Skip to main content

Na decennia satelliet-kijken willen wij graag verder per glasvezel. We hebben al KPN-XS4ALL en KPN-mobiel, dus daarover geen vragen. Ik heb over de details van de nieuwe box nog een aantal vragen:

Is er bij de lineaire zenderpaketten zoiets als een favorietenlijst of moet je iedere keer door al die zenders scrollen die je niet interesseren?

Werkt het apparaat draadloos met de Fritzbox 7590 WF?

Kan ik in een huis ook draadloos twee ontvangstboxjes gebruiken, aangenomen dat de signaalsterkte voldoende is?

Kun je alle apps in het apparaat downloaden, dwz ook ARD, ZDF, 3SAT, Arte, NPO Start en TV5? 

Is er bij de lineaire zenderpaketten zoiets als een favorietenlijst

NEE. In iedergeval: nog niet...

of moet je iedere keer door al die zenders scrollen die je niet interesseren?

VOORLOPIG WEL dus. Maar je kunt gewoon met de cijfertoetsen direct naar een zender die je wilt ... en interesseert. 

Werkt het apparaat draadloos met de Fritzbox 7590 WF?

Of de wifi daarvan IGMP streams ondersteunt weet ik niet. Indien niet werkt het met instelling unicast. Dan heb je niet de multicast (IGMP) streams.

 

Kan ik in een huis ook draadloos twee ontvangstboxjes gebruiken, aangenomen dat de signaalsterkte voldoende is?

DAT KAN

Kun je alle apps in het apparaat downloaden, dwz ook

Bij alle Duitse apps heb je last van geo blok 

ARD = ja, sommige zenders en on demand werkt niet door geo blok. 

ZDF, = deze doet niks in Nederland in verband met geo blok

3SAT = niet geprobeerd (zender aanwezig in extra Duits zender pakket)

Arte = mogelijk wel maar niet alles zal werken waar onder live niet. Kpn heeft de lineaire zender Arte maar alleen met Duits geluid. 

NPO Start = standaard geïnstalleerd

TV5 Monde = Daar is geen app van op Android-TV.  Kpn heeft de zender niet. Hij zit fta op de satelliet heb ik vernomen. 

Â