Skip to main content
Vraag

Ik kan maar 1 programma per keer kijken met de TV+ app op mijn iPad

• March 17, 2026
  • 22 reacties
  • 177 keer bekeken

Op mijn iPad kan ik in KPN TV+ SLECHTS 1 programma kijken.

Om een ander programma te kijken moet ik de app afsluiten en opnieuw starten.

Dit is sinds een paar weken, waarschijnlijk na de nieuwe IOS versie 26.3.1.

Moet ik instellingen aanpassen?

Pieter Jan

22 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Pieter Jan Ferwerda, welkom op de community. 1 programma kijken is wel weinig inderdaad! Kan je daar meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

• Welk model iPad heb je precies?
  • Welke versie van de TV+ App staat er op?
  • Bij wat voor programma merk je dit precies? Is dat bij een opname, live tv of iets anders?

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

Hallo Jasper,

• Mijn iPad id model 2022 (10e generatie)
  • de meeste recente versie van de app
  • zowel bij live als bij opgeslagen 

Groeten,

Pieter Jan

Jasper van KPN
Moderator

Wat gebeurt er precies aan het einde van zo'n programma? Ga je terug naar de gids, naar het informatiescherm, krijg je een foutmelding? Kan je precies vertellen wat er op dat moment gebeurt?

• Topper
  • March 19, 2026

Bij mij hetzelfde probleem sinds iOS26.3.1. Bij het wisselen van zender ga je terug naar het informatie scherm van de zender die je gekozen hebt. 

Als ik probeer een ander programma af te spelen (verder kijken) dan blijft het programma op dit scherm staan en speelt niet af.

zodra ik het programma afsluit en weer start kan ik weer 1 programma bekijken

• Topper
  • March 20, 2026

TOEVAL OF NIET, BIJ MIJ WERKT HET NU WEER. IK KAN SWIPEN AN ZENDER NAAR ZENDER EN OPNIEUW EEN ANDERE ZENDER KIEZEN VIA DE GIDS. WEL BLIJFT HET VERVELEND DAT HET SCHERM NIET BEELDVULLEND IS DIT MOET JE NOG STEEDS VIA TWEE  KLIKKEN (KANTELEN EN DAARNA BEELDVULLEND) TOT STAND BRENGE

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb zelf ook een iPad, daarop heb ik dit nog niet ervaren. Dat het zomaar weg lijkt te zijn is inderdaad toeval, maar hou het wel in de gaten of het niet terugkomt. Het hoort natuurlijk niet te gebeuren.

En wat je zegt over het fullscreen krijgen, dat is bekend bij de ontwikkelaars. In een van de volgende updates zal daar een fix voor komen.

Hallo Jasper,

Bij mij is het probleem niet verdwenen. ☹️

Alleen bij swipen ging en gaat het wel goed, maar verder moet ik de app telkens opnieuw sluiten en opstarten.

groeten,

Pieter Jan

• Topper
  • March 20, 2026

Te vroeg gejuigd. Lijkt nu random op te treden

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 21, 2026

hier idem, 1 tot 2 keer een prigramma uit de gids kijken gaat goed, na de derde gaat het mis. al een wat oudere iPad die al lang niet meer geupdate wordt, dus geen iOS 26

Jasper van KPN
Moderator

Als jullie swipen naar een andere zender werkt het wel dus, maar als jullie vanuit de gids een andere zender proberen te kijken treedt het op, klopt dat?

Kunnen jullie er meer over vertellen, over de situatie?

• Kijken jullie bijvoorbeeld langer naar de eerste zender en lukt het daarna niet meer?
  • Of ook als je direct een programma start, terug gaat naar de gids en een ander start?
  • Speelt het ook als je een van je favoriete zenders start via de startpagina? Of een ander programma via de startpagina?

Ik heb het zelf nog niet gemerkt op mijn iPad, dus ik zoek even naar de rode draad hierbij. Die rode draad kan de ontwikkelaars ook helpen als het nodig is.

• Topper
  • March 23, 2026

Bij mij geen rode draad te ontdekken. Soms kan ik swipen en gaat alles ok. Ook als ik van zender wissel via de gids gaat het soms ok. 
maar het kan maar zo zijn dat het beeld, na swipen if wisselen van zender via gids, naar het infoscherm springt van de zender. 
als je de iPad opnieuw opstart of je verwijdert de app en installeert deze opnieuw dan kun je weer kijken. Bij mij is het een random probleem. 
mijn idee is dat dit is ontstaan na iOS 26.3.1 op de iPad 

Favoriete zenders gebruik ik niet

• Topper
  • March 23, 2026

Heb vandaag op iPad 26.3.1(a) uitgerold Zal vanavond nog even controleren of probleem

er nog steeds is

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb diezelfde versie toevallig sinds vanmorgen geïnstalleerd, en ik heb 20 minuten geleden NPO1 opgestart en ben gaan swipen tot het misging. Uiteindelijk gebeurde het bij RTV Drenthe (kanaal 503), dat ik spontaan naar het informatiescherm terug ging. Maar net als jou heb ik geen idee waardoor dat gebeurde op dat moment. Ik geef het door aan de ontwikkelaars zodat ze kunnen kijken of er een error of iets anders te zien is op dat moment dat het bij mij gebeurde.

Hallo Jasper,

Bedankt en hopelijk vinden de ontwikkelaars het euvel

• Topper
  • March 24, 2026

Uurtje SBS gekeken, daarna swipen. Heb het probleem nog

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkelaars hebben een vermoeden waar het door kan komen, dus ze gaan proberen of dat het kan verhelpen. Hopelijk kan het snel in een toekomstige update worden meegenomen. 

• Topper
  • March 27, 2026

Alles lijkt weer opgelost

Jasper van KPN
Moderator

Dat is interessant ​@Ontelbaar, er is bij mijn weten niet specifiek een fix voor uitgebracht. Wel een fix (in versie 08.90.03) voor het laden van de tv gids rond zomertijd, heb je die versie nu? Mogelijk is het een bijkomstigheid van die fix.

• Topper
  • March 30, 2026

Ja ik heb idd de nieuwste versie van de app. Leuke bijkomstigheid. Heb gisterenavond na hartelust geswiped en vanuit gids de zenders geselecteerd. 

• Topper
  • March 30, 2026

Zelfs het probleem met beeldvergroten is verholpen. Het is weer als vanouds

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt goed, hou het voor de zekerheid wel even in de gaten of het zo blijft. Hebben de anderen in het topic nu ook dat het beter gaat?

Zelfs het probleem met beeldvergroten is verholpen. Het is weer als vanouds

Klopt, dat is bewust opgelost met die update 🙂