Skip to main content

sinds enkele weken overgestapt van all-in-one naar Hussel onder andere ivm hogere snelheid. Sinds de overstap kan ik niet meer op 2 TV’s tegelijk kijken. Verbinding via DVS. Alles al meerdere malen opnieuw opgestart maar niets helpt. 

Iemand een idee?

Hoi @Koedijk019, welkom op het forum! 
Deze wijziging moet dit in principe niet kunnen veroorzaken. Krijg je ook een foutcode te zien?
Zou je volgens deze stappen je ontvanger eens willen resetten?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Thomas,

Ik heb hierover ook al uitgebreid met de klantenservice aan de lijn gehangen. Zij kwamen er ook niet uit. Moet een monteur langskomen, maar dat kan ivm corona nog wel even duren. Vandaar ook de vraag op dit forum. Zal mijn profiel aanvullen.

 


Bedankt voor je gegevens! De lijn naar je huis ziet er uitstekend uit, dit moet goed op te lossen zijn, ook zonder monteur.
Ik zie dat je een experiabox V10a hebt, een 2260 en een 2952


Zou je kunnen toelichten hoe je TV ontvangers aangesloten zitten op je experiabox?
Zou je daarnaast kunnen toelichten wat voor foutcodes je krijgt te zien en is dit op allebei je TV ontvangers?


De TV beneden is met kabel en tv boven via DVS. Melding is “geen zender” zap naar andere zender, maar dat helpt niet. 
overigens lijkt de tv beneden “Leading” want als ie het boven doet en je zet hem beneden aan dan gooit hem er boven uit. Andersom niet. 


Welk type DVS is het? 200, 650 of 1200?


Het is eenDVS 200

 


Die zijn al heel oud dus de kans is groot dat ie problemen geeft. 


Deze adapters zijn inderdaad al wat aan de oude kant, ik vermoed ook dat het probleem in deze adapters zit.
Op deze pagina kun je nog 4 tips vinden om problemen met deze adapters op te lossen.
Daarnaast kun je hier onder het kopje “Update software” de laatste software update voor jouw adapters downloaden.


Goedemorgen @Koedijk019, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder, hoe is het nu? Is het nog gelukt de problemen met je adapters op te lossen?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Ik had helaas niet veel tijd gehad om te reageren. Omschakelen van HD naar SD werkte niet. Ik heb de DVS nog niet ge-update, maar zal laten weten of dat helpt. Ik heb wel een tussenoplossing gevonden. Ik heb de rechtstreekse LAN-verbinding naar mijn TV er uitgehaald en nu kan ik wel 2 TV's tegelijk bekijken. Alleen werkt het "Smart”-gedeelte van mijn TV niet meer, hetgeen logisch is. 


En die tv via wifi verbinden? Wat is dan het resultaat?

Hoe zijn de tv én de ontvanger samen normaliter aangesloten? Elk apart op een poort v.d. experiabox? Of een kabel met switch bij tv en ontvanger en v.u. switch de kabels naar tv en ontvanger?

In dat laatste is het superbelangrijk dat het een managed switch is. Bij Netgear en TP-link moet er dan een E achter de type aanduiding staan. Bv GS 105E. Zonder het E-tje worden igmp streams niet goed verwerkt.


DVS update gedaan. Gaf aan dat de laatste software aanwezig was. 

Aansluiting nu:

Experia box → 

Switch → TV ontvanger beneden

            → TV beneden

            → DVS

Switch eens bekeken is ook al heel oud. Kan niet vinden of er ergens een E-tje in type- of modelcode staat. Denk dat ik daar eens een nieuwe voor ga halen.

Wordt vervolgd.

 


Switch eens bekeken is ook al heel oud. Denk dat ik daar eens een nieuwe voor ga halen.

Dat lijkt me i.i.g. verstandig. Netgear GS 105E of GS 108E wordt aanbevolen. TP-link kan ook als dat E-tje er maar achter staat.

En is de DVS ook oud? Een 200 (ook wel MT 2360; 3 ledjes erop) ?? Die zijn ook best brak. Beter is een 1200 (1 ledje erop). (bv bij KPN)


Hallo,

Sorry voor late reactie.

Ben begonnen met een nieuwe switch, zoals Peter aangaf. Dit heeft tot op heden een goed resultaat opgeleverd. Wij kunnen weer op 2 TV's tegelijk van alles en nog wat bekijken.

Dank voor de hulp/adviezen.

 


Dank voor je update! Fijn dat het nu goed werkt!