Skip to main content

 Geachte heer / mevrouw,  Enkele maanden geleden heb ik bij het aanvragen van een KPN TV-- en Wifi aansluiting in de winkel in Eindhoven-centrum  uitdrukkelijk gezegd dat de enige reden om bij Ziggo te vertrekken is om ook TV online te kunnen kijken in Zwitserland. Ik ben maandelijks in Zwitserland  voor mijn werk. Dit was/is niet mogelijk bij Ziggo.  Ik heb aan de betreffende KPN medewerker uitdrukkelijk gevraagd of ik bij KPN wel in Zwitserland (als niet EU-land) TV online kon kijken en heb ik evenzo uitdrukkelijk te horen gekregen dat dit bij KPN WEL mogelijk was.  Echter nu aangekomen in Zwitserland krijg ik bij het openen van een zender op KPN i-TV de volgende melding: Het is helaas niet mogelijk video's te bekijken buiten de EU (500-REF-401)  Ik ben hier zeer ontstemd over (understatement) en hoop dat dit snel te verhelpen is ?? Graag uw reactie in deze.  Met vriendelijke groet, with kind regards, mes meilleures salutations, 

admin: privé gegevens verstopt

Ik raad u aan onmiddelijk uw privé gegevens te verwijderen.  De hele wereld kan dit zien en misbruiken. 


Hi Joop, dank voor je reactie, Dit forum is geheel nieuw voor mij, hoe krijg ik mijn bericht verwijderd of aangepast ? Thanks.


Hoi @ReneSmaal 
Je bericht veranderen kan alleen binnen 1 uur na plaatsing, dus nu gaat dat niet meer en zal een KPN medewerker dit wel doen.

 

 


Bij alle providers is het zo dat alleen binnen de EU televisie gekeken kan worden waarbij sommige zenders zelfs alleen thuis bekeken kunnen worden.

Dat heeft te maken met de uitzendrechten die de provider verkregen heeft voor de zenders.

  1. Niet via Internet
  2. Alleen thuis
  3. In Nederland
  4. In de EU
  5. In specifieke landen buiten de EU
  6. Wereldwijd

Bij Ziggo kan je buiten de EU ook in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein televisie kijken.

 

Wil je toch in Zwitserland gebruik kunnen maken van iTV van KPN dan zal je een VPN verbinding met een VPN server binnen de EU moeten opzetten zodat KPN niet kan zien dat je in Zwitserland bent.

 

Zelf heb ik een VPN server op mijn Synology NAS thuis draaien en daarmee kan mijn dochter die in Zuid Afrika woont prima "Wie is de Mol" kijken via de iTV app en via https://tv.kpn.com.


Reageer