Skip to main content

Super WiFi van Kpn verwijderd, voldeed niet voor mijn woning. Heb nu een Orbi , alles doet het, mijn orbi op de zelfde manier aangesloten als die van kpn., maar mijn tv doet het niet. 
kan iemand mij helpen ?

 

Beste @XxxHans,

Kan het soms zijn dat de “Orbi” geen IGMP Snooping ondersteund? Want dat heb je wel nodig voor Interactieve TV van KPN.

Heb je er eventueel een foto van deze Orbi? 🤔😉


Het is de orbi RBK 753. 


Het is de orbi RBK 753. 

Oké deze dus: Coolblue - Orbi RBK753,

Ik kan nergens lezen dat deze eventueel IGMP Snooping ondersteund, ik zal even wat hulp gaan roepen, want deze heb ik nooit gezien. 😉

 


De tv ontvangers gewoon bekabeld aansluiten. Via de Orbi gaat waarschijnlijk nooit werken. 


De tv ontvangers gewoon bekabeld aansluiten. Via de Orbi gaat waarschijnlijk nooit werken. 

Die vermoeden had ik eerlijk gezegd al.


Heb de Orbi satelliet net als de kpn super WiFi punten bedraad aangesloten dus waarom kpn WiFi punten wel en Orbi niet. 


Deze Orbi ondersteunt waarschijnlijk VLAN 4 niet. Dat is het op het kpn netwerk '’gesloten'’ deel waar de ontvangers op werken. Uiteraard verkoopt kpn spullen die dat wel doen.

Standaard internet is VLAN 6.

Dit gaat dus nooit werken. Met de ontvangers.


De Orbi's ondersteunen waarschijnlijk geen IGMP-Snooping. Of niet op de juiste manier. 

Zonder IGMP-Snooping word het tv signaal naar alle aangesloten apparaten gestuurd. Dus ook naar apparaten die helemaal geen tv ontvanger zijn. Hierdoor word het netwerk traag, stroperig en loopt het uiteindelijk vast.


Hallo @XxxHans, welkom op het KPN Forum. Ik zie dat onze superusers @PeterG en @Nick83 je al van antwoord hebben voorzien:

Deze Orbi ondersteunt waarschijnlijk VLAN 4 niet. Dat is het op het kpn netwerk '’gesloten'’ deel waar de ontvangers op werken. Uiteraard verkoopt kpn spullen die dat wel doen.

Standaard internet is VLAN 6.

Dit gaat dus nooit werken. Met de ontvangers.

De Orbi's ondersteunen waarschijnlijk geen IGMP-Snooping. Of niet op de juiste manier. 

Zonder IGMP-Snooping word het tv signaal naar alle aangesloten apparaten gestuurd. Dus ook naar apparaten die helemaal geen tv ontvanger zijn. Hierdoor word het netwerk traag, stroperig en loopt het uiteindelijk vast.

Je kunt de tv-ontvangers het beste direct op het modem aansluiten. Of je kunt een netwerkswitch met IGMP-snooping ondersteuning er tussen zetten als je extra netwerkpoorten nodig hebt.