Skip to main content

ik heb een derde HD ontvanger ontvangen. Bij het aansluiten krijg ik het bericht dat ik maximaal 2 ontvangers HD ontvangers kan aansluiten op mijn abonnement. Waarom wordt er dan een derde ontvanger verstuurd naar mij?

m.vr.gr.

Wim

Beste @Wim13 

Dit gaat volgens mij niet helemaal goed, heb je hier eens gekeken wat maximaal op jou adres mogelijk is qua internetsnelheid? Want als de snelheid te laag is dan gaat het zeker niet lukken, heeft KPN de derde ontvanger naar jou verstuurd?


Hi Dennis Schreve,

Volgens KPN kunnen max 6 HD ontvangers op mijn adres aansluiten. En KPN heeft de derde ontvanger naar mij verstuurd. Bij installatie krijg ik het bericht dat er max 2 HD ontvangers op mijn abonnement kunnen worden aangesloten.  Hoe kan dit?


Betaald u ook voor 3 ontvangers? Of voor 2? Wat staat er op uw factuur 2de blad?


Mijn abonnementskosten zijn verhoogd met 5 euro per maand. Ja dus ik betaal voor de derde ontvanger.


Beste @Wim13 

Heb je de derde tv ontvanger al aangesloten? Of krijg je een foutmelding te zien?


Ja ik heb de derde ontvanger aangesloten maar krijg de foutmelding dat er maar 2 HD ontvangers op mijn abionnement kunnen worden aagesloten.


Ja ik heb de derde ontvanger aangesloten maar krijg de foutmelding dat er maar 2 HD ontvangers op mijn abionnement kunnen worden aagesloten.

Dat is raar dan moet er iets niet goed staan bij het KPN-systeem. :thinking: Ik heb dit in ieder geval doorgestuurd naar een KPN moderator, maar het is erg druk. Maar het wordt opgelost.


Hi @Wim13, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Hi @Wim13, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

@Alex_P ik ben eigenlijk wel eens benieuwd waar het aan kan liggen, hopelijk als het jou gelukt is dat ik een antwoord krijg. (nieuwsgierigheid)


Heb ik gedaan


Hi @Wim13, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

@Alex_P ik ben eigenlijk wel eens benieuwd waar het aan kan liggen, hopelijk als het jou gelukt is dat ik een antwoord krijg. (nieuwsgierigheid)

Vroeger was er nog niet zo veel controle en kon je als je de hardware er voor had meer iTV tuners aansluiten dan je in het abonnement had.

Waarschijnlijk is er ooit een swap van hardware geweest maar is het oude kastje administratief blijven hangen in het systeem. Ongebruikt maar nog wel gekoppeld aan het abonnement waardoor deze nieuwe iTV tuner de vierde zou zijn. Dat kan recht worden gezet door een belletje naar 0800-0402 of wachten op de moderatoren.
Ik gok alleen wel dat de moderators de serienummers wilt weten van de twee kastjes die worden gebruikt dus misschien kan je die ook in je profiel zetten bij opmerkingen. 


Hi @Wim13, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

@Alex_P ik ben eigenlijk wel eens benieuwd waar het aan kan liggen, hopelijk als het jou gelukt is dat ik een antwoord krijg. (nieuwsgierigheid)

Op het TV platform staat op elk account een limiet ingesteld van hoeveel totaal TV ontvangers aangesloten mogen worden en hoeveel daarvan in HD mode mogen staan. Dit limiet wordt door de commerciële systemen ingesteld. Ik weet dat in ieder geval de beschikbare internet bandbreedte mede bepaald wat de limieten zijn. Ik weet eerlijk gezegd niet of er ook een lager limiet wordt ingesteld voor klanten die niet betalen voor meer dan 1 of 2 ontvangers. Ik vermoed van niet.

Verder kan er inderdaad een oude ontvanger zijn blijven “hangen”. Dat wil zeggen dat deze nooit is verwijderd van het account en dus leuk meetelt in je limiet. De servicedesk kunnen heel mooi zien wat de limieten voor een account zijn en welke ontvangers aangesloten staan. Die kunnen ze dan ook verwijderen als dit nodig is.


@Wim13 Dankjewel voor je gegevens. 

Ik heb de bestelling en de 3e ontvanger gevonden. Deze bestelling is echter nog niet doorgelopen omdat er eerst een aanpassing moet worden gedaan op je lijn en aansluitpunt. Dit vindt plaats op 21 mei, als het goed is ben je op de hoogte van de afspraak met een monteur op die dag. Nadat dit is afgerond zul je ook de 3e ontvanger kunnen aansluiten. Test dit dan ook gelijk als de monteur klaar is en voordat hij weggaat. 

Laat je ons weten hoe het afloopt op de 21ste?


Wat je ook altijd kan doen is het modem stuksmijten tegen de muur en dan een nieuwe aanvragen ;)


Wat je ook altijd kan doen is het modem stuksmijten tegen de muur en dan een nieuwe aanvragen ;)

Nee!


Wat je ook altijd kan doen is het modem stuksmijten tegen de muur en dan een nieuwe aanvragen ;)

Wat is dit nou weer voor rare opmerking! Kan KPN de rekening naar jou sturen? @Alex_P heeft Luwol zijn gegevens al ingevuld? 😜


Als problemen onder de garantie vallen, kan KPN misschien helpen. Dit kun je altijd navragen.


Wat je ook altijd kan doen is het modem stuksmijten tegen de muur en dan een nieuwe aanvragen ;)

Wat is dit nou weer voor rare opmerking! Kan KPN de rekening naar jou sturen? @Alex_P heeft Luwol zijn gegevens al ingevuld? 😜

Zeker Dennis, ik heb er ook op gereageerd. 

@Wim13 Dankjewel voor je gegevens. 

Ik heb de bestelling en de 3e ontvanger gevonden. Deze bestelling is echter nog niet doorgelopen omdat er eerst een aanpassing moet worden gedaan op je lijn en aansluitpunt. Dit vindt plaats op 21 mei, als het goed is ben je op de hoogte van de afspraak met een monteur op die dag. Nadat dit is afgerond zul je ook de 3e ontvanger kunnen aansluiten. Test dit dan ook gelijk als de monteur klaar is en voordat hij weggaat. 

Laat je ons weten hoe het afloopt op de 21ste?

 


Succes Wim13