Skip to main content

Ik vind dit niet echt grappig. Ik ben nu praktisch een maand geleden verhuist en vandaag is KPN er dan eindelijk in geslaagd om de internetverbinding in mijn nieuwe woning (dwz voor mij nieuw, het is een bestaande woning) werkend te krijgen. Om de een of andere stomme reden vond KPN dat ik bij mijn verhuizing nieuwe TV kastjes moest hebben, welke ik als gevolg van de organisatorische problemen dus pas vandaag voor het eerst kon aansluiten. Het dialoog bij het opstarten deed reeds het ergste vermoeden en gaandeweg werd duidelijk dat ik totaal niet blij ben met deze nieuwe kastjes. Als ik dit had geweten zou ik afgelopen week de nieuwe kastjes naar het retouradres hebben gestuurd, maar nu zit ik opgescheept met deze Google spyware kastjes welke bovendien niet aangestuurd kunnen worden door mijn Harmony Hub waardoor ik nu verplicht een extra afstandsbediening moet gaan gebruiken. Het is mijn begrip dat er mensen bestaan die het ontzettend stoer vinden om er zoveel mogelijk te hebben en ook nog eens in het zicht te leggen, maar daar hoor ik dus niet bij. Ik vind het bovendien een buitengewoon onhandige afstandsbediening. Er zit nota bene op een prominente plek een speciaal knopje op voor een abonneedienst die ik er volgens mij niet gratis bij heb gekregen, toch? Hoe haalt KPN het in haar hoofd om op deze wijze sluikreclame te maken voor een Amerikaanse streamingdienst? Ik denk zo dat de Reclame Code Commissie daar wel eens een mening over zou kunnen hebben.

 

Ik weet verder niet wat er zogenaamd ‘plus’ aan deze opgedrongen kastjes zou moeten zijn, maar ik wil graag de normale TV kastjes terug. Ik zou het sowieso op prijs stellen wanneer KPN duidelijk informatie zou verschaffen over wat zij aanbiedt en welke consequenties dit heeft in plaats van nodeloos nieuwe apparatuur als een verplichting op te leggen.

 

Ik ga hier morgen nog over bellen, maar dit is alvast mijn publieke rant zodat een ieder die eveneens niet van dit soort praktijken is gediend kan lezen dat ze niet de enige zijn.

( ten overvloede ) Via de ether/lucht middels een antenne kun je vrij naar 4 x NPO + & 2 x regionaal kijken.
Altijd handig voor er bij.

Nee, Digitenne komt er bij mij niet in.


O !
Wat is daar mis mee ?
Ik heb het overigens over alleen het vrij te ontvangen deel, met een koop ontvanger voor enkele 10-tjes.

Digitenne heb ik gebruikt vanaf het begin tot de overgang naar de nieuwe norm met gedwongen huur ontvangers zonder opname mogelijkheid, resoluut opgezegd toen.
Er is een analogie met het opdringen van de nieuwe IPTV ontvangers.


 

Eens. Heb ik ook gedaan bij Ziggo, 6 maanden voor einde contract opgezegd. Iedereen zegt dan dat dat niet kan, maar dat is niet waar, je moet alleen afkoop betalen.(en even goed voorwaarden lezen voor juiste percentage, medewerkers hebben niet altijd het juiste percentage paraat).

Destijds was dat bij Ziggo 50% van de resterende maandbedragen, streepte mooi weg tegen 6 maanden welkomstkorting bij KPN. 
Je zou Ziggo kunnen bellen om ‘mee te denken’…

Mijn ouder zijn overigens ook teruggegaan naar Ziggo (na 3 dagen al).


Oh het wordt steeds leuker. Ik blijk nu dus ook geen emails meer te kunnen versturen omdat KPN mij schijnbaar op basis van dit “Plus” pakket de toegang tot de relay heeft ontzegd.

Wat is hier in vredesnaam “Plus” aan? Ik heb werkelijk alleen nog maar afbraak geconstateerd.


Oh het wordt steeds leuker. Ik blijk nu dus ook geen emails meer te kunnen versturen omdat KPN mij schijnbaar op basis van dit “Plus” pakket de toegang tot de relay heeft ontzegd.

Wat is hier in vredesnaam “Plus” aan? Ik heb werkelijk alleen nog maar afbraak geconstateerd.

TV plus streaming diensten


@KIkViAgEmNlRWAuT

Dat kan, dat is geen probleem.

Je hoeft geen Google account aan te maken.

Als je geen Google account aanmaakt, kan je op de Sagacom DIW7022 alleen tv kijken en de standaard app's gebruiken.

Zoals ik hierboven reeds beschreven heb, gebruik ik ook GEEN apps e.d. op de DIW’s. En dan nog wordt er een hele rits aan servers buiten KPN benaderd. Ik ben nu enkele dagen aan het loggen met een sniffer, om te zien wat er precies verstuurd wordt. En wellicht levert dat voldoende op voor een klacht naar de AP.

 

Als je niet ingelogd bent kan het sowieso niet naar jou persoonlijk terug geleid worden, en ook al zou dat wel zo zijn, wat voor last heb je daar dan van? Dat kan nooit iemand uitleggen valt mij op.

Incorrect. Google en andere partijen wisten voorheen niks van mijn TV kijkgedrag. Maar nu kunnen ze op basis van IP-adres het kijkgedrag van mijn gezin koppelen aan onze Google accounts die we op de telefoons wél gebruiken (en dat is een heel bewuste keuze).

 

Dan kan je TV+ niet gebruiken. Het is niet verplicht en als je er zoveel problemen mee hebt....

Je hebt weinig keuze bij KPN: nieuwe abonnees krijgen altijd TV+. De oude iTV kan niet meer.

 

Ik vind het werkelijk schrikbarend om te lezen dat blijkbaar niemand zich druk maakt om zijn privacy. Ik draai dus thuis zoveel mogelijk open source software, gebruik ad-blockers, Brave als browser (ook op de smartphone), een Pi-Hole, een zware pfSense router/firewall, ik gebruik geen Gmail/drive, ik heb eigen mailservers draaien, ik heb private clouds gekoppeld op locaties bij familie, ik sla alleen backups op in de cloud (AES256 encrypted), sla geen foto’s op bij de grote diensten etc. Daarnaast vraag ik regelmatig om verwijderd te worden uit databases van bedrijven, winkels e.d. als ik er al langer dan 2 jaar geen klant ben.

Allemachtig.…

Ik accepteer zoveel mogelijk cookies, gebruik Gmail, Drive, Maps, met locatiegeschiedenis ingeschakeld uiteraard (allemaal gratis hè, wat denk je dat je daar zonder cookies voor zou moeten betalen?) en toch slaagt Google erin om mij totaal irrelevante reclames over auto's (heb ik niet) huisdieren (heb ik niet) te sturen...dus ach, valt wel mee met die privacy denk ik.

 

Irrelevante reclames laten zien is logisch, als ze alle reclame daadwerkelijk baseren op waar je uithangt, opzoekt, koopt, upload en download dan zou je schrikken van wat ze van je weten.. M.a.w ze laten je in een waan dat het allemaal wel meevalt, maar het valt niet mee. Zeker nu a.i alles netjes kan verwerken.

 

De gemakzucht van velen is eigenlijk gewoon triest als het om privacy gaat. 


@KIkViAgEmNlRWAuT

Dat kan, dat is geen probleem.

Je hoeft geen Google account aan te maken.

Als je geen Google account aanmaakt, kan je op de Sagacom DIW7022 alleen tv kijken en de standaard app's gebruiken.

Zoals ik hierboven reeds beschreven heb, gebruik ik ook GEEN apps e.d. op de DIW’s. En dan nog wordt er een hele rits aan servers buiten KPN benaderd. Ik ben nu enkele dagen aan het loggen met een sniffer, om te zien wat er precies verstuurd wordt. En wellicht levert dat voldoende op voor een klacht naar de AP.

 

Als je niet ingelogd bent kan het sowieso niet naar jou persoonlijk terug geleid worden, en ook al zou dat wel zo zijn, wat voor last heb je daar dan van? Dat kan nooit iemand uitleggen valt mij op.

Incorrect. Google en andere partijen wisten voorheen niks van mijn TV kijkgedrag. Maar nu kunnen ze op basis van IP-adres het kijkgedrag van mijn gezin koppelen aan onze Google accounts die we op de telefoons wél gebruiken (en dat is een heel bewuste keuze).

 

Dan kan je TV+ niet gebruiken. Het is niet verplicht en als je er zoveel problemen mee hebt....

Je hebt weinig keuze bij KPN: nieuwe abonnees krijgen altijd TV+. De oude iTV kan niet meer.

 

Ik vind het werkelijk schrikbarend om te lezen dat blijkbaar niemand zich druk maakt om zijn privacy. Ik draai dus thuis zoveel mogelijk open source software, gebruik ad-blockers, Brave als browser (ook op de smartphone), een Pi-Hole, een zware pfSense router/firewall, ik gebruik geen Gmail/drive, ik heb eigen mailservers draaien, ik heb private clouds gekoppeld op locaties bij familie, ik sla alleen backups op in de cloud (AES256 encrypted), sla geen foto’s op bij de grote diensten etc. Daarnaast vraag ik regelmatig om verwijderd te worden uit databases van bedrijven, winkels e.d. als ik er al langer dan 2 jaar geen klant ben.

Allemachtig.…

Ik accepteer zoveel mogelijk cookies, gebruik Gmail, Drive, Maps, met locatiegeschiedenis ingeschakeld uiteraard (allemaal gratis hè, wat denk je dat je daar zonder cookies voor zou moeten betalen?) en toch slaagt Google erin om mij totaal irrelevante reclames over auto's (heb ik niet) huisdieren (heb ik niet) te sturen...dus ach, valt wel mee met die privacy denk ik.

 

Irrelevante reclames laten zien is logisch, als ze alle reclame daadwerkelijk baseren op waar je uithangt, opzoekt, koopt, upload en download dan zou je schrikken van wat ze van je weten.. M.a.w ze laten je in een waan dat het allemaal wel meevalt, maar het valt niet mee. Zeker nu a.i alles netjes kan verwerken.

 

De gemakzucht van velen is eigenlijk gewoon triest als het om privacy gaat. 

Wat is er erg aan bedrijven die jou iets proberen te verkopen? Je klikt 's op een hondenfilmpje en dan krijg je een spotje over hondenbrokken te zien...big deal. En daardoor is een peperdure dienst als Maps gratis...maar ik begrijp dat u er liever voor wilt betalen...maar goed, dit heeft verder niks meer met KPN te maken.


@Ratonesque 

Het heeft natuurlijk wel met KPN te maken, omdat je een apparaat van KPN krijgt welke data doorstuurt naar partijen waar je zeer weinig controle over hebt.

Jammer dat je er zo laks over doet allemaal. Maar wil je over een x aantal jaar nog wel eens horen of je nog zo blij bent met die “gratis diensten”. De risico’s dat bedrijven waar je bijv. verzekerd bent die data krijgen (Je eet, drink, slaap patroon, hobby, en vele andere informatie en gewoontes, want daar gaat het uiteindelijk om bij datacollectie) zullen op een gegeven moment gebruikt worden om u aardig dwars te gaan liggen. 


Oh het wordt steeds leuker. Ik blijk nu dus ook geen emails meer te kunnen versturen omdat KPN mij schijnbaar op basis van dit “Plus” pakket de toegang tot de relay heeft ontzegd.

Wat is hier in vredesnaam “Plus” aan? Ik heb werkelijk alleen nog maar afbraak geconstateerd.

Email staat in principe los van TV.

Bedoeld u een KPN adres of bedoeld u via een onafhankelijke dienst? 


Hallo @gordonb3 wil je s.v.p. bij je andere topic over de mail blijven, heeft totaal niet met dit topic te maken en geeft alleen maar verwarring.


@Ratonesque

Het heeft natuurlijk wel met KPN te maken, omdat je een apparaat van KPN krijgt welke data doorstuurt naar partijen waar je zeer weinig controle over hebt.

Jammer dat je er zo laks over doet allemaal. Maar wil je over een x aantal jaar nog wel eens horen of je nog zo blij bent met die “gratis diensten”. De risico’s dat bedrijven waar je bijv. verzekerd bent die data krijgen (Je eet, drink, slaap patroon, hobby, en vele andere informatie en gewoontes, want daar gaat het uiteindelijk om bij datacollectie) zullen op een gegeven moment gebruikt worden om u aardig dwars te gaan liggen. 

Helemaal eens hoor. Het is wel aan KPN te zorgen dat zij zorgen netjes om te gaan met onze data. Zij moeten zich als verwerker houden aan de AVG. Ik vermoed dat die connecties zijn om te controleren op updates oid (hoop dat althans).


Hallo @gordonb3 wil je s.v.p. bij je andere topic over de mail blijven, heeft totaal niet met dit topic te maken en geeft alleen maar verwarring.

De meeste verwarring wordt veroorzaakt door de andere off topic reageerders.


Hallo @gordonb3 wil je s.v.p. bij je andere topic over de mail blijven, heeft totaal niet met dit topic te maken en geeft alleen maar verwarring.

 

Dat topic heb ik pas later aangemaakt…

 

Op het punt van TV, ik heb gisteren nog telefonisch gevraagd of KPN wanneer zij stug volhouden dat ik de TV+ kastjes moet houden mij dan een nieuwe TV zou verschaffen welke wel goed met deze kastjes omgaat. Het lachje verraadde dat KPN deze kant niet op wil dus volgens mij is de oplossing duidelijk.


Behalve mogelijke problemen inzake HDCP en de SDR/HDR instellingen zullen de meeste televisies prima samenwerken met de DIW 7020.

 

Het aansturen via een universele afstandsbediening zoals Logitech dat is een ander verhaal.


Behalve mogelijke problemen inzake HDCP en de SDR/HDR instellingen zullen de meeste televisies prima samenwerken met de DIW 7020.

 

Zoals eerder aangegeven, de EPG is te groot voor het beeld en valt daardoor deels weg, sowieso opzichtig aan de onderzijde. TV is iets van zeven jaar oud geloof ik, dus nog lang niet einde levensduur. Ik geloof trouwens ook niet dat die gast die schijnbaar van mening was dat ik naar TV+ moest ooit heeft gevraagd of ik wel een TV met HDMI heb.

 

Het is overigens niet alleen aansturen met Harmony Hub. Deze is namelijk gekoppeld aan mijn domotica waardoor ik veel meer dingen gelijktijdig kan laten schakelen en bijvoorbeeld ook monitoren of de kinderen direct vanuit school de TV aanzetten in plaats van hun huiswerk doen. Met dat Google lijk kan dat niet meer.


Helaas, maar dat is dus pertinent niet waar. Ik heb ook alle opties voor tracking uit staan, ben dus ook niet ingelogd met een Google account, ik gebruik geen apps of streaming op deze kastjes. Ik kan op mijn eigen pfSense en PiHole precies zien wat elk DIW kastje doet. Ze maken meerdere keren per uur contact met deze servers:

 

Streamingdiensten:

a1mpfdmdgyy9al-ats.iot.eu-west-1.amazonaws.com
comet-emea.api.hbo.com
sessions.api.hbo.com
oauth.api.hbo.com

 

Google:

connectivitycheck.gstatic.com
clients3.google.com
embeddedassistant.googleapis.com
rr1---sn-32o-guh6.gvt1.com
rr2---sn-32o-guh6.gvt1.com
rr3---sn-32o-guh6.gvt1.com
rr4---sn-32o-guh6.gvt1.com
rr5---sn-32o-guh6.gvt1.com
firebaseinstallations.googleapis.com
firebase-settings.crashlytics.com
beacons.gcp.gvt2.com
safebrowsing.googleapis.com
youtubei.googleapis.com
region1.app-measurement.com
www.googleapis.com
play-lh.googleusercontent.com
play.googleapis.com
play-fe.googleapis.com
android.clients.google.com
 

Identity managament, ad-services e.d.:
socialize.eu1.gigya.com
 

Iets van Amazon bij KPN:

api.tv.prod.itvavs.prod.aws.kpn.com
ausar.tcloud-itv-prd1.prod.aws.kpn.com

 

Losstaand van dat je terechte vragen stelt of dit wel “moet” kunnen: heb je al geprobeerd om zoveel mogelijk domeinen in piHole te blokkeren? Werkt het kastje dan nog? Of gaat bij het blokkeren van één ding het hele kastje al “kapot”? @KIkViAgEmNlRWAuT 


Behalve mogelijke problemen inzake HDCP en de SDR/HDR instellingen zullen de meeste televisies prima samenwerken met de DIW 7020.

 

Zoals eerder aangegeven, de EPG is te groot voor het beeld en valt daardoor deels weg, sowieso opzichtig aan de onderzijde. TV is iets van zeven jaar oud geloof ik, dus nog lang niet einde levensduur. Ik geloof trouwens ook niet dat die gast die schijnbaar van mening was dat ik naar TV+ moest ooit heeft gevraagd of ik wel een TV met HDMI heb.

 

Het is overigens niet alleen aansturen met Harmony Hub. Deze is namelijk gekoppeld aan mijn domotica waardoor ik veel meer dingen gelijktijdig kan laten schakelen en bijvoorbeeld ook monitoren of de kinderen direct vanuit school de TV aanzetten in plaats van hun huiswerk doen. Met dat Google lijk kan dat niet meer.

De EPG is zelfs met mijn Vip5202 groot uw eerdere opmerking hierover heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Hoe dat verschilt met de TV+ box weet ik niet.

Uw andere probleem is gerelateerd aan de aansturing van de DIW, daar staat het operating system deels buiten.

 

Zeven jaar is in de huidige tijd oud te noemen maar zou technisch nog prima moeten volstaan, het ontbreken van een HDMI aansluiting is wel lastig. Dan is Ziggo ook geen optie hun Mini heeft alleen een HDMI uitgang.


Losstaand van dat je terechte vragen stelt of dit wel “moet” kunnen: heb je al geprobeerd om zoveel mogelijk domeinen in piHole te blokkeren? Werkt het kastje dan nog? Of gaat bij het blokkeren van één ding het hele kastje al “kapot”? @KIkViAgEmNlRWAuT 

Uiteraard had ik dat al geprobeerd en als ik ze allemaal op de blacklist zet, werkt niks meer, dan gaan de kastjes in “beperkte modus” en kun je effectief niks meer qua TV kijken. Ik ben bezig om uit te zoeken welk domein dit veroorzaakt, maar dit is nogal een werkje omdat de DIW een reboot vereist nadat een domein geblockt en daarna unblocked is (of wellicht gaat het uiteindelijk vanzelf, maar duurt dit langer dan enkele minuten en zo geduldig ben ik niet...).


Behalve mogelijke problemen inzake HDCP en de SDR/HDR instellingen zullen de meeste televisies prima samenwerken met de DIW 7020.

Ik heb zelf nog een topic lopen waar mijn splinternieuwe 65” Samsung 4k niet hoger dan 720p wil met de DIW.


De EPG is zelfs met mijn Vip5202 groot uw eerdere opmerking hierover heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Hoe dat verschilt met de TV+ box weet ik niet.

Uw andere probleem is gerelateerd aan de aansturing van de DIW, daar staat het operating system deels buiten.

 

Zeven jaar is in de huidige tijd oud te noemen maar zou technisch nog prima moeten volstaan, het ontbreken van een HDMI aansluiting is wel lastig. Dan is Ziggo ook geen optie hun Mini heeft alleen een HDMI uitgang.

 

Volgens mij is het voor economische afschrijving nog steeds gebruikelijk om een termijn van tien jaar aan te houden. Maar goed dat terzijde. Het punt hier is natuurlijk dat ik een bestaande klant ben met op het moment dat de omzetting werd opgedrongen een kastje waar nog een SCART uitgang op zit.

 

Hoe dan ook, het TV+ kastje heeft voor mij heel veel nadelen en vooralsnog stelt KPN dat het niet mogelijk zou zijn om mij terug te zetten op mijn oude overeenkomst, waar ik meer betaalde voor minder bandbreedte. Duidelijk geen Hollanders...


De EPG is zelfs met mijn Vip5202 groot uw eerdere opmerking hierover heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Hoe dat verschilt met de TV+ box weet ik niet.

Uw andere probleem is gerelateerd aan de aansturing van de DIW, daar staat het operating system deels buiten.

 

Zeven jaar is in de huidige tijd oud te noemen maar zou technisch nog prima moeten volstaan, het ontbreken van een HDMI aansluiting is wel lastig. Dan is Ziggo ook geen optie hun Mini heeft alleen een HDMI uitgang.

 

Volgens mij is het voor economische afschrijving nog steeds gebruikelijk om een termijn van tien jaar aan te houden. Maar goed dat terzijde. Het punt hier is natuurlijk dat ik een bestaande klant ben met op het moment dat de omzetting werd opgedrongen een kastje waar nog een SCART uitgang op zit.

 

Hoe dan ook, het TV+ kastje heeft voor mij heel veel nadelen en vooralsnog stelt KPN dat het niet mogelijk zou zijn om mij terug te zetten op mijn oude overeenkomst, waar ik meer betaalde voor minder bandbreedte. Duidelijk geen Hollanders...

Heeft u de opzegafdeling al geprobeerd? 


De claim van KPN dat ze de groenste provider zijn, lijkt me het huidige beleid van afdanken van nog prima apparatuur en vervangen door crappie TV+ boxjes, op zijn minst twijfelachtig.

In het verleden was het ‘op verzoek’ vervangen van een oudere, nog werkende, ontvanger een absolute no-go, vanwege de groene ambities.

Echt groen is het aanbieden van TV-only abonnementen. 


Heeft u de opzegafdeling al geprobeerd? 

 

Ja, dat is een leuke. In alle communicatie die KPN stuurt staat als enige contactmogelijkheid het nummer 0800-0402 en ik heb geen vingers genoeg om het aantal keren te tellen dat ik na lang aandringen ergens naartoe doorverbonden zou worden om vervolgens na twintig minuten muzak de oorspronkelijke medewerker weer terug te krijgen met de nare nasmaak dat je in een kringverhaal (je fluistert iets door naar je buurman, die herhaalt naar aan zijn buurman, enz, enz, en als de laatste het weer terug naar jou vertelt blijkt de muis een wombat geworden te zijn) terecht bent gekomen.

 

Ik hou enige armslag, maar het schijnt dat ik een melding bij de opzegafdeling heb weten te krijgen en het verhaal is dat zij mij binnen drie werkdagen gaan bellen. Niet gewoon direct een klant netjes te woord staan dus maar alles moet superambtelijk met VRA-tjes en andere onzinnige formuliertjes welke door minimaal drie echelons gestempeld dienen te worden en dan wordt er vervolgens iemand ingeroosterd om de klant te bellen op een moment dat het die daar hopelijk niet voor uitkomt.


Heeft u de opzegafdeling al geprobeerd? 

 

Ja, dat is een leuke. In alle communicatie die KPN stuurt staat als enige contactmogelijkheid het nummer 0800-0402 en ik heb geen vingers genoeg om het aantal keren te tellen dat ik na lang aandringen ergens naartoe doorverbonden zou worden om vervolgens na twintig minuten muzak de oorspronkelijke medewerker weer terug te krijgen met de nare nasmaak dat je in een kringverhaal (je fluistert iets door naar je buurman, die herhaalt naar aan zijn buurman, enz, enz, en als de laatste het weer terug naar jou vertelt blijkt de muis een wombat geworden te zijn) terecht bent gekomen.

 

Ik hou enige armslag, maar het schijnt dat ik een melding bij de opzegafdeling heb weten te krijgen en het verhaal is dat zij mij binnen drie werkdagen gaan bellen. Niet gewoon direct een klant netjes te woord staan dus maar alles moet superambtelijk met VRA-tjes en andere onzinnige formuliertjes welke door minimaal drie echelons gestempeld dienen te worden en dan wordt er vervolgens iemand ingeroosterd om de klant te bellen op een moment dat het die daar hopelijk niet voor uitkomt.

Ik zou toch een beetje haast maken. Misschien in de spraak computer alleen het woord “opzeggen” gebruiken?

Ik denk namelijk dat u nog gebruik kunt maken van uw herroepingsrecht. U heeft volgens mij op afstand een overeenkomst gesloten en hierop heeft u 14 dagen herroepingsrecht na levering. En omdat het pas een paar dagen geleden werkend is opgeleverd, is naar mijn mening die termijn pas dan ingegaan (de gedachte is namelijk dat u het thuis mag uitproberen).

U kunt ook, als u er echt vanaf wil, het contactformulier op de website gebruiken en aangeven dat u de overeenkomst opzegt binnen de 14 dagen termijn van het herroepingsrecht. Geeft u dan even aan dat het pas een paar dagen geleden werkend is opgeleverd. Schriftelijk in dit geval beste (mails bewaren / evt screenshot formulier).

Dan bent u volgens mij niet gehouden aan een afkoop en bent u vrij om bijv naar Freedom of zo te gaan. 
 


Ik zou toch een beetje haast maken. Misschien in de spraak computer alleen het woord “opzeggen” gebruiken?

Ik denk namelijk dat u nog gebruik kunt maken van uw herroepingsrecht. U heeft volgens mij op afstand een overeenkomst gesloten en hierop heeft u 14 dagen herroepingsrecht na levering. En omdat het pas een paar dagen geleden werkend is opgeleverd, is naar mijn mening die termijn pas dan ingegaan (de gedachte is namelijk dat u het thuis mag uitproberen).

U kunt ook, als u er echt vanaf wil, het contactformulier op de website gebruiken en aangeven dat u de overeenkomst opzegt binnen de 14 dagen termijn van het herroepingsrecht. Geeft u dan even aan dat het pas een paar dagen geleden werkend is opgeleverd. Schriftelijk in dit geval beste (mails bewaren / evt screenshot formulier).

Dan bent u volgens mij niet gehouden aan een afkoop en bent u vrij om bijv naar Freedom of zo te gaan. 
 

 

Dat emailen is momenteel ook een dingetje hè?

 

Het conflict lijkt er op dit moment vooralsnog over te gaan dat volgens de callcenter medewerkers KPN de oorspronkelijk aangekondigde opleverdatum van 24 juli aanhoudt, maar deze verbinding heeft nooit gewerkt en is ook direct op diezelfde dag op kritieke storing gezet.

 

Ik ben overigens inderdaad reeds aan het zoeken geslagen naar welke alternatieve provider ik zou kunnen overstappen. Dat ik mocht het zover komen geen opzegboete aan KPN ga betalen staat uiteraard volledig buiten kijf.