Skip to main content
Beantwoord

Ik heb haperend geluid met radio via de soundbar met de TV uitgeschakeld

• July 20, 2026
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik luister de radio via mijn soundbar.Bij alle radiozenders heb ik een haperend geluid met tussenpozen. De TV staat uit.  Zowel tv als soundbar zijn van Philips. Met TV aan heb ik dat niet. 

Beste antwoord door joop2011

Hoe is het een en ander aangesloten ​@I do rene 

Meestal, maar bij Philips is het anders dacht ik)

HDMI1 voor de Sagemcom DIW7022

HDMI2 (eARC) voor de Soundbar

En zet in de tv instellingen geluid op externe boxen.

Als de tv uitstaat, kan je beter werken met een Toslink kabel (optische audio kabel) van de DIW7022 naar de Soundbar.

Wel de Toslink in de DIW7022 aanzetten.

Een HDMI switch kan bij de DIW7022 voor problemen zorgen, omdat die vaak niet door de DIW7022 herkent wordt. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2026

Dit wil wel eens gebeuren met de TV+ ontvanger DIW7022.

Er blijft dan een HDCP cyclus lopen via de hdmi met de tv in stand-by. Bij sommige tv's / modellen gebeurt dat.

Een HDMI Switch tussen de ontvanger en de tv lost het in de meeste gevallen op. Een nieuwe tv is iets té drastisch, toch? En steeds de hdmi stekker uit de tv of ontvanger halen ook.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 20, 2026

Hoe is het een en ander aangesloten ​@I do rene 

Meestal, maar bij Philips is het anders dacht ik)

HDMI1 voor de Sagemcom DIW7022

HDMI2 (eARC) voor de Soundbar

En zet in de tv instellingen geluid op externe boxen.

Als de tv uitstaat, kan je beter werken met een Toslink kabel (optische audio kabel) van de DIW7022 naar de Soundbar.

Wel de Toslink in de DIW7022 aanzetten.

Een HDMI switch kan bij de DIW7022 voor problemen zorgen, omdat die vaak niet door de DIW7022 herkent wordt. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

Hi ​@I do rene, welkom allereerst bij onze community. 

Ik ben ook benieuwd hoe de soundbar is aangesloten op je soundsystem. Is dit via HDMI(ARC) of via een S/PDIF kabel

Kan ook niet anders. 

Ik hoor graag van je.