Skip to main content

Ik ben niet tevreden over het geluid op de TV+ Soundbox

• May 15, 2025
  • 4 reacties
  • 221 keer bekeken

Ik vind de soundbox qua geluid erg tegenvallen, alle opties voor ander geluid (film, music, sport, etc.) werken niet. Alles blijft hetzelfde geluid. Mn tv boxen zijn beter in ieder geval. Ik kan ook niet handmatig configureren. 
Flinke domper tot nu toe

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Rob wat jammer dat het geluid dan niet bevalt. Het blijft natuurlijk een hele subjectieve ervaring maar jammer dat niet aansluit bij jouw wensen. Je kan nog even kijken in dit artikel voor tips en trucs:

Bedankt voor jouw feedback!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025
  1. Heb je iets in de buurt van de Soundbox staan?
  1. Waar vergelijk je het geluid mee?

• Auteur
  • Topper
  • May 20, 2025

Laten we zeggen dat het gewoon een monotoom geluid is. Enige wat in de buurt van de soundbox staat is de televisie zelf. Verder geen andere elektrische apparaten in de buurt. Ik vind het ook vreemd dat wanneer ik een genre kies, dat het niets doet/ toevoegt. Er zit simpelweg geen verschillen in movie, music, sport, etc wat ik zeker wel had verwacht. Ik had verwacht dat music iets meer bass zou hebben, ondanks dat er geen subwoofer is natuurlijk. Dat sport een helderder geluid zou hebben. Ik vergelijk de genres met de geluidgenres van mn tv die dit ook heeft en wél duidelijk verschil geeft. En ik had gehoopt dat het geluid meer spreiding zou hebben. Boxjes aan de voorkant, zijkant en bovenkant of iets dergelijks. En misschien is het gewenning hoor. Ik kijk het nog een week aan, anders gaat ie echt terug. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 20, 2025

Verder geen andere elektrische apparaten in de buurt. Ik vind het ook vreemd dat wanneer ik een genre kies, dat het niets doet/ toevoegt. 

Ik bedoel met iets in de buurt alles en nog wat.

Ook een beeldje of zo kan al geluidsvervorming geven.

Van een 17 cm speaker hoef je natuurlijk niet echt een mooie lage bast te verwachten.

Maar het geluid is zo wie zo mooier en beter dan van de meeste platte schermen.

Zelf heb ik een Samsung soundbar 101 cm lang en 6 luidsprekers (2 links, 2 in het midden en 2 rechts) en uiteraard een losse subwoofer (als we die uitzetten, horen we heel veel verschil).