Skip to main content

Aangezien ik met het bovenstaande toch problemen ondervind, brei ik even verder met dit draadje:

 

Al sinds de installatie van een 2e TV-ontvanger kan ik maar 1 van de 2 ontvangers tegelijkertijd gebruiken. Hier ben ik pas sinds kort achter gekomen aangezien ik eigenlijk nooit 2 tv's tegelijkertijd aan heb staan. Als de ene ontvanger aanstaat, loopt de andere vast. Het beeld bevriest en je kunt hem niet meer bedienen met de AB. Uiteraard alles al geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Heb een Fritzbox router waar de ene ontvanger rechtstreeks bekabeld op zit aangesloten, de andere ontvanger zit via de electra aangesloten (met een DVS650 omdat ik geen ethernetkabel naar de zolder kan leggen).

Bij gebruik van 1 ontvanger heb ik geen enkel probleem, alleen als de andere ook wordt aangezet loopt die gelijk vast. Ik was altijd klant van XS4All en heb dus een Fritzbox. Zowel deze als de tv-ontvangers heb ik al minstens 2 jaar. Het is dus niet echt een KPN-probleem.

 

Ben toch benieuwd of iemand me kan helpen.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt.

 

@FlyingPuke heb je toevallig een internetkabel van 20 meter zodat je die op zolder tijdelijk bedraad kan aansluiten? Of de tv en ontvanger tijdelijk beneden plaatsen? Ik verwacht dag dit een dvs650 probleem is.


Thanx! Daar had ik niet aan gedacht. Ga ik die kabel maar 's ff opzoeken en eens ff uitproberen, Kan de TV van de zolder met de ontvanger ook naar beneden halen hoef ik niet steeds op en neer….

 


Ben 2 uur bezig geweest. Eerst de router en de tv-ontvanger met een internetkabel aan elkaar geknoopt. Dit gaf geen oplossing (of de kabel was niet goed, zou ook nog kunnen trouwens….); de tv-ontvanger op zolder gaf nu een foutmelding en startte niet op. De tv-ontvanger beneden had nergens last van, die bleef het gewoon doen. Na enig zoeken in de wereldwijde warboel de volgende pagina bij KPN gevonden https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm . Al deze stappen doorgelopen en (Joepie de poepie!!) na de software-update van de DVS650's kunnen we nu eindelijk zowel boven als beneden tegelijkertijd TV kijken!!!!


@FlyingPuke Fijn om te horen dat je een oplossing hebt gevonden en bedankt dat je deze ook nog even met ons deelt 🙂