blokkade van Trump). Voor Titan OS is geen KPN TV app beschikbaar.

11 reacties

Forum|alt.badge.img

De nieuwere samsung tvs hebben sws de kpn app erop

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 9, 2025

Hallo ​@Ferretta ,

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app

Vanaf 7 januari 2025 is de nieuwste versie van onze Smart TV app beschikbaar. We starten eerst met tv’s die Android TV gebruiken, dat zijn bijvoorbeeld tv’s van Philips, Sony of Xiaomi. De download van deze nieuwe versie van de Smart TV app bieden we automatisch aan op jouw tv.

Momenteel werkt de app alleen op Smart TV's met Android TV 7.0 en hoger. In 2025 worden ook andere platformen ondersteund, zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen). Tot die tijd kun je daar de oude KPN iTV app voor.

bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Maar is Tizen en WebOS dan beschikbaar?  Want dan zou ook LG of samsung kunnen. Dat is dus waar ik mee zit. Wij zijn nu al redelijk ver in 2025 maar nergens is te vinden of dit al zo ver is

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 9, 2025

Nee, die zijn er nog niet. Houdt de product-updates in de gaten voor het laatste nieuws:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=9

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 10, 2025

Overigens wordt “binnenkort” wel gestart met testen van de app voor Samsung Tizen 6.0 of hoger:

Maar onduidelijk wanneer dan. En dat is bovendien nog alleen testen.

Ik denk dat de bestaande KPN TV app voor Samsung het nog wel doet? Maar of je daarmee wilt beginnen zonder zeker te weten wanneer (of: óf) de nieuwe app komt, is nogal een keuze.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 10, 2025

De nieuwere samsung tvs hebben sws de kpn app erop

Dat is de oude app. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Ferretta, welkom op de KPN Community! Ik zie dat de community je ook al voorzien heeft van antwoord. Hopelijk helpt dit jou bij het maken van een keuze.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG en Loewe) is nog de oude app beschikbaar. Die werkt prima! Heb 'm zelf nog op m'n Samsung. Grootste verschil: er zitten geen suggesties voor streamingdiensten in. (waar je ook nog abo's voor moet hebben natuurlijk).

Let op met Philips: die heeft tegenwoordig het eigen Titan OS. (i.v.m. de technische blokkade van Trump). Voor Titan OS is geen KPN TV app beschikbaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

Kijk daar heb ik iets aan bedankt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb inmiddels de LG qned 43qned84a6 tv en KPN kijken gaat prima.

Dank voor jullie hulp!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat leuk om te horen, ​@Ferretta! Veel kijk plezier. :)