Skip to main content

Deze conversatie ligt een jaar stil nu, maar ik kamp met dit soort problemen. Ernstig.

Mijn vrouw kijkt graag series op NPO PLUS. Dat is bijna niet te doen.

Om de twee, drie minuten staat het beeld stil, geen geluid, niks, om vervolgens weer een paar minuten verder te gaan. 

Meer mensen met dit probleem? Verbinding slecht? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Meeuw010, we hebben je even een eigen topic gegeven. Dat maakt het wat makkelijker. 

NPO Plus geeft dus problemen. Hoe kijkt ze het? Via de app op Smart TV? Zo ja, werken de andere apps daarop wel naar behoren? Bijvoorbeeld Youtube of Netflix? Want als die ook slecht zijn ligt het vermoedelijk aan de verbinding. Hoe is de tv aangesloten op het internet? Met een kabel of via de wifi? Een tv wil ik je eigenlijk altijd aanraden om met kabel aan te sluiten. De wifi ontvanger zit vaak aan de achterkant tegen de muur en heeft zo moeite om goed een signaal op te pakken. 


Hoi Bart,

Blijkt dat ze idd via de app op de smart tv kijkt. 

Deze staat op Wifi, maar Netflix ect geeft geen enkel probleem in het streamen. Laatste tijd wel af en toe een melding dat er geen verbinding is… 

Wifi versterker van KPN (zo’n ronde zender en repeater verderop) staat pal naast de tv, dus die connectie zou echt geen probleem moeten geven. Of het zou om EMI moeten gaan? 

Ik heb helaas geen kabelaansluiting meer over op mijn ExperiaBox om de tv direct te bekabelen. 


Ik heb helaas geen kabelaansluiting meer over op mijn ExperiaBox om de tv direct te bekabelen. 

Dan bestel je een switch…

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129


Netflix is natuurlijk een organisatie die veel meer geld heeft om een goede app te ontwikkelen die goed blijft werken bij een verbinding die soms hapert. 


Of een kabel vanaf de versterker naar de tv, dat is ook nog een optie mocht daar een poort op vrij zijn. Als het bekabeld ook niet goed werkt dan zit het dus in de app van NPO.


Deze conversatie ligt een jaar stil nu, maar ik kamp met dit soort problemen. Ernstig.

Mijn vrouw kijkt graag series op NPO PLUS. Dat is bijna niet te doen.

Om de twee, drie minuten staat het beeld stil, geen geluid, niks, om vervolgens weer een paar minuten verder te gaan. 

Meer mensen met dit probleem? Verbinding slecht? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hey meeuw010, probleem opgelost intussen? Wij ervaren nu exact hetzelfde probleem dus ben benieuwd of jullie een oplossing hebben gevonden.


KPN maakt zich er weer met een Jantje van Leiden af.

Alsmaar dat advies van bekabelen want dan hoeven ze zelf niet na te denken. Ik heb in mijn huis uitstekende WiFi. Snelheden van de glasvezel getest en die zijn optimaal dus waarom zou een verbinding via WiFi niet werken? Verder geen enkel probleem met andere app's of reguliere zenders. En wanneer ik via mijn laptop naar NPO plus kijk werkt die vlekkeloos.

Als KPN van mening is dat de app van NPO niet goed is moeten ze óf deze niet meer presenteren óf NPO stimuleren de app te verbeteren.


@AadGr als je de NPO app gebruikt op onze ontvanger moet deze wel bekabeld aangesloten zijn. Je kan onze ontvanger niet via wifi aansluiten. Of je moet al de Smart tv app gebruiken, maar daar hebben wij niks mee te maken als de app dan niet goed werkt. Dan kan je je richten tot NPO. 

 

Zelf ervaar ik geen problemen met de app. Vaak helpt het om de ontvanger even te resetten


Het stilstaan was ook bij de normale zenders als NPO, RTL en SBS. Probleem is echter (voorlopig?) opgelost. In hetzelfde stopcontact als de ontvanger was een diffuser aangesloten. Deze losgehaald en voila: geen stilstaand beeld meer bij de normale zenders! NPO app nog niet uitgetest.