Skip to main content
Beantwoord

ik heb een probleem met mijn TP link router C2300 naar modem KPN

  • January 2, 2021
  • 12 reacties
  • 409 keer bekeken

Mijn nieuwe router TP LINK C2300 werkt helemaal top aangesloten op V10 experia box maar mijn kpn modem vanuit router geeft veel problemen op. Ik kan niet meer terugkijken ook geen opnames afspelen….

Mijn netwerk is Experia v10 - router tplink - modem kpn - TV. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb alles hergestart en kabels uit gehaald en daarna weer aan. Alles werkt met router behalve mijn modem. Ook nog het is wel gezien door router als vast verbinding op router met de andere 3 aangesloten dingen. Dus ...maar ik weet niet wat ik meer moet doen….stumped. Ik kan gewoon TV kijken en op menu gaan en instellingen. Als ik wil iets terugkijken of afspelen krijg ik de melding: (STB-zap-03/3- HAL layer) kan iemand mij helpen?

Ā 

Beste antwoord door R.Firth

Je zult jouw TP-Link in accesspoint mode moeten configureren om dit te laten werken en dan zal IGMP snooping aan aan gezet moeten kunnen worden op.de TP-Link.


ok ja ik begrijp het ...maar waar doe ik dat op het config scherm van TP link? Advanced settings of zo….want ik zie niet het mogelijkheid om dit te doen en ben door alles heen gaan kijken

Ā 


ok ik heb het gedaan in accesmode ...ben nu bezig ermee….


nee het werkt niet zo maar ….ben nu uit mijn router admin gegooid en kan niet meer daar op dus ik alles weer resetten..

Ā 


...Nou ik ga niet resetten ...alles werkt nu op TV en mijn wifi heeft nog alle zelfde codes en passwords dus het lijkt dat ik hoeft niet meer in het admin toe te gaan want alles is al geconfigureerd….hartstikke bedankt ik ga nu kijken hoe alles gaat...helemaal top ...ik heb alleen accesspoint veranderd en alles ging voor zelf….dank u was erg hulpzaam!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 2, 2021

Zorg er voor dat jouw TV ontvangers (door jou KPN modem genoemd) rechtstreeks op de Experia Box aangesloten blijven.


  • Auteur
  • Topper
  • January 2, 2021

Zorg er voor dat jouw TV ontvangers (door jou KPN modem genoemd) rechtstreeks op de Experia Box aangesloten blijven.


Dat kan niet ik heb ƩƩn kabel naar boven en die gaat door router heen. Daarvoor met Cisco links sys had ik helemaal geen probleem daarmee. Nu wel...dus daar is iets anders aan de hand. Bedankt voor jou input.


wjb
Wijsgeer
  • January 2, 2021

Zorg er voor dat jouw TV ontvangers (door jou KPN modem genoemd) rechtstreeks op de Experia Box aangesloten blijven.

Dat kan niet ik heb ƩƩn kabel naar boven en die gaat door router heen. Daarvoor met Cisco links sys had ik helemaal geen probleem daarmee. Nu wel...dus daar is iets anders aan de hand. Bedankt voor jou input.

Als je beneden en boven een Netgear GS105Ev2 plaatst dan kan je m.b.v. vlans zowel het netwerk van de Experia Box als het netwerk van jouw TP-Link over ƩƩn netwerkkabel leiden.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 2, 2021

Zorg er voor dat jouw TV ontvangers (door jou KPN modem genoemd) rechtstreeks op de Experia Box aangesloten blijven.


Dat kan niet ik heb ƩƩn kabel naar boven en die gaat door router heen. Daarvoor met Cisco links sys had ik helemaal geen probleem daarmee. Nu wel...dus daar is iets anders aan de hand. Bedankt voor jou input.

Maar toen had u misschien nog een Telfort abonnement? Bij KPN kan het niet.

Stond uw vorige router misschien in accespoint mode?


wjb
Wijsgeer
  • January 2, 2021

Zorg er voor dat jouw TV ontvangers (door jou KPN modem genoemd) rechtstreeks op de Experia Box aangesloten blijven.

Dat kan niet ik heb ƩƩn kabel naar boven en die gaat door router heen. Daarvoor met Cisco links sys had ik helemaal geen probleem daarmee. Nu wel...dus daar is iets anders aan de hand. Bedankt voor jou input.

Maar toen had u misschien nog een Telfort abonnement? Bij KPN kan het niet.

Ik denk dat dit Linksys in bridge-mode gebruikt werd want dan kan het wel.


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Zorg er voor dat jouw TV ontvangers (door jou KPN modem genoemd) rechtstreeks op de Experia Box aangesloten blijven.

Dat kan niet ik heb ƩƩn kabel naar boven en die gaat door router heen. Daarvoor met Cisco links sys had ik helemaal geen probleem daarmee. Nu wel...dus daar is iets anders aan de hand. Bedankt voor jou input.

Maar toen had u misschien nog een Telfort abonnement? Bij KPN kan het niet.

Ik denk dat dit Linksys in bridge-mode gebruikt werd want dan kan het wel.


Ik heb KPN al lang nu en alles werkt prima vóórdat ik heb mijn router vervangen. Ik heb wel een netgear GS108 volgens mij maar ik heb kabel rechtstreeks vanuit experia. Ja misschien is er iets met accespoint mode. Wat moet ik daarmee veranderen en hoe als dit is zo. Ik heb liever rechtstreeks vanuit experia box te gaan dan via nog een router (netgear) ….ik weet niet echt het voordelen van of nadelen alleen dat ik kan ook gelijk op service tool KPN gaan van mijn PC daarvoor had ik wel een probleem met cisco router….van wat ik herinner..

dank u voor jullie input

Ā 


wjb
Wijsgeer
  • January 3, 2021

Je zult jouw TP-Link in accesspoint mode moeten configureren om dit te laten werken en dan zal IGMP snooping aan aan gezet moeten kunnen worden op.de TP-Link.


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Je zult jouw TP-Link in accesspoint mode moeten configureren om dit te laten werken en dan zal IGMP snooping aan aan gezet moeten kunnen worden op.de TP-Link.


ok ja ik begrijp het ...maar waar doe ik dat op het config scherm van TP link? Advanced settings of zo….want ik zie niet het mogelijkheid om dit te doen en ben door alles heen gaan kijken

Ā 


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Je zult jouw TP-Link in accesspoint mode moeten configureren om dit te laten werken en dan zal IGMP snooping aan aan gezet moeten kunnen worden op.de TP-Link.


ok ja ik begrijp het ...maar waar doe ik dat op het config scherm van TP link? Advanced settings of zo….want ik zie niet het mogelijkheid om dit te doen en ben door alles heen gaan kijken

Ā 


ok ik heb het gedaan in accesmode ...ben nu bezig ermee….


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Je zult jouw TP-Link in accesspoint mode moeten configureren om dit te laten werken en dan zal IGMP snooping aan aan gezet moeten kunnen worden op.de TP-Link.


ok ja ik begrijp het ...maar waar doe ik dat op het config scherm van TP link? Advanced settings of zo….want ik zie niet het mogelijkheid om dit te doen en ben door alles heen gaan kijken

Ā 


ok ik heb het gedaan in accesmode ...ben nu bezig ermee….


nee het werkt niet zo maar ….ben nu uit mijn router admin gegooid en kan niet meer daar op dus ik alles weer resetten..

Ā 


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 3, 2021

Je zult jouw TP-Link in accesspoint mode moeten configureren om dit te laten werken en dan zal IGMP snooping aan aan gezet moeten kunnen worden op.de TP-Link.


ok ja ik begrijp het ...maar waar doe ik dat op het config scherm van TP link? Advanced settings of zo….want ik zie niet het mogelijkheid om dit te doen en ben door alles heen gaan kijken

Ā 


ok ik heb het gedaan in accesmode ...ben nu bezig ermee….


nee het werkt niet zo maar ….ben nu uit mijn router admin gegooid en kan niet meer daar op dus ik alles weer resetten..

Ā 


...Nou ik ga niet resetten ...alles werkt nu op TV en mijn wifi heeft nog alle zelfde codes en passwords dus het lijkt dat ik hoeft niet meer in het admin toe te gaan want alles is al geconfigureerd….hartstikke bedankt ik ga nu kijken hoe alles gaat...helemaal top ...ik heb alleen accesspoint veranderd en alles ging voor zelf….dank u was erg hulpzaam!!


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Bedankt WJB