Skip to main content
Beantwoord

ik kan geen 2 TV’s tegelijk meer kijken na overstap naar Hussel

  • April 6, 2020
  • 16 reacties
  • 277 keer bekeken

sinds enkele weken overgestapt van all-in-one naar Hussel onder andere ivm hogere snelheid. Sinds de overstap kan ik niet meer op 2 TV’s tegelijk kijken. Verbinding via DVS. Alles al meerdere malen opnieuw opgestart maar niets helpt. 

Iemand een idee?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Deze adapters zijn inderdaad al wat aan de oude kant, ik vermoed ook dat het probleem in deze adapters zit.
Op deze pagina kun je nog 4 tips vinden om problemen met deze adapters op te lossen.
Daarnaast kun je hier onder het kopje “Update software” de laatste software update voor jouw adapters downloaden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Koedijk019, welkom op het forum! 
Deze wijziging moet dit in principe niet kunnen veroorzaken. Krijg je ook een foutcode te zien?
Zou je volgens deze stappen je ontvanger eens willen resetten?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2020

Beste Thomas,

Ik heb hierover ook al uitgebreid met de klantenservice aan de lijn gehangen. Zij kwamen er ook niet uit. Moet een monteur langskomen, maar dat kan ivm corona nog wel even duren. Vandaar ook de vraag op dit forum. Zal mijn profiel aanvullen.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je gegevens! De lijn naar je huis ziet er uitstekend uit, dit moet goed op te lossen zijn, ook zonder monteur.
Ik zie dat je een experiabox V10a hebt, een 2260 en een 2952


Zou je kunnen toelichten hoe je TV ontvangers aangesloten zitten op je experiabox?
Zou je daarnaast kunnen toelichten wat voor foutcodes je krijgt te zien en is dit op allebei je TV ontvangers?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2020

De TV beneden is met kabel en tv boven via DVS. Melding is “geen zender” zap naar andere zender, maar dat helpt niet. 
overigens lijkt de tv beneden “Leading” want als ie het boven doet en je zet hem beneden aan dan gooit hem er boven uit. Andersom niet. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2020

Welk type DVS is het? 200, 650 of 1200?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2020

Het is eenDVS 200

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 11, 2020

Die zijn al heel oud dus de kans is groot dat ie problemen geeft. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 13, 2020

Deze adapters zijn inderdaad al wat aan de oude kant, ik vermoed ook dat het probleem in deze adapters zit.
Op deze pagina kun je nog 4 tips vinden om problemen met deze adapters op te lossen.
Daarnaast kun je hier onder het kopje “Update software” de laatste software update voor jouw adapters downloaden.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen @Koedijk019, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder, hoe is het nu? Is het nog gelukt de problemen met je adapters op te lossen?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2020

Ik had helaas niet veel tijd gehad om te reageren. Omschakelen van HD naar SD werkte niet. Ik heb de DVS nog niet ge-update, maar zal laten weten of dat helpt. Ik heb wel een tussenoplossing gevonden. Ik heb de rechtstreekse LAN-verbinding naar mijn TV er uitgehaald en nu kan ik wel 2 TV's tegelijk bekijken. Alleen werkt het "Smart”-gedeelte van mijn TV niet meer, hetgeen logisch is. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 30, 2020

En die tv via wifi verbinden? Wat is dan het resultaat?

Hoe zijn de tv én de ontvanger samen normaliter aangesloten? Elk apart op een poort v.d. experiabox? Of een kabel met switch bij tv en ontvanger en v.u. switch de kabels naar tv en ontvanger?

In dat laatste is het superbelangrijk dat het een managed switch is. Bij Netgear en TP-link moet er dan een E achter de type aanduiding staan. Bv GS 105E. Zonder het E-tje worden igmp streams niet goed verwerkt.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2020

DVS update gedaan. Gaf aan dat de laatste software aanwezig was. 

Aansluiting nu:

Experia box → 

Switch → TV ontvanger beneden

            → TV beneden

            → DVS

Switch eens bekeken is ook al heel oud. Kan niet vinden of er ergens een E-tje in type- of modelcode staat. Denk dat ik daar eens een nieuwe voor ga halen.

Wordt vervolgd.

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 30, 2020

Switch eens bekeken is ook al heel oud. Denk dat ik daar eens een nieuwe voor ga halen.

Dat lijkt me i.i.g. verstandig. Netgear GS 105E of GS 108E wordt aanbevolen. TP-link kan ook als dat E-tje er maar achter staat.

En is de DVS ook oud? Een 200 (ook wel MT 2360; 3 ledjes erop) ?? Die zijn ook best brak. Beter is een 1200 (1 ledje erop). (bv bij KPN)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 24, 2020

Hallo,

Sorry voor late reactie.

Ben begonnen met een nieuwe switch, zoals Peter aangaf. Dit heeft tot op heden een goed resultaat opgeleverd. Wij kunnen weer op 2 TV's tegelijk van alles en nog wat bekijken.

Dank voor de hulp/adviezen.

 


Erwin van KPN
Moderator

Dank voor je update! Fijn dat het nu goed werkt!