Skip to main content

Ik las net dat het abbo weer duurder wordt maar het tv aanbod is niks neem nou de avond bijna op elke zender een praat programma en al is er 1 film op is heb je die een dag later op een andere zender weer en er zijn amper goeie programma's op en dan nog spike die de hele zondag scfi uit zent of op 1 zender een serie en op de andere zender ook de zelfde serie ik kan nog beter alles er uit gooien want dit is zonde van me geld 

Hallo @Alex12 bedankt voor de mededeling.

Waar zie je staan dat het tv abonnement duurder wordt?

 


@Alex12 

Maar KPN heeft geen invloed op de programmering.

 

Welk abonnement heb je?


Hallo @Alex12 bedankt voor de mededeling.

Waar zie je staan dat het tv abonnement duurder wordt?

 

Ik kreeg een mail dat het ruim 3 euro duurder wordt per 1 jullie en heb bijna alle zenders maar voor dat geld krijg je troep aan de zenders dan 


@Alex12 eens dat de programmering van een bedenkelijk niveau is. Maar ik neem aan dat je daarom amper tv kijkt? Zeg de tv gewoon op dan?


Hallo @Alex12 bedankt voor de mededeling.

Waar zie je staan dat het tv abonnement duurder wordt?

 

KPN verhoogt per 1 juli de abonnementsprijzen voor internet, tv en vast bellen. Vanwege de inflatie verhoogt het telecombedrijf de prijzen met gemiddeld 6,4 procent. "We zorgen ervoor dat de verhoging nooit meer is dan 4 euro per maand per abonnement", tekent KPN daarbij aan.2 jun 2023


@Alex12 eens dat de programmering van een bedenkelijk niveau is. Maar ik neem aan dat je daarom amper tv kijkt? Zeg de tv gewoon op dan?

Ik kijk alleen een beetje discovery en wat misdaad alleen is de ene zender in een ander pakket dus dan moet je ze wel nemen en ik kan niet maar 2 zenders nemen en de rest niet als dat kon deed ik dat gelijk 


Ik snap je dilemma wel hoor. Ik kijk zelf ook amper tv meer, maar helemaal opzeggen is wel een stap voor veel mensen. Hopelijk stoppen de verhogingen langzaam aan.

 


Ik snap je dilemma wel hoor. Ik kijk zelf ook amper tv meer, maar helemaal opzeggen is wel een stap voor veel mensen. Hopelijk stoppen de verhogingen langzaam aan.

 

Ze blijven altijd stijgen en laten de zenders troep leveren als kpn daar eens wat aan doet is de verhoging normaal maar nu is het krom het aanbod van de zenders moet 100% beter wie wil er nou inde avond op elke zender een praat programma met onzin mensen die elkaar niet laten uit praten door elkaar heen blèren en een slappe zak van een tv presentatoren 


@Alex12 eens dat de programmering van een bedenkelijk niveau is. Maar ik neem aan dat je daarom amper tv kijkt? Zeg de tv gewoon op dan?

Ik kijk alleen een beetje Discovery en wat misdaad alleen is de ene zender in een ander pakket dus dan moet je ze wel nemen en ik kan niet maar 2 zenders nemen en de rest niet als dat kon deed ik dat gelijk 

 

Als je ook mobiel van KPN hebt, dan is het pluspakket gratis.

 

Zoals ik al zei, KPN heeft geen invloed op de inhoud van de zenders (gelukkig).

 

De verhoging is onder de inflatie, dus doet KPN dat netjes.

En het is ook voor internet, dus eigenlijk de gehele infrastructuur (denk o.a. aan onderhoud van het netwerk). 

 

De meeste zenders kan je ook via internet zien, dus je kan het tv abonnement opzeggen. 

Vooral als je bijna geen tv kijkt.

Je kan dus een internet only abonnement nemen bij KPN.


Het tv abonnement is nou niet het duurste.  Ik meen € 12,50. 


Het tv abonnement is nou niet het duurste.  Ik meen € 12,50. 

 

€ 12,50 is bij KPN tv+ abonnement en dan heb je de DIW7022 als KPN tv decoder.

Overige abonnementen is het € 10,-- per maand. 

 

Ik heb het er voor over, maar ik kan me voorstellen dat er (steeds meer) mensen zijn die nauwelijks tv kijken en dan is elke Euro er 1 teveel. 😉


Het tv abonnement is nou niet het duurste.  Ik meen € 12,50. 

 

€ 12,50 is bij KPN tv+ abonnement en dan heb je de DIW7022 als KPN tv decoder.

Overige abonnementen is het € 10,-- per maand. 

 

Ik heb het er voor over, maar ik kan me voorstellen dat er (steeds meer) mensen zijn die nauwelijks tv kijken en dan is elke Euro er 1 teveel. 😉

De ene kanaal zit in bepaalde pakket dus die heb ik maar voor een andere zender zit weer niet in dat pakket dat zit bij een ander pakket je kan jammer genoeg niet aparte zenders kiezen en toevoegen aan je pakket dus moet je niet verplicht het pakket nemen 


@Alex12 

Zoals ik al eerder vermelde, als je ook KPN mobiel hebt, dan krijg je het pluspakket gratis.

Moet je wel via MIJNKPN aanmelden. 

 

En je kan het tv pakket opzeggen.


Hallo @Alex12 bedankt voor de mededeling.

Waar zie je staan dat het tv abonnement duurder wordt?

 

KPN verhoogt per 1 juli de abonnementsprijzen voor internet, tv en vast bellen. Vanwege de inflatie verhoogt het telecombedrijf de prijzen met gemiddeld 6,4 procent. "We zorgen ervoor dat de verhoging nooit meer is dan 4 euro per maand per abonnement", tekent KPN daarbij aan.2 jun 2023

Hallo @Alex12 dat is de inflatiecorrectie van het totale pakket, dus geen prijsverhoging van het specifieke tv-abonnement, überhaupt geen prijsverhoging, maar inflatiecorrectie dus, dat is heel iets anders.

 


Hallo @Alex12 bedankt voor de mededeling.

Waar zie je staan dat het tv abonnement duurder wordt?

 

KPN verhoogt per 1 juli de abonnementsprijzen voor internet, tv en vast bellen. Vanwege de inflatie verhoogt het telecombedrijf de prijzen met gemiddeld 6,4 procent. "We zorgen ervoor dat de verhoging nooit meer is dan 4 euro per maand per abonnement", tekent KPN daarbij aan.2 jun 2023

Hallo @Alex12 dat is de inflatiecorrectie van het totale pakket, dus geen prijsverhoging van het specifieke tv-abonnement, überhaupt geen prijsverhoging, maar inflatiecorrectie dus, dat is heel iets anders.

 

Onzin natuurlijk. Of de tarieven nu omhoog gaan onder de noemer van inflatiecorrectie, prijsaanpassingen, prijsverhoging, opslag, prijsstijging of wat maar ook verzonnen wordt, het abonnement wordt duurder. 

Uitkeringen en vrijwel alle salarissen zijn gestegen, prijzen in de winkels schieten omhoog en dat  heet gewoon ‘verhoging van uitkeringen, loonsverhoging of prijsstijging. 

‘Inflatiecorrectie’ klinkt gewoon wat vriendelijker dan prijsverhoging, maar dat een ‘inflatiecorrectie’ iets heel anders is dan een prijsverhoging is kolder.

 


@Berteman 

Het heet inderdaad inflatiecorrectie.

En of jij niet eens bent met deze naam, helaas is het wel de juiste naam.

Zo werkt het al vele eeuwen.

 

Als de bakker zijn brood duurder maakt, wil jij meer salaris om dat brood te kunnen betalen.

Dat houd in dat het product wat jij maakt ook weer duurder wordt.  Etc.

Dat heet inflatie. 


Hallo @Berteman het verschil tussen inflatiecorrectie en prijsverhoging is in de regel dat je bij inflatiecorrectie je je abo binnen contract niet op mag zeggen en bij prijsverhoging soms wèl als het in je nadeel uitvalt, dus er is wel degelijk verschil.

 


‘Inflatiecorrectie’ klinkt gewoon wat vriendelijker dan prijsverhoging, maar dat een ‘inflatiecorrectie’ iets heel anders is dan een prijsverhoging is kolder.

Inflatiecorrectie, een percentage dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld over een specifieke periode. Waarbij bedrijven tot het betreffende maximum hun tarieven ‘mogen’ verhogen.

Prijsverhoging, een bedrag dat bovenop de bestaande prijs wordt doorgevoerd waarbij de verkoper zelf een prijs mag en kan bepalen met hoeveel deze de totaalprijs verhoogt waarbij geen wettelijk maximum van toepassing is.


Waar bij de één dus een maximum is bepaald is dat bij de ander niet het geval. Het woord ‘inflatiecorrectie’ betekent overigens nog niet per definitie dat je niet mag opzeggen, daarvan is alleen sprake als dit ook als zodanig is vermeld in de overeenkomst of Algemene Voorwaarden.

 

Maar ondanks dat, voor inflatiecorrectie gerelateerde zaken hebben we natuurlijk een ander topic 😉

 


Ik snap je dilemma wel hoor. Ik kijk zelf ook amper tv meer, maar helemaal opzeggen is wel een stap voor veel mensen. Hopelijk stoppen de verhogingen langzaam aan.

 

Ze blijven altijd stijgen en laten de zenders troep leveren als kpn daar eens wat aan doet is de verhoging normaal maar nu is het krom het aanbod van de zenders moet 100% beter wie wil er nou inde avond op elke zender een praat programma met onzin mensen die elkaar niet laten uit praten door elkaar heen blèren en een slappe zak van een tv presentatoren 

Dat gezeur dat "er nooit iets op tv" is is onzin en bovendien al zo oud als de tv zelf. 


Simpel. Discovery+ kost je €3,99 per maand.


Lonen en uitkeringen stijgen eveneens met als basis de vastgestelde inflatie. In feite dus ook een inflatiecorrectie. Zelfs de AOW stijgt dit jaar mee.


Hallo @Alex12 bedankt voor de mededeling.

Waar zie je staan dat het tv abonnement duurder wordt?

 

KPN verhoogt per 1 juli de abonnementsprijzen voor internet, tv en vast bellen. Vanwege de inflatie verhoogt het telecombedrijf de prijzen met gemiddeld 6,4 procent. "We zorgen ervoor dat de verhoging nooit meer is dan 4 euro per maand per abonnement", tekent KPN daarbij aan.2 jun 2023

Hallo @Alex12 dat is de inflatiecorrectie van het totale pakket, dus geen prijsverhoging van het specifieke tv-abonnement, überhaupt geen prijsverhoging, maar inflatiecorrectie dus, dat is heel iets anders.

 

Onzin natuurlijk. Of de tarieven nu omhoog gaan onder de noemer van inflatiecorrectie, prijsaanpassingen, prijsverhoging, opslag, prijsstijging of wat maar ook verzonnen wordt, het abonnement wordt duurder. 

Uitkeringen en vrijwel alle salarissen zijn gestegen, prijzen in de winkels schieten omhoog en dat  heet gewoon ‘verhoging van uitkeringen, loonsverhoging of prijsstijging. 

‘Inflatiecorrectie’ klinkt gewoon wat vriendelijker dan prijsverhoging, maar dat een ‘inflatiecorrectie’ iets heel anders is dan een prijsverhoging is kolder.

 

Je gaat hoe dan ook meer betalen alleen wordt er nog steeds troep op de zenders aangeboden en ik denk dat kpn daar best iets aan kan doen tegen de zenders maar ik heb de geluk dat ik ter alle tijden me abbo stop kan zetten en denk daar hard overna 


Voor de programmering van de zenders moet je echt bij de zenders zelf zijn, kpn is echt alleen maar een doorgeefluik. En het beste signaal dat we als consument af kunnen geven is stoppen met kijken en stoppen met afnemen. Dus ik niet langer nadenken als ik jou was en direct stoppen. 


Als je zo'n hekel hebt aan de uitgezonden programma's, zeg je het tv abonnement op een kijk naar andere mogelijkheden.

Wij kijken al een tijd via nlziet. Dan ben je niet meer gebonden aan de uitzend tijden. Ook nog zonder reclame. Maar het hangt er vanaf wat je kijken wilt. 

Er zijn ook genoeg andere streaming diensten die wellicht wel de programma's hebben die je leuk vind. 

Kpn bepaalt niet wat er uitgezonden wordt. 

Dus zoek een dienst die wel heeft wat je leuk vind. 


Dat snap ik alleen kijk ik veel op rtl crime en discovery en de een zit bij het gratis pakket en die ander niet het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je een eigen pakket kunt samenstellen met een x aantal zenders maar dat zal wel nooit komenÂ