Skip to main content
Beantwoord

Ik heb 2 KPN TV+ ontvangers met een verschillend abonnementsnummer en nu valt modem steeds uit

• September 30, 2025
  • 9 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik heb 2tv+ kastjes met een verschillend abonneenummer Nu heb ik problemen met mijn modem.  Die valt steeds uit 

Kunnen de verschillende nummers de oorzaak zijn van de uitval

Beste antwoord door Brouwer 02

Het blijkt dat ik een nieuw  abonnements nummer heb gekregen . Op het ene tv kastje het oude abonnementsnummer en op  het  nieuwe numme  op het  ophet nieuw tv kastje. Ik hoopte dat de storing  dan opgelost zou zijn.  Niet dus

Gisteren een monteur langs geweest heeft alles door gemeten en een aansluiting hersteld en ook een nieuw modem geïnstalleerd. Alle problemen waren opgelost

9 reacties

• September 30, 2025

Hoe kom je aan die tv ontvangers? Want ze horen natuurlijk geen verschillende nummers te hebben.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Zijn legaal van kpn

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Hallo ​@Brouwer 02 

Het gebeurd helaas wel eens dat er bij het inpakken in het logitieke centrum een ontvanger in de verkeerde doos terecht komt. Zou in jouw profiel hier op het forum je abonnementsnummer en de twee serienummers van jouw ontvangers willen zetten? Dan kunnen wij morgen met behulp van een moderator kijken of we ze beiden aan het juiste abonnement koppelen.

Dit zou overigens niets met je modem doen, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 30, 2025

Hallo ​@Brouwer 02 . Je zit nu met één ontvanger op het abonnement van een ander. Dat is niet de bedoeling. Je hebt dan vaak ook niet je juiste zenderpakketten of juist teveel. Zoek je officiële tv abonnementsnummer even op in je MijnKPN. 

En geef dan hier van je ontvanger met het verkeerde abonnementsnummer het serienummer even door. Nou hier… zet het in je forumprofiel in het tekst-vak Persoonlijke opmerkingen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Brouwer 02, welkom op de community. Verschillende abonnementsnummers is inderdaad niet de bedoeling, een abonnementsnummer is gekoppeld aan jouw abonnement. Zou je de gegevens die Jeroen-Bart vroeg op je profiel kunnen toevoegen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Wat er met je modem speelt is iets anders, wat gebeurt er precies als die uitvalt? Veranderen de lampjes van kleur bijvoorbeeld, valt het internet weg, valt de tv weg? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Het blijkt dat ik een nieuw  abonnements nummer heb gekregen . Op het ene tv kastje het oude abonnementsnummer en op  het  nieuwe numme  op het  ophet nieuw tv kastje. Ik hoopte dat de storing  dan opgelost zou zijn.  Niet dus

Gisteren een monteur langs geweest heeft alles door gemeten en een aansluiting hersteld en ook een nieuw modem geïnstalleerd. Alle problemen waren opgelost

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

En zijn beiden van je ontvangers nu dan ook aangemeld op het juiste abonnementsnummer? Het is vrij ongebruikelijk dat je een nieuwe abonnementsnummer krijgt. En als dat wel zo is, dan wordt dat oude account binnenkort opgeruimd en als dat gebeurd worden alle ontvangers die gekoppeld staan aan dat account geblokkeerd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Ik was vergeten dat beide kastjes nu allebei het nieuwe abonnementsnummer hebben

Jasper van KPN
Moderator

Dat laatste is een fijne toevoeging inderdaad, dan weten we dat jij zonder problemen kunt blijven kijken 🙂 De monteur heeft beide dingen goed aangepakt dus, daar ben ik blij om.

Veel kijkplezier weer, en als we iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.