Skip to main content

Ik kan sommige programma's niet terugkijken. Dat zijn programma's waar  niet het icoontje van HD voorstaat.  Ik probeerde bijvoorbeeld buurman en buurman met mijn kleinkinderen terug te kijken. Dat ging niet.

@kharlie 

Wat bedoel je met het icoontje HD?

Dat staat nergens voor, alles is in HD, uitgezonderd als de zender SD is en dan is alles SD.

 

Bedoel je het groene symbool, dat je het programma kan terugkijken?

 

Op welke zender is dit?

 

I.v.m. auteursrechten kan je helaas zo wie zo niet alles terugkijken.

De zender bepaalt dit (KPN gelukkig niet).

 


IK bedoel dat groene icoontje inderdaad.

 


een soort G

 


NPO 3


Hallo @kharlie ,

KPN heeft voor lang niet alle programma’s de rechten gekocht/gekregen om deze terug te kunnen kijken. Voor Buurnan en Buurman inderdaad ook niet.

Gelukkig is er een gratis oplossing: 

Ga naar de NPO-start-app op je TV of op jouw ontvanger. In deze app kun je Buurman en Buurman wel zeven dagen lang terugkijken.

Veel plezier! 
 

 


@Noordzee 

KPN koopt toch helemaal geen rechten?

NPO3 bepaalt dit toch in dit geval?

 

@kharlie 

Het groene symbooltje betekend “dit programma kan je terugkijken”

(dus niet of het HD of zo is). 

 

En je kan het altijd opnemen, als je 2 KPN tv decoders hebt of het opname pakket hebt.


@joop2011

Of KPN moet betalen voor deze rechten? Vermoedelijk zijn daarover afspraken gemaakt met de zenders. Uiteindelijk is de zender degene die bepaalt of er toestemming voor wordt gegeven. In dit geval is het voor nu van belang dat KPN die rechten voor dit programma niet heeft. En gelukkig is er dus een gratis alternatief. 
 

Ik heb “gekocht” in mijn reactie aangepast naar “gekocht/gekregen”. Is verder namelijk niet zo belangrijk. 


Hoi @kharlie en welkom hier op ons forum!
Ik zie dat onze community je vraag eigenlijk al heeft beantwoor@Noordzee zegt klopt en ik hoop dat je met deze informatie weet waar je aan toe bent. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we het natuurlijk graag :)