Skip to main content

Sinds Juli 2023 KPN abo, TV & Internet

Na exact één jaar stopte de AB er mee. 
Bekende reset protocol meermaals uitgevoerd,
AB dead & gone.

De bijna vintage AB die ooit bij de Sony Brava werd geleverd (rock solid) kreeg TV aan,
maar meer niet

Van KNP nieuwe AB ontvangen.

Protocol gedaan. Meermaals.
AB heeft nu contact met TV, kan aan en uit zetten maar ...
… verder dan NPO1 + geluid kom ik niet.
Schakelt niet naar zenders, schakelt niet terug naar mozaiekscherm.

Knoppen reageren nergens op, behoudens de AAN/ UIT.

Suggesties??
Bvd!

Nieuwe batterijen misschien?

 

Ik ga ervan uit dat je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt. 


Hi @Don X Dixit, welkom hier. 

Ook ik ben benieuwd naar welke ontvanger jij hebt. Gaat het om de Sagemcom DIW7022? Zo ja, zou je de afstandsbediening opnieuw willen koppelen?


Van KNP nieuwe AB ontvangen.

Protocol gedaan. Meermaals.

Welk protocol? Aangezien je sinds juli 2023 KPN hebt, heb je denk ik KPN TV+. Die afstandsbediening moet je koppelen aan je TV+ Box (bluetooth) én afstemmen op je televisie (infrarood). Dat laatste lijk je wel gedaan te hebben, maar het eerste ook?

Op de link van Alex is dat het onderdeel “Afstandsbediening koppelen aan de KPN TV+ Box (bluetooth)”. Je kunt ook het stappenplan op kpn.com/ab volgen.


Welk protocol denk je? ;)
Dat wat op de KPN leaflet staat dat meegezonden wordt met de nieuwe AB.

Dat stappenplan gedaan, en nog eens gedaan.

 

Je, heb de Sagemcom en KPN TV+

Zal meegezonden link doornemen.

 

 

 




Overweging:
Had in 1990 KPN TV en een piepende KPN router … early days of internet. Maar het werkte!

Een lichtjaar later, anno 2024, zit ik met een crappy KPN TV connectie (frequent latencies), gammele AB en heb een electro-compatibility-engineer degree nodig om een simpele AB te later praten met de TV.

That's called progress à €65 per maand. 
Ziggo bleek toch wat eenvoudiger te koppelen.
 

Nogmaals, stappen meerdere malen doorlopen, KPN, Reddit en andere vraagbakens geraadpleegd maar klaarblijkelijk is er uithoudingsvermogen & geduld nodig op weer aan het TV signaal te komen. Inmiddels 2 weken zonder ….


 

 




Overweging:
Had in 1990 KPN TV en een piepende KPN router … early days of internet. Maar het werkte!
 

 

1990?

Toen was er alleen nog maar analoge tv in 4:3 formaat.

Digitaal was nog helemaal geen sprake van.

Internet was er zelfs nog niet voor de consument.

 

Dus wat je hier schijft is onmogelijk.😉

 

Internet begon een beetje te komen halverwege de jaren '90 met 56 Kb/s 

Digitale tv begon begin deze eeuw, via Ziggo.

KPN had toen nog helemaal geen tv, wel internet via o.a. Planet.

 

Zie ook hier.

Wel leuk.

 

2004 had KPN voor het eerst Digitenne.

Dat was tevens de eerste digitale tv van KPN.

 

In 2006 start KPN mine, de eerste digitale tv.

Mine werd snel omgedoopt naar Digitale tv.

 

Dus hoe kom jij steeds bij 1990?

In 1990 bestond de naam KPN zelfs nog niet.

In 1990 was de naam PTT.


Misschien is de app Sony Bravia Connect iets, of een andere TV remote app.

 


U ziet dus NPO 1. U kunt het 8 uur journaal kijken zeg maar?

Dan denk ik dat u niet via de TV ontvanger kijkt. Want als u de tv ontvanger voor de eerste keer opstart moet u eerst het abonnementnummer en pincode invoeren. Zolang u dat niet gedaan heeft doet de TV ontvanger helemaal niets.

Heeft u al eens een KPN logo op scherm gezien? Ik gok van niet...

Heeft u de coax kabel van Ziggo nog achter in de tv zitten? Trek die er dan eerst eens uit.

En kies vervolgens de juiste source. Dat is dus HDMI.


Zeg Joop - too much time on your hands?

Denk jij dat de gemiddelde helpdesk medewerker Wim Dik en PTT en vervolgens Planet wat zegt??

Waar beweerde ik dat ik Dig TV had? 

Je hebt geen benul van het werk dat ik destijds deed (TNO, thx for asking) dus ‘early days very early IN adaptor”. Vervolgens AUCS (Swisscom en KPN)

Een semi wijsneuzigere sematische discussie is niet iets waar op ik wacht. Wel op een KPN-er die een basic connectivity hickup kan oplossen.




 


Hi Nick

“Ziggo kabel … :
Huidige KPN abo loopt reeds 12 maanden, Dus daar ligt het probleem niet. 
De AB stopte, simpel. Nu een nieuwe,
 

Heb op scherm ‘Pairing Remote met TV Box"
Op 7 en 9 drukken tot het blauwe lampje brandt.
Geen vervolg.


Huidige KPN abo loopt reeds 12 maanden

Dat maakt helemaal geen bal uit. Als u de tv ontvanger aan zet, ziet u dan een KPN logo op het scherm verschijnen?


Heb op scherm ‘Pairing Remote met TV Box"
Op 7 en 9 drukken tot het blauwe lampje brandt.
Geen vervolg.

Zou het kunnen dat het de verkeerde afstandsbediening is? En als het absoluut de goede is, dus eentje met de Google Assistant-knop, gaat dat blauwe lampje wel branden, of dat niet eens?

 

Google Assistant-knop op afstandsbediening KPN TV+ Box.

 

Welk protocol denk je? ;)
Dat wat op de KPN leaflet staat dat meegezonden wordt met de nieuwe AB.

Ik denk niet dat veel mensen hier weten wat daarop staat. (En als anderen al eens een vervangende afstandsbediening hebben gekregen, of dat vandaag nog hetzelfde is als toen.)

 

Dat maakt helemaal geen bal uit.

Voor de volledigheid: het gaat om een vervangende afstandsbediening (van een TV+ Box, die al een jaar in gebruik is, en nu de pairing uitleg laat zien).


Zeg Joop - too much time on your hands?

Denk jij dat de gemiddelde helpdesk medewerker Wim Dik en PTT en vervolgens Planet wat zegt??

Waar beweerde ik dat ik Dig TV had? 

Je hebt geen benul van het werk dat ik destijds deed (TNO, thx for asking) dus ‘early days very early IN adaptor”. Vervolgens AUCS (Swisscom en KPN)

Een semi wijsneuzigere sematische discussie is niet iets waar op ik wacht. Wel op een KPN-er die een basic connectivity hickup kan oplossen.

 

 

Bedankt wijsneus voor de beledigen.

Daar ben je dus echt goed in @Don X Dixit 

En jij had het over 1990, ik niet.


 @Don X Dixit en @joop2011 laten we het vriendelijk houden. Iedereen reageert hier met de beste bedoelingen en het lijkt erop dat miscommunicatie hier de oorzaak van was. Zullen we de discussie over 1990 dan maar achter ons laten? 😊


@Don X Dixit, ik snap niet helemaal waar dit mis gaat. Zou je hier een foto van de afstandsbediening willen plaatsen en van wat je op je tv scherm ziet? Zou je ook de ontvanger 2 minuten stroomloos willen maken? 


Hi Alex - meerdere dagen de pairing via ‘press 7 & 9’ geprobeerd, minutenlang gewacht, niets.

Vanmorgen … at last. Heb beeld. Thx.


Fijn om te lezen, soms gebeuren er zomaar wonderbaarlijke dingen. Gewoon mooi houden zo! 


Reageer