Skip to main content

Ik vind dit niet echt grappig. Ik ben nu praktisch een maand geleden verhuist en vandaag is KPN er dan eindelijk in geslaagd om de internetverbinding in mijn nieuwe woning (dwz voor mij nieuw, het is een bestaande woning) werkend te krijgen. Om de een of andere stomme reden vond KPN dat ik bij mijn verhuizing nieuwe TV kastjes moest hebben, welke ik als gevolg van de organisatorische problemen dus pas vandaag voor het eerst kon aansluiten. Het dialoog bij het opstarten deed reeds het ergste vermoeden en gaandeweg werd duidelijk dat ik totaal niet blij ben met deze nieuwe kastjes. Als ik dit had geweten zou ik afgelopen week de nieuwe kastjes naar het retouradres hebben gestuurd, maar nu zit ik opgescheept met deze Google spyware kastjes welke bovendien niet aangestuurd kunnen worden door mijn Harmony Hub waardoor ik nu verplicht een extra afstandsbediening moet gaan gebruiken. Het is mijn begrip dat er mensen bestaan die het ontzettend stoer vinden om er zoveel mogelijk te hebben en ook nog eens in het zicht te leggen, maar daar hoor ik dus niet bij. Ik vind het bovendien een buitengewoon onhandige afstandsbediening. Er zit nota bene op een prominente plek een speciaal knopje op voor een abonneedienst die ik er volgens mij niet gratis bij heb gekregen, toch? Hoe haalt KPN het in haar hoofd om op deze wijze sluikreclame te maken voor een Amerikaanse streamingdienst? Ik denk zo dat de Reclame Code Commissie daar wel eens een mening over zou kunnen hebben.

 

Ik weet verder niet wat er zogenaamd ‘plus’ aan deze opgedrongen kastjes zou moeten zijn, maar ik wil graag de normale TV kastjes terug. Ik zou het sowieso op prijs stellen wanneer KPN duidelijk informatie zou verschaffen over wat zij aanbiedt en welke consequenties dit heeft in plaats van nodeloos nieuwe apparatuur als een verplichting op te leggen.

 

Ik ga hier morgen nog over bellen, maar dit is alvast mijn publieke rant zodat een ieder die eveneens niet van dit soort praktijken is gediend kan lezen dat ze niet de enige zijn.

*off topic* (we blijven bezig😉)

Zodat het antwoord onder verschillende delen van de tekst komt te staan bedoel je @Katana321 ?

Nee...wist ik niet, maar weleens afgevraagd...waar precies moet je dan op de schrijversnaam klikken, want dat zie ik zo snel niet?

Ja, dat bedoel ik idd. Ik klik dan ergens op het vetgedrukte van de betreffende reactie.


Interessant topic dit. Heb me net (2 uur geleden) vrijwillig bij KPN gemeld om mijn abonnement om te zetten van iTV naar TV+. Gebruiksgemak met al die streaming diensten lukt me super. Zonnescherm bedienen kan maar lijkt me niet nodig maar kan wel. Maar vooral zoeken over alles heen lijkt me top. 
mij ga er vanuit (als uw sniffer iets anders aantoont hoor ik dat graag), dat er even een phone-home wordt gedaan naar de diverse ondersteunde cloud diensten. KPN is volledig over op dit nieuwe platform wat draait op een Android doosje. Als u dat niet wist en niet wilt kan ik me uw verontwaardiging voorstellen (het verandert denk ik niets). Maar dit is wat de meeste consumenten willen.

(geen idee wat Freedom enz doen)
 

Ik lees verder graag mee.


Goede keus. De boxjes werken heel goed, en de Bluetooth afstandsbediening bedient de box heel goed. Je hoeft 'm niet te richten, hij kan daardoor zelfs in de kast staan.De kritiek hierboven kan ik dan ook totaal niet plaatsen, lijken mij meer Google-haters. Wat mag hoor, moet men zelf weten, maar KPN heeft hier voor gekozen, en zoals je zelf al aangeeft, de meeste mensen zullen het waarderen.

Er zitten Netflix en Disney+ knoppen op, zoals op bijna alle afstandsbedieningen.

Hij werkt ook met wifi heel goed (is tenslotte een mediaspeler), dan moet je echter wel een Box 12 modem hebben, en de box moet niet al te ver van de modem staan.

 


Goede keus. De boxjes werken heel goed, en de Bluetooth afstandsbediening bedient de box heel goed. Je hoeft 'm niet te richten, hij kan daardoor zelfs in de kast staan.De kritiek hierboven kan ik dan ook totaal niet plaatsen, lijken mij meer Google-haters. Wat mag hoor, moet men zelf weten, maar KPN heeft hier voor gekozen, en zoals je zelf al aangeeft, de meeste mensen zullen het waarderen.

Er zitten Netflix en Disney+ knoppen op, zoals op bijna alle afstandsbedieningen.

Hij werkt ook met wifi heel goed (is tenslotte een mediaspeler), dan moet je echter wel een Box 12 modem hebben, en de box moet niet al te ver van de modem staan.

 

Pffff. Ik heb de Motorola en daarna de Arris al zeker tien jaar in een afgesloten kast staan. Via de Harmony Hub bedien ik het TV kastje, de TV zelf, de Mediaspeler en mijn stereo allemaal met een en dezelfde compacte afstandsbediening, maar ik kan het eveneens doen met een telefoon app en via domotica (de Harmony Hub wordt ondersteund door onder andere HA en Domoticz) hetgeen mij tevens in staat stelt om de lichten te dimmen wanneer ik de TV aanzet.  En dan zit jij hier nu te jubelen dat je dat kastje dat kleiner is dan de verzameling afstandsbedieningen die je op tafel hebt liggen nu dan eindelijk kan verstoppen. Leve de ‘vooruitgang’...


Good for you!


In dit topic is iets over de Netflix knop geschreven kort gezegd daar betalen die streamingdiensten voor. 

 

 


Interessant topic dit. Heb me net (2 uur geleden) vrijwillig bij KPN gemeld om mijn abonnement om te zetten van iTV naar TV+. Gebruiksgemak met al die streaming diensten lukt me super. Zonnescherm bedienen kan maar lijkt me niet nodig maar kan wel. Maar vooral zoeken over alles heen lijkt me top. 
mij ga er vanuit (als uw sniffer iets anders aantoont hoor ik dat graag), dat er even een phone-home wordt gedaan naar de diverse ondersteunde cloud diensten. KPN is volledig over op dit nieuwe platform wat draait op een Android doosje. Als u dat niet wist en niet wilt kan ik me uw verontwaardiging voorstellen (het verandert denk ik niets). Maar dit is wat de meeste consumenten willen.

(geen idee wat Freedom enz doen)
 

Ik lees verder graag mee.

 

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk op het punt stond om voor te stellen een hotelkamer te regelen voor degenen die hier een forum tips&tricks van aan het maken zijn.

Het punt is dus dat KPN mij nergens over heeft geïnformeerd. Er is mij simpelweg medegedeeld dat ik op basis van mijn verhuizing waarbij ik initieel van glas naar koper zou gaan andere TV kastjes zou gaan krijgen.  Dat koper bleek dus kapot, maar omdat KPN geen behoorlijke verhuisregeling heeft kwam dat pas aan het licht ná dat op het oude adres de boel was afgesloten. Ik heb dertig dagen geen internet gehad hetgeen mij meerdere tientjes per dag heeft gekost omdat mijn thuiswerkplek daarmee onbruikbaar was. Na twee weken kreeg ik een digitenne kastje toegestuurd die vervolgens al werd afgesloten vóór dat de nieuwe glasverbinding gereed was gemeld. En ja er zitten echt mensen die stinkend hun best voor je doen, maar er gaat zoveel mis in de ‘interne’* communicatie en de organisatie blijkt ook nog steeds gedomineerd door volk dat de aloude ambtenarengewoonte van op je strepen staan hanteert. Als het daaraan had gelegen had ik over een jaar nog steeds geen internet en/of TV gehad.

*) En dit is dus zo ongeveer het meest frustrerende element. In de afgelopen maand heb ik te maken gehad met ten minste drie verschillende organisaties die allemaal KPN heten en om het nog eens extra spannend te maken bellen twee van die organisaties met hetzelfde externe telefoonnummer. Dus ja nu kan KPN¹ wel vrolijk lopen verhalen dat mijn bedenktijd verlopen zou zijn, maar ik zit in de praktijk nu pas op dag twee van wat dan kennelijk een nieuwe overeenkomst zou zijn. Maar als het dan werkelijk een nieuwe overeenkomst zou betreffen, waarom moest het dan eerst uit op mijn oude adres alvorens het aan te zetten op een kapotte lijn?


In dit topic is iets over de Netflix knop geschreven kort gezegd daar betalen die streamingdiensten voor. 

 

 

De wet verplicht KPN in dit geval om vooraf te vermelden dat het een gesponsord product betreft dat reclame bevat.


De wet verplicht KPN in dit geval om vooraf te vermelden dat het een gesponsord product betreft dat reclame bevat.

Is er sprake van sponsering dan?


In dit topic is iets over de Netflix knop geschreven kort gezegd daar betalen die streamingdiensten voor. 

 

 

De wet verplicht KPN in dit geval om vooraf te vermelden dat het een gesponsord product betreft dat reclame bevat.

Is er sprake van sponsering dan?

 

Je ziet de quote die er boven staat hè?


Je ziet de quote die er boven staat hè?

Ik zou graag willen weten waar die bewering op gebaseerd is.


Je ziet de quote die er boven staat hè?

Ik zou graag willen weten waar die bewering op gebaseerd is.


Welke bewering?


Je ziet de quote die er boven staat hè?

Ik zou graag willen weten waar die bewering op gebaseerd is.


Welke bewering?

Die in die quote staat waar u naar verwijst.


Om een kort verhaal lang te maken . . .


Interessant topic dit. Heb me net (2 uur geleden) vrijwillig bij KPN gemeld om mijn abonnement om te zetten van iTV naar TV+. Gebruiksgemak met al die streaming diensten lukt me super. Zonnescherm bedienen kan maar lijkt me niet nodig maar kan wel. Maar vooral zoeken over alles heen lijkt me top. 
mij ga er vanuit (als uw sniffer iets anders aantoont hoor ik dat graag), dat er even een phone-home wordt gedaan naar de diverse ondersteunde cloud diensten. KPN is volledig over op dit nieuwe platform wat draait op een Android doosje. Als u dat niet wist en niet wilt kan ik me uw verontwaardiging voorstellen (het verandert denk ik niets). Maar dit is wat de meeste consumenten willen.

(geen idee wat Freedom enz doen)
 

Ik lees verder graag mee.

 

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk op het punt stond om voor te stellen een hotelkamer te regelen voor degenen die hier een forum tips&tricks van aan het maken zijn.

Het punt is dus dat KPN mij nergens over heeft geïnformeerd. Er is mij simpelweg medegedeeld dat ik op basis van mijn verhuizing waarbij ik initieel van glas naar koper zou gaan andere TV kastjes zou gaan krijgen.  Dat koper bleek dus kapot, maar omdat KPN geen behoorlijke verhuisregeling heeft kwam dat pas aan het licht ná dat op het oude adres de boel was afgesloten. Ik heb dertig dagen geen internet gehad hetgeen mij meerdere tientjes per dag heeft gekost omdat mijn thuiswerkplek daarmee onbruikbaar was. Na twee weken kreeg ik een digitenne kastje toegestuurd die vervolgens al werd afgesloten vóór dat de nieuwe glasverbinding gereed was gemeld. En ja er zitten echt mensen die stinkend hun best voor je doen, maar er gaat zoveel mis in de ‘interne’* communicatie en de organisatie blijkt ook nog steeds gedomineerd door volk dat de aloude ambtenarengewoonte van op je strepen staan hanteert. Als het daaraan had gelegen had ik over een jaar nog steeds geen internet en/of TV gehad.

😉 En dit is dus zo ongeveer het meest frustrerende element. In de afgelopen maand heb ik te maken gehad met ten minste drie verschillende organisaties die allemaal KPN heten en om het nog eens extra spannend te maken bellen twee van die organisaties met hetzelfde externe telefoonnummer. Dus ja nu kan KPN¹ wel vrolijk lopen verhalen dat mijn bedenktijd verlopen zou zijn, maar ik zit in de praktijk nu pas op dag twee van wat dan kennelijk een nieuwe overeenkomst zou zijn. Maar als het dan werkelijk een nieuwe overeenkomst zou betreffen, waarom moest het dan eerst uit op mijn oude adres alvorens het aan te zetten op een kapotte lijn?

Hij komt morgen binnen, dus ben benieuwd…

Wat u beschrijft had ik na mijn verhuizing met Ziggo. Meerdere keren aan kabel gesleuteld, zelfs twee keer opgegraven omdat er waarschijnlijk water in een las stond. Toen (na tussen jaartje bij Tele2) eindelijk aangesloten, komt er alsnog die lompe grote kast binnen en week later leveren ze alleen maar dat nieuwe Next kastje. Na meermaals dreigen om weg te gaan ben ik ook echt weggegaan. Zelfs de afkoop van het contract klopte niet met de algemene voorwaarden en ook alle medewerkers vertelden het verkeerd. Dat soort onzin heb ik bij KPN nog niet meegemaakt… niet altijd perfect maar doen over algemeen wat wordt beloofd bellen de processen lijken toch wel te kloppen.

Wat u schrijft en uw frustratie snap ik. Ik dacht dat ik voorzichtig was met gegevens en aansluitingen maar u doet er nog een schepje bovenop. Dan ongevraagd (althans niet goed uitgelegd) een TV kastje krijgen wat veel meer is dan dat en allerlei zaken bevat die u al anders heeft geregeld zal wel frustratie op wekken.

Ik las ergens anders op dit forum dat iemand nog via de retentiedesk (de opzeglijn) toch oude kastjes heeft kunnen krijgen, misschien werkt dat voor u. Anders is er weinig andere keuze dan de nieuwe kastjes gebruiken (KPN moet voldoen aan de AVG…) of overstappen (zoals ik heb gedaan… veelal komen de opzegkosten overeen met de speciale aanbieding van een nieuwe provider).

Succes met uw keuze!


Je ziet de quote die er boven staat hè?

Ik zou graag willen weten waar die bewering op gebaseerd is.


Welke bewering?

Die in die quote staat waar u naar verwijst.



Wellicht meer zinvol dan om neer te leggen bij degene die deze stelling introduceerde in plaats van te suggereren dat dit bij mij vandaan zou komen?


Je ziet de quote die er boven staat hè?

Ik zou graag willen weten waar die bewering op gebaseerd is.


Welke bewering?

Die in die quote staat waar u naar verwijst.



Wellicht meer zinvol dan om neer te leggen bij degene die deze stelling introduceerde in plaats van te suggereren dat dit bij mij vandaan zou komen?

Geen stelling of bewering een redelijk gestaafde feit. 

Bron1  bron2 bron3 bron4

On topic wat mij verbaasd is dat het TV+ abonnement en de TV+ box is 'opgedrongen'  dat is bij een verhuizing niet gebruikelijk.

 

Hoewel toen ik in 2018 verhuisde mocht mijn Amino A140 ook niet mee, ik werdt verplicht de Arris Vip2952 te gaan gebruiken. KPN was toen bezig de betere systemen van de glasvezel pioniers aan het afbouwen, kortom is hier niks nieuws onder de zon. Als u uitgefaseerde mediaboxen had de vip 1853 bijvoorbeeld dan is het deels logisch. Maar dan had men u de vip 2952 of desnoods de vip5202 kunnen sturen. 


On topic wat mij verbaasd is dat het TV+ abonnement en de TV+ box is 'opgedrongen'  dat is bij een verhuizing niet gebruikelijk.

 

 

Ik verbaas mij bij KPN wel over meer. Zo krijg ik steeds twee kastjes opgestuurd terwijl ik één TV in de woonkamer heb en dat meer dan genoeg vind. Het is gewoon kapitaalvernietiging, net als naar volle tevredenheid werkende kastjes vervangen in de naam van vooruitgang waar nogal wat meningen over heersen. Zo heb ik ondertussen begrepen dat er zeker een half jaar klachten bestaan over de TV+ kastjes. Het is natuurlijk al erg genoeg dat ze deze dan naar nieuwe klanten sturen die niet beter weten, maar deze zonder redelijke aanleiding bestaande klanten in de maag splitsen is gewoon vragen om klachten.

Ik had overigens redelijk recente Arris kastjes. Niet echt opgeslagen welk nummertje daar dan bij stond, maar ik ontving deze nadat het Motorola kastje dat ik daarvoor had steeds vastliep en de laat ik het dan maar reserve unit noemen niet meer aangesloten kon worden vanwege te oude firmware.


Wij hebben inmiddels besloten TV+ na afloop van het contract (1 jaar) niet meer af te nemen. De wifi van de kastjes is slecht (heb een kabel moeten trekken voor de DIW, terwijl de Samsung TV, de Google TV 4k en Apple TV probleemloos werken) en de TV+ app is ondoordacht en langzaam. We kijken sowieso steeds minder live TV, bijna alleen nog maar Netflix en consorten, behalve Journaal e.d. maar dat kan ook via een goedkoper NLZiet abo. Als ik dan toch per se alles via een app op een Android of Apple kastje moet doen, dan kan ik op die manier geld besparen en een stuk gebruiksvriendelijker bedienen.

Mijn ouders (80+) zijn ook al sinds april doodongelukkig met hun TV+ kastjes (kwamen van Ziggo HDD recorder). Als hun contract afloopt ga ik ze weer terugzetten naar Ziggo. De Next Mini is qua bediening een stuk makkelijker voor hen.


Mijn ouders (80+) zijn ook al sinds april doodongelukkig met hun TV+ kastjes (kwamen van Ziggo HDD recorder). Als hun contract afloopt ga ik ze weer terugzetten naar Ziggo. De Next Mini is qua bediening een stuk makkelijker voor hen.

Grote kans dat Ziggo het signaal niet heeft afgesloten, je kunt dan gewoon een Humax zonder smartcard gebruiken zolang Ziggo het signaal niet uitschakelt.Als je ouders weer een abonnement nemen kan je TV start met CI+ afsluiten en de smartcard daarvan in de Humax stoppen ( mits ze in FZiggo gebied wonen ).

Bij mij staat er ook nog steeds DVB-C op de kabel.


Wij hebben inmiddels besloten TV+ na afloop van het contract (1 jaar) niet meer af te nemen. De wifi van de kastjes is slecht (heb een kabel moeten trekken voor de DIW, terwijl de Samsung TV, de Google TV 4k en Apple TV probleemloos werken) en de TV+ app is ondoordacht en langzaam. We kijken sowieso steeds minder live TV, bijna alleen nog maar Netflix en consorten, behalve Journaal e.d. maar dat kan ook via een goedkoper NLZiet abo. Als ik dan toch per se alles via een app op een Android of Apple kastje moet doen, dan kan ik op die manier geld besparen en een stuk gebruiksvriendelijker bedienen.

Mijn ouders (80+) zijn ook al sinds april doodongelukkig met hun TV+ kastjes (kwamen van Ziggo HDD recorder). Als hun contract afloopt ga ik ze weer terugzetten naar Ziggo. De Next Mini is qua bediening een stuk makkelijker voor hen.

Eventuele tip voor je ouders; in de instellingen kan je aangeven dat de tv bij opstarten direct de laatste tv zender opent. Dan hoeven ze niks van het smart systeem te zien indien gewenst.


Eventuele tip voor je ouders; in de instellingen kan je aangeven dat de tv bij opstarten direct de laatste tv zender opent. Dan hoeven ze niks van het smart systeem te zien indien gewenst.

Bedankt voor het goedbedoelde advies, maar die optie heb ik uiteraard al meteen aangezet toen ze beschikbaar was, Dat was hooguit een pleister op een gapende wond.


Eventuele tip voor je ouders; in de instellingen kan je aangeven dat de tv bij opstarten direct de laatste tv zender opent. Dan hoeven ze niks van het smart systeem te zien indien gewenst.

Bedankt voor het goedbedoelde advies, maar die optie heb ik uiteraard al meteen aangezet toen ze beschikbaar was, Dat was hooguit een pleister op een gapende wond.

 

En de zenderknoppen werken ook gewoon.

Als je bijvoorbeeld op 4 klikt, krijg je meteen RTL4 en op 26 krijg je meteen BBC1,etc.


 

En de zenderknoppen werken ook gewoon.

Als je bijvoorbeeld op 4 klikt, krijg je meteen RTL4 en op 26 krijg je meteen BBC1,etc.

Wellicht ten overvloede, maar alle goedbedoelde tips (letterlijk allemaal) heb ik al uitgevoerd. Daarnaast ben ik, IT-er zijnde, één van die weinige mensen die van nature handleidingen en release notes leest.


We kijken sowieso steeds minder live TV, bijna alleen nog maar Netflix en consorten, behalve Journaal e.d. maar dat kan ook via een goedkoper NLZiet abo.

( ten overvloede ) Via de ether/lucht middels een antenne kun je vrij naar 4 x NPO  & 2 x regionaal kijken.
Altijd handig voor er bij.

Mijn ouders (80+) zijn ook al sinds april doodongelukkig met hun TV+ kastjes (kwamen van Ziggo HDD recorder). Als hun contract afloopt ga ik ze weer terugzetten naar Ziggo. De Next Mini is qua bediening een stuk makkelijker voor hen.

Dan zou ik direct weer overstappen op Z. en het verlies maar nemen, bij oude mensen liggen mijn criteria wat anders.