Skip to main content

Ik kan opeens via de tv ontvanger (itv) BBC First niet meer terug kijken. Hoe kan dit? 

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi @HildaTjidske! Kan je helemaal niks meer terugkijken van BBC First of programma's die je eerder wel kon kijken?

De rechten die we van het zender ontvangen zijn tijdsgebonden en veranderen dus soms na verloop van tijd. Zie ook het antwoord in dit topic. Wellicht geeft dat al antwoord op jouw situatie. Zo niet, laat het gerust weten! 


Nou het is een beetje bijzonder, ik kan eigenlijk alles van BBC first terugkijken, behalve….een paar programma's die er maandag op waren o.a. Death in Paradise. Gisteren ging ik weer even kijken, kon alle afleveringen van de afgelopen week terug kijken, behalve die van maandag. Gelukkig herhaalt BBC First alles 85x dus kon ik de nieuwe aflevering (afl 12 deel 1) die gisteren herhaald werd, wel kijken.


Check, dus alleen de maandag wilde niet lukken. Fijn dat het met een herhaling wel gelukt is! Mocht dit weer gebeuren, wil je het hier dan laten weten en ook om welk programma het ging + wanneer deze uitgezonden werd? 

Als het met de uitzendrechten te maken heeft neem ik aan dat herhalingen ook niet te zien zijn en ik ben ook benieuwd waarom dit dan wel weer kan. Ik hoop dat het een eenmalig iets is, maar mocht het dus weer gebeuren, laat het weten! 


Sinds vandaag 1 Mei kan je weer niets meer terug zien op BBC first. Het lijkt wel "zo als de wind waait waait mijn groene slinger". Knap irritant. Dat BBC zo irritant kan zijn voor zijn kijkers in Nederland waardeloos. Doen ze dat ook in Australië?


Ook vastgesteld dat het sinds mei 2023 niet meer mogelijk is om programma's van BBC terug te kijken. Voorheen kon dit wel. Bijzonder dat dit bij anderen reeds eerder het geval was en dat er vanuit KPN geen enkele aankondiging geweest is van deze wijziging. De gids laat ook via een specifiek tekentje zien dan het programma niet terug te kijken is. In de opstart- en uittestfase van de KPN+ box is dit ook geweest. Ik heb dat toen ook aangegeven in de reviews. 


Bij BBC One en Two mag kpn sowieso geen terug kijken aanbieden. 

Bij BBC First is terugkijken wel mogelijk. ( maar alleen via TV+, Arris en Arcadyan boxen).


Dag PeterG

Dank voor je reactie. Het klopt wat je schrijft. BBC 1 en 2 hebben de terugkijkmogelijkheid niet. V.w.b. BBC First was die mogelijkheid er tot mei 2023 via KPN+ wel, maar sinds enkele dagen, zonder aankondiging of toelichting van KPN, niet meer. Het frappeert mij dat andere klanten (zie boven) dit al eerder signaleerden en dat ik, via KPN+, dit pas gisteren vastgesteld heb. Kortom onduidelijkheid waarbij het toch voor KPN een kleine moeite was geweest om dit vooraf aan te kondigen. 

 

 


Tering tandjes. Ik zie het nu ook!

Dacht dat terugkijken nog wel kon via decoders ook nadat het via het online platform per 19 april uitgezet was. Daar was het sowieso ten onrechte. 

Ik neem alles wat ik wil zien op dus had dit nog niet gemerkt. 


Inderdaad, net even gecheckt en ook ik kan bijv Beyond Paradise, wat ik altijd terug kijk de volgende dag, niet kijken. Waardeloos. De Arris ontvanger die ik heb, heeft ook de mogelijkheid niet om op te nemen. Nu herhaalt BBC first haar programma's regelmatig, maar die ik graag terug wil kijken wordt alleen op zaterdag en zondag overdag herhaalt en dan ben ik net aan het werk.

 


Hoi.

Ik heb een nieuw topic gestart voor het huidige probleem bij BBC First. Omdat het topic waar we nu in zijn een paar maanden oud is.

@HildaTjidske , al eens het opnemen pakket overwogen?

https://www.kpn.com/televisie/opnemen-pakket.htm


Hoi.

Ik heb een nieuw topic gestart voor het huidige probleem bij BBC First. Omdat het topic waar we nu in zijn een paar maanden oud is.

@HildaTjidske , al eens het opnemen pakket overwogen?

https://www.kpn.com/televisie/opnemen-pakket.htm

Voor één aflevering van 40 minuten per week? Nee, dat heb ik nog nooit overwogen en overweeg het ook niet.


Je kijkt toch wel meer? Ik neem alles op wat ik wil kijken.

Kan ik op de NL commerciële zenders tenminste de reclame skippen. Want dat is niks. Noch live noch via terugkijken.


Je kijkt toch wel meer? Ik neem alles op wat ik wil kijken.

Kan ik op de NL commerciële zenders tenminste de reclame skippen. Want dat is niks. Noch live noch via terugkijken.

Ja zeker kijk ik meer, dat kan ik allemaal terugkijken, ik kijk hoofdzakelijk ned 1 en 2 en 24 kitchen, bij deze zender kan je reclame ook tijdens live kijken doorspoelen.


Ik HAD het zelfde probleem. Wilde gisteren Beyond Paradise terugkijken. En zag zo dat vele programma's van BBC first dat groene terugkijk cirkeltje niet meer hadden.

Maar vanmorgen weer wel. Dus kijk nu Beyond Paradise terug. Laten we hopen dat het iets tijdelijks was. 🤞

 


Ik HAD het zelfde probleem. Wilde gisteren Beyond Paradise terugkijken. En zag zo dat vele programma's van BBC first dat groene terugkijk cirkeltje niet meer hadden.

Maar vanmorgen weer wel. Dus kijk nu Beyond Paradise terug. Laten we hopen dat het iets tijdelijks was. 🤞

 

De vorige keer was dit ook zo. Jippie, ik kan 'm ook terug kijken. Alle paniek voor niets😅😬


Mooi dat dit opgelost is.


@PeterG 
al eens het opnemen pakket overwogen?https://www.kpn.com/televisie/opnemen-pakket.htm

Het vooraf opnemen is m.i. duidelijk iets anders dan het achteraf bedenken: “Och dat had ik wel even willen bekijken”. Bij achteraf terugkijken is het ook mogelijk om een aantal minuten “over te slaan". Kortom het opnemen pakket is wellicht een toevoeging, maar geen vervanging voor het terugkijken.


Klopt @AS-KPN 

Maar als je toch al een serie aan het volgen bent.

En je kunt op voorhand in de gids kijken natuurlijk. En dan gelijk al opname plannen. Met dezelfde intentie die je al aangeeft. "Och dat wil ik wel even bekijken"


Hoi.

Ik heb een nieuw topic gestart voor het huidige probleem bij BBC First. Omdat het topic waar we nu in zijn een paar maanden oud is.

@HildaTjidske , al eens het opnemen pakket overwogen?

https://www.kpn.com/televisie/opnemen-pakket.htm

Dag PeterG

Dank voor je reactie. Het klopt wat je schrijft. BBC 1 en 2 hebben de terugkijkmogelijkheid niet. V.w.b. BBC First was die mogelijkheid er tot mei 2023 via KPN+ wel, maar sinds enkele dagen, zonder aankondiging of toelichting van KPN, niet meer. Het frappeert mij dat andere klanten (zie boven) dit al eerder signaleerden en dat ik, via KPN+, dit pas gisteren vastgesteld heb. Kortom onduidelijkheid waarbij het toch voor KPN een kleine moeite was geweest om dit vooraf aan te kondigen. 

 

 

KPN communiceert wel over prijsverhogingen, maar bar slecht of minder over kanaalveranderingen. Er zijn nog steeds veel terugkijk mogelijkheden afgenomen/verwijderd. Bij mij zijn ze in waardering nogal gezakt en gaan ze richting het serviceniveau van Ziggo.


Vreemd bij Ziggo waar ik nu nog bij zit kun je een week geleden nog terug kijken bij bbc first


Ja, hier nu inmiddels ook weer. Het zal wel een tijdelijk storing geweest zijn. (Ik hoop eenmalig)