Skip to main content

Sinds enige dagen krijg ik de iTV opnamen die ik via de iPad wil bekijken niet meer te zien en verschijnt de melding “fout bij het opstarten van de video”. Het betreft opnamen opgenomen in februari en maart jl. die ik eerder wel gewoon kon kijken. Opnamen van na 4 april zijn wel beschikbaar. 

Ook na verwijderen en opnieuw installeren van de i-TV app waren de opnamen niet beschikbaar. 

 

Omdat dit probleem nu al dagen duurt wil ik toch graag een oplossing!

 

 

Beste @TonH4Bier, goed dat je het meldt! Je was niet de enige die hier tegenaan liep: ik heb net bericht gekregen dat het probleem inmiddels verholpen is. Veel kijkplezier en excuses voor het ongemak! 


Beste Marcia,

 

helaas is er nog niets verholpen, de oudere opnamen zijn op de iPad  nog steeds niet beschikbaar. Het betreft overigens opnamen van NPO1,2 of 3 die ik wel normaal kan zien op de TV die rechtstreeks is verbonden met de ExperiaBox. 

Met vriendelijke groet


Dat is vreemd! Ik heb vanmorgen juist te horen gekregen dat het wel weer werkt en ik kan zelf ook weer de opnames zien in de itv app. Kan je eens proberen de app te herinstalleren en evt. eens op een ander apparaat te proberen? Als het nog steeds niet werkt, ga ik het intern doorgeven. 


Beste Marcia,

 

ik heb de app al tig keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de iPad aan en uit gezet. De app ook geinstalleerd en geopend op een andere iPhone. Alles met hetzelfde resultaat: opnames van NPO van voor 4 april zijn niet beschikbaar met de melding : fout bij het opstarten van de video. Apart is dat deze melding nu ook verschijnt bij nieuwe opnames van enkele dagen oud maar dan na enkele seconden de opname toch beschikbaar komt.


Dit is heel vreemd.. Zou je me nog kunnen laten weten welk type iPad en iPhone je hebt en op welke iOS versie deze draaien? Dan ga ik het uitzoeken voor je. Er zijn op dit moment namelijk geen algemene storingen meer mee. Je kunt alle opnames dus wel via de tv-ontvanger bekijken, toch?


Marcia,

 

via de TV-ontvanger kan ik alles zien. De iPad heeft iOS versie 12.4.6 en de iPhone 13.4.1. Beiden zijn up to date. De iPad is al enige jaren oud waardoor de 13-serie van iOS niet meer wordt geinstalleerd. De versieverschillen spelen overigens geen rol in het niet kunnen ontvangen van de opnames, omdat het probleem zich immers op beide apparaten voordoet op dezelfde wijze. 


Hoe gaan we nu verder?


Ja sorry, er was een storing de 14e waardoor ik niet in het systeem kon. Op het moment dat ik vrij was, is dit verholpen en ik ben nu pas weer aan het werk. Ik zie niet meteen iets vreemds.. Kan je eens een voorbeeld geven van een opname (titel, zender, datum en tijdstip) die je niet terug kunt kijken? Je bent trouwens gewoon verbonden met de wifi thuis op deze iPad?


Beste Marcia,

 

na weer een keer verwijderen en re-installeren van de app werkt het nu eindelijk wel! Ik kan de oudere opnamen van de NPO zenders weer gewoon zien! Was wel een vreemde storing. 

 

Dank voor je hulp !

 

 


Ah, wat fijn! Bedankt dat je het even liet weten en veel kijkplezier! :-)


Beste Marcia,

 

we hebben toch iets te vroeg gejuicht, vrees ik. Er blijken nog enkele oudere NPO-opnames (maart / april) niet te openen op de iPad. Toch een hardnekkig probleem. 

 

Mvrgr


Hè, wat jammer.. Wil je me eens een paar voorbeelden geven van welke datum/tijdstip/zender/naam programma? Dit mag ook in een privébericht. Je kunt deze opnames dus wel via je tv-ontvanger openen? Welke melding krijg je nu als je ze op je iPad opent?


Beste Marcia

 

van de tientallen opnamen van NPO op de iPad geven de volgende twee de foutmelding “Fout bij het starten van de video (500-REF-403)”:

  • Vroege vogels - dd 20 maart 2020, NPO2
  • Detective No Offence - dd 3 april 2020, NPO2.

Beide opnames zijn gewoon op de TV te openen. Op de iPad echter niet

 

 


Excuses voor de late reactie! Ik weet niet waar dit aan ligt 😞. Omdat het via de tv wel lukt, ben ik bang dat ik ook geen oplossing heb om ze alsnog via de iPad te bekijken. Advies is dan toch om ze via de ontvanger te bekijken.