Skip to main content

Ook  ik heb deze foutmelding op 1 van mijn 2 diw7022 boxen . Ik had deze na 1 juni pas uitgepakt , en deze werkt dus niet meer volgens de ontvangen mail van kpn . Dezelfde foutcode kbx-sota-e101.  Derhalve kpn gebeld , men zou een nieuwe box sturen . En wat kreeg ik in de brievenbus : een afstand bediening.  Weer kpn gebeld : sorrie , we sturen alsnog een nieuwe box . En wat gebeurt er : weer een afstand bediening in de brievenbus . Nu heb ik dus 3 afstand bedieningen voor die kapoote box . Weer kpn gebeld , ik moest maar naar KPN in Meppel gaan om de box om te ruilen . Maar ik heb geen vervoer. En hebben ze daar voorraad ? Weer kpn gebeld , men zou een hogere afdeling benaderen om de box toch te versturen . Ik zou benaderd worden. Dat is al weer 2 weken geleden dus, niets gehoord. Wat nu ?
KBX-SOTA-E101

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @CorSoerabaja, aan nieuwe afstandsbedieningen heb je niet zoveel als de box die melding geeft inderdaad. Het is het snelste om ons te bellen (0800-0402) voor zulke dingen zoals je merkt. Heb je er inmiddels meer duidelijkheid over kunnen krijgen? Op je forumprofiel staan geen gegevens, waardoor ik er niet meer over kan inzien.


Ik heb dus al 4 keer gebeld met KPN ,  de laatste keer zouden zij mij terug contacten , niets vernomen dus.  Zij sturen dus geen nieuwe box . Ik zal dus wellicht naar Meppel moeten gaan om de box om te ruilen.


Zou je dan je profiel kunnen invullen @CorSoerabaja en daarna een seintje geven? Zoals gezegd kan ik niets zien als daar geen gegevens staan.


profiel aangevuld nu


Dank je voor de gegevens, ik ben daarmee voor je gaan kijken. Ik zie geen meldingen staan naar aanleiding waarvan teruggebeld zou worden, het zou kunnen dat dat in een ander systeem is gedaan wat hij niet hebben. 

In je berichten lees ik niet of je het volgende al hebt geprobeerd, dus voor de zekerheid moet ik het wel even vragen:

Er zijn voor die foutmeldingen een paar stappen die je kunt proberen, zou je die kunnen volgen?

  1. Maak de Experia Box spanningsloos
  2. Start de Experia Box opnieuw
  3. Maak de TV+ box spanningsloos
  4. Start de TV+ box opnieuw op

heb ik vele malen gedaan , zonder resultaat. Het komt echt omdat ik te laat (na 1 juni) de box  uitpakte en aansloot, dat stond ook in de mail


Duidelijk, wij zien enkel wat jij vertelt. Je had het nog niet in je berichten hier op het forum genoemd, daardoor wist ik niet dat je het geprobeerd had. Ik heb een verzoek voor je gedaan om een vervangende ontvanger toe te sturen. Als dat gelukt is zal je daar een sms'je over ontvangen met meer details.


ok , bedankt. ik wacht af


Hallo,

 

Ik heb precies het zelfde probleem, nieuwe box geeft steeds een foutmelding. Gelukkig nog wel mijn oude box. Ben nu in de wacht bij de helpdesk.


Ik heb ondertussen een nieuwe box . Maar die hapert vaak , herstart soms spontaan , en ik moet regelmatig de stekker eruit trekken. Een 2e handsje ? De andere  box heeft daar geen last van.


Ha @CorSoerabaja, als wij tv-ontvangers geretourneerd krijgen, dan lopen we deze grondig na. Mochten ze nog perfect werken, dan worden ze opnieuw ingezet. Met nadruk op: als ze nog perfect werken. Het zou dus niet zo moeten zijn dat deze vaak hapert en uitvalt. Heb je de ontvanger al eens gereset? En is deze volgens het aansluitbeleid aangesloten?


YouFone is ook van KPN , gebruiken die dezelfde boxen ?  Voordeel : ESPN compleet gratis


YouFone is onderdeel van KPN inderdaad, maar wij hebben geen inzicht in hun gegevens en aanbod. Dat zullen zij jou zelf beter kunnen vertellen.


Reageer