Skip to main content
Beantwoord

Ik kan mijn Bang & Olfusen niet met de KPN afstandsbediening bedienen

• June 18, 2025
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het lukt niet om de BeoVision 10-46 TV te bedienen met de KPN TV+ afstandsbediening.

Alle B&O-codes geprobeerd: 155, 186, 381 en 717. Maar zonder succes.

Vragen:

1- Is er voor dit model B&O TV een functionerende code beschikbaar?

2- Of heet het TV+ kastje een infrarood-sensor die besturing vanaf B&O accepteert? (zoals mijn huidige TV-ontvanger al jaren bediend wordt met de B&O afstandsbediening).

Zonder oplossing is er weinig meerwaarde voor het TV+ kastje/ abonnement.

Beste antwoord door PeterG

1 Waarom zou je de oude B&O afstandsbediening willen gebruiken. Op die oude tv zelf kun je er niets mee. Het is geen smart-tv. 

En je tv uit 2010 ondersteunt zelfs nog geen HDMI CEC anders zou het wel werken met die afstandsbediening. 

Wees blij dat je zo'n oude tv nog kunt gebruiken met een losse ontvanger. 

2 Dat is niet verplicht. De meest gebruikte apps zet kpn er al op.

NB

Overstappen voor al bovenstaande is overigens zinloos. De ontvanger, Next Mini, van Ziggo is zelfs alleen maar met de Ziggo afstandsbediening te bedienen. Niet eens via HDMI CEC. 

Die heeft Ziggo in eigen beheer en kun je dus geen apps zelf opzetten. 

En ook Odido heeft een Android-TV ontvanger. Net als kpn.

Een bestaande tv gaat technisch niet mee met de vaart der volkeren. 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2025

Hoi. Welkom op de klanten community van kpn.

"(zoals mijn huidige TV-ontvanger al jaren bediend wordt met de B&O afstandsbediening)."

Welk tv kastje is dat? B&O heeft kpn kastjes nooit ondersteunt bij mijn weten. 

1. Je zou de Philips codes kunnen proberen. 

2. Het TV+ kastje kan bedient worden met HDMI CEC. Dat werkt via je televisie. Bijvoorbeeld mijn 13 jaar oude Philips bedient het Android-TV kastje (ander merk maar kan ook kpn zijn) gewoon met zijn 13 jaar oude afstandsbediening. 

3. "Zonder oplossing is er weinig meerwaarde voor het TV+ kastje/ abonnement."

Dat valt wel mee. De tv kan aan/uit, hard/zacht met z'n eigen afstandsbediening. Ik vind een behoorlijk oud model (uit 2010) op Beovision 10. Daar zal vast de tv app niet op kunnen. Zonder kastje kan je geen tv kijken. Volgens mij helemaal niets met die tv. Toegevoegde waarde dus dat je de tv kunt blijven gebruiken. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@KeesSigt, welkom op onze community! Ik zie dat Peter al goed meedenkt. Dit is niet altijd op te lossen, kom je er n beetje uit?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 21, 2025

Ik ben NIET blij met met de nieuwe KPN+ Box.

De +Box geeft weliswaar een iets beter beeld, maar de nadelen voor mij zijn:

1- Geen bediening mogelijk via de B&O afstandsbediening omdat de box geen infrarood ingang meer heeft.

2- De verplichting om een Google-account aan te moeten maken bevalt me helemaal niet.

Vraag: kan de oude box, Arris VIP2952, weer geactiveerd worden? En dan kan de nieuwe boix vervallen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 21, 2025

1 Waarom zou je de oude B&O afstandsbediening willen gebruiken. Op die oude tv zelf kun je er niets mee. Het is geen smart-tv. 

En je tv uit 2010 ondersteunt zelfs nog geen HDMI CEC anders zou het wel werken met die afstandsbediening. 

Wees blij dat je zo'n oude tv nog kunt gebruiken met een losse ontvanger. 

2 Dat is niet verplicht. De meest gebruikte apps zet kpn er al op.

NB

Overstappen voor al bovenstaande is overigens zinloos. De ontvanger, Next Mini, van Ziggo is zelfs alleen maar met de Ziggo afstandsbediening te bedienen. Niet eens via HDMI CEC. 

Die heeft Ziggo in eigen beheer en kun je dus geen apps zelf opzetten. 

En ook Odido heeft een Android-TV ontvanger. Net als kpn.

Een bestaande tv gaat technisch niet mee met de vaart der volkeren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 21, 2025

Ik vraag geen waarde oordelen!

Mijn situatie met de Beovision en de oude Arris-box VIP2952 werkt tot tevredenheid met de B&O afstandsbediening. De nieuwe box heeft voor mij geen toegevoegde waarde!

Alstublieft de box Arris VIP2952 weer activeren en ik ben een tevreden klant

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2025

Ten eerste zal je die box niet meer hebben. 

Ten tweede activeert kpn geen oude boxen (iTV) meer als je eenmaal het nieuwe TV+ abonnement hebt.

Ik weet niet hoelang je contract duur is maar daarna zou je je kunnen overstappen naar BudgetThuis. Die gebruiken nog het oude interactieve tv van kpn.

Iets wat kpn al 2½ jaar niet meer doet.

Voorlopig zit je eraan vast. Helaas dus.

Jammer dat je TV nog (net) van voor de HDMI CEC tijd is. 

Ik geloof dat ik hier verder niets meer heb toe te voegen. Anders denk je dat ik weer een oordeel vel.