Skip to main content
Vraag

Ik kan ineens niet meer scrollen in de bovenbalk

  • 11 September 2024
  • 38 reacties
  • 424 keer bekeken

Ik kan vanaf gister niet meer scrollen in de bovenbalk, kan dus niet meer bij mijn opgenomen programma’s end ,

ik heb al gereset en het is niet verholpen! Wat te doen?

Hallo ik heb precies het zelfde vanaf gisteren niks helpt 

Gr Leo


Hoi @Puckie en @Schreeuwvanleo
Start de tv-ontvanger even opnieuw op door de KPN-toets vast te houden tot je een menu krijgt en kies dan voor Opstarten


Van alles geprobeerd, niks helpt! En nu?


Wat bedoel je eigenlijk met scrollen? @Puckie en @Schreeuwvanleo 
Dat bovenste menu is geen uitrolmenu, je moet gewoon klikken op hetgene je wilt dus klik op Opgeslagen en je kunt de opnamens bekijken.
Hebben jullie wel de opname-rechten?
Als je maar 1 ontvanger hebt, dan kost dat 4,99, heb 2 ontvangers dan is het gratis.


En wat ook heel storend is dat als je in de gids naar beneden scrollt dan gaat ie vanzelf helemaal naar het laatste kanaal met een rotgang, als je dan op een toets tikt dan stopt ie wel! Ligt dat aan de AB en hebben meer mensen hier last van?


Je kan klikken wat je wilt maar hij gaat er niet naar toe, van links naar rechts klikken in de bovenste balk gaat niet!


Ja ik heb het opnemen pakket anders zou ik het toch niet aan kaarten!


Scrollen is eigenlijk omhoog of omlaag schuiven. Maar wat Puck bedoelt is denk ik de geselecteerde knop in de bovenbalk naar links of rechts bewegen.


Yep!


dan gaat ie vanzelf helemaal naar het laatste kanaal met een rotgang

Blijft het lampje op de afstandsbediening dan ook branden terwijl je geen knopje meer ingedrukt hebt? Dan zou ik zeggen dat er een knopje vastzit. Of iets in de software van de afstandsbediening.

Die afstandsbediening kun je ook resetten trouwens, in ieder geval als het over de TV+ Box gaat. Geen idee of dat zinnig is. En voordat je dat doet wil je misschien even opschrijven welke koppelcode je gebruikt hebt; die zie je als “Afstandsbediening tv-code” in de schermafbeeldingen in de Kennisbank.

En gaat er wel een lampje branden als je pijltje links of rechts drukt? En kun je (bijvoorbeeld) in de gids wel naar links en naar rechts?


Ik heb het zelfde probleem de zenders kun je wel scrollen maar de bovenste balk niet.ik alles geprobeert maar het help niet.


 Dan voor jou dezelfde vragen, @Gerrit 101.

Ah, zenders kun je wel scrollen schrijf je.


Ja de zenders wel alleen de bovenste balk niet 


dit is sinds eer gister, daarvoor deed alles het normaal! Ik had nog een nieuwe AB liggen die heb ik gekoppeld maar heeft precies hetzelfde euvel, ik kan wel via een programma met het pijltje naar boven in het menu komen maar niet als de gids er voor staat dan licht ie wel wit op bij gids maar ik kan niet naar links of rechts klikken, zenders kan ik wel scrollen. Alles doet het verder gewoon!

de koppel code is 7.9


Zal ik de niet meer gebruikte retour zenden?


Zal ik de niet meer gebruikte retour zenden?

Afstandsbediening? Nee.


Ik ervaar exact hetzelfde probleem na een update naar versie 1.62.6-a_prd-202409031235-c53b56e.

 

ik kan het (tijdelijk) verhelpen door via een spraakcommando de settings te openen → Apps → KPN TV+ → Uninstall Updates → Open

Dit zet bij mij 1.152.1 terug en die lijkt wel te werken.  
Ik moet dan wel door een aantal installatie vragen heen. Alle geïnstalleerde apps zijn er nog, maar de favoriete apps moeten worden toegevoegd.

 

helaas duurt het daarna niet zo lang voordat de box de meest recente versie (die het probleem weer heeft) probeert te installeren.


Nou dat lijkt me niet de beste oplossing, KPN zou hier toch een goede oplossing voor moeten geven en KPN gaat dat nog gebeuren?

ik los het nu op door in een programma te gaan staan en dan met het pijltje boven in naar het menu te klikken maar dit is wel omslachtig!


Ik weet niet hoe anders het is, maar het was altijd zo, bij TV program moet men eert met ­pijl omhoog gaan om bij bovenbalk te navigeren. Hetzelfde bij Home- of Apps-toetsen. Alleen by Zoek-toets­­ Terug-toets kan man meteen navigeren. Hoe anders kommen jullie in de bovenbalk?


Ja je kan wel in de bovenbalk komen maar je kan niet naar links of naar rechts klikken in de bovenbalk, je kan niet wisselen van programma , ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen!


@Puckie Aangekomen in bovenbalk kan ik prima naar links en rechts gaan. Dus het is geen algemeen bug van de nieuwe update, iets heel specifiek voor jou en andere users


Ja dat zal ,maar wat is de oplossing?

resetten helpt niet!


@Puckie We hebben geen glazen bol en kunnen ook niet van afstand kijken in jouw tv+box, als je niet verteld over jouw instelling van de TV+ontvanger, moet je zelfs naar een oplossing zoeken. Mijn tip, check de instelling Menuweergave


En wat doe ik dan in menuweergave TDN?


@Puckie Posten welke instelling daar bij jou staat, dan kunnen we mee denken. Maak het best een foto ervan. 


Reageer