Skip to main content
Beantwoord

Ik kan het volume niet bedienen met mijn 2e afstandsbediening

• September 29, 2025
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Mijn 2 de zwarte afstandsbediening gekoppeld maar kan geluid niet hoger lager zetten deze knoppen werken niet .hoe los ik dat op ?

Het is me gelukt ongelooflijk toch

Beste antwoord door Chritien

Update van afstandsbediening gedaan en opnieuw opgestart perfect.

nou Peter bedankt voor alle tips , nou heb ik de zwarte afstandsbediening model M3 als 2 de erbij 

deze kan ik goed bedienen. Samen met de hulp van mijn vrouw en jouw tips ben ik tevreden dank je👍💪

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Nog een keer instellen. Er zijn vaak meer mogelijkheden qua infrarood per merk. Niet elk model ondersteunt elke IR code. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 29, 2025

nou Peter bedankt voor alle tips , nou heb ik de zwarte afstandsbediening model M3 als 2 de erbij 

deze kan ik goed bedienen. Samen met de hulp van mijn vrouw en jouw tips ben ik tevreden dank je👍💪

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Als jij blij bent ben ik dat ook. En dat onderwerp van je andere topic komt hopelijk met een update een keer.

Tot die tijd misschien via de laptop met tv.kpn.com ? Met 2 vingers uit elkaar schuiven op de touchpad kun je beeld van de gids vergroten. Ook daar kun je opnames instellen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Voor KPN: toch raar dat koppelen van de Comfort+ voor TV+ bij deze gebruiker niet vanzelf ging. Immers, de Kennisbank stelt:

Gebruik je de standaard, witte, afstandsbediening?

De Comfort+ voor TV+ neemt bij het koppelen met de TV+ Box automatisch de instellingen over van deze afstandsbediening. Dit betekent dat de Comfort+ voor TV+ dan ook gelijk afgestemd is op je tv en/of geluidsinstallatie. Waardoor je deze ook kunt bedienen met de Comfort+ voor TV+.

Dit proces werkt ook andersom. Als je de standaard afstandsbediening ontkoppelt en deze op een later moment weer wilt koppelen neemt deze de instellingen over van de Comfort+ voor TV+

Dus het lijkt me dat er toch iets fout gaat als de gebruiker zelf nog een firmware update van de afstandsbediening moet doen. En omdat het pas na die update werkt: misschien is de lijst met infraroodcodes uitgebreid of zijn de codes ietwat veranderd. Maar dan moet die firmware update gewoon automatisch tijdens het koppelproces gedaan/afgedwongen worden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

hoofdzaak hij doet het toch

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

hoofdzaak hij doet het toch

Ja, natuurlijk fijn dat het voor jou nu werkt. Maar het had meteen moeten werken. Dus nog beter als KPN weet dat er ergens een foutje zit, en dat hopelijk op kan lossen voor toekomstige gebruikers? 🤔

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Chritien fijn dat het toch gelukt is dan! Post in de toekomst gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!