Skip to main content

Waarom zijnhuurfilms zo duur, je betaald 14;99 voor een nieuwe film

De meeste zijn 5,99 of minder. Een enkele, bv Disney, zijn die hogere prijs en soms zelfs meer. Heeft met de inkoop te maken. Pathé kan niet alle films onder 6 € aanbieden. 

Maar voor die 14,99 mag je wel met meer personen kijken!


Dank je wel Peter voor je uitleg 


Voor een Blu-Ray film betaal je tussen de € 15,-- en € 25,--

Voor een huurfilm bij Pathe, KPN, etc. betaal je € 5,-- voor een nieuwe en voor een iets oudere minder.

Dus 3 of meer huurfilms voor de prijs van 1 nieuwe koopfilm.

Hoe vaak kijk jij een film meer dan 1 keer? 

 

Vroeger huurde je een film bij de videotheek, nu hoef je de deur niet meer uit.


Voor een huurfilm bij Pathe, KPN, etc. betaal je € 5,-- voor een nieuwe en voor een iets oudere minder.

En voor sommige huurfilms van Pathé betaal je dus €14,99 omdat deze films nog in de bioscoop draaien.


Voor een huurfilm bij Pathe, KPN, etc. betaal je € 5,-- voor een nieuwe en voor een iets oudere minder.

En voor sommige huurfilms van Pathé betaal je dus €14,99 omdat deze films nog in de bioscoop draaien.

 

wjb, klopt inderdaad.

Dat is gewoon belachelijk duur. 

 


Je hoeft hem niet te huren, staat de aanbieder vrij om een belachelijke hoge prijs te vragen.


@PeterG “Maar voor die 14,99 mag je wel met meer personen kijken!”

Hoezo, zit er een limiet op hoeveel personen ik in mijn eigen huis mag ontvangen? 

Zonder dollen, ik hoop dat er maar weinig zo gek zijn om voor zulke totally insane bedragen een film gaan huren. Dan spoor je echt niet. 


@Anneke-Anna , Als je maar 1.5 meter afstand houd mag je onbeperkt bezoek ontvangen.😜😜


Toch is er momenteel blijkbaar veel belangstelling om films in het openingsweekend thuis te kijken. Zo gaf Disney in juli nog aan dat het openingsweekend van de film Black Widow circa 80 miljoen dollar opbracht via de bioscopen en nog eens 60 miljoen via streaming (premier access via Disney +, in Nederland € 21,99).


Toch is er momenteel blijkbaar veel belangstelling om films in het openingsweekend thuis te kijken. Zo gaf Disney in juli nog aan dat het openingsweekend van de film Black Widow circa 80 miljoen dollar opbracht via de bioscopen en nog eens 60 miljoen via streaming (premier access via Disney +, in Nederland € 21,99).

Dit zal veel vaker de trend zijn verwacht ik, studio's die hun films naast de bioscoop ook gelijk aanbieden op eigen streamingdiensten. Voor de prijs van een bioscoopkaartje en soms net iets meer. Voordeel is wel dat je het dan met meerdere mensen kunt kijken, wat al benoemd is hier.