Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet met de afstandsbediening naar het tabblad Kies "Uitgebreid Zoeken"

  • March 9, 2020
  • 21 reacties
  • 233 keer bekeken

Dubbl_N
Deelnemer

Na opstart nieuw digitenne kastje heb ik geen antenne signaal.

Tevens kan ik in het menu zenders zoeken niet naar de overige twee tabbladen,

Beste antwoord door Noordzee

Raar hoor, 

 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 

 

Als dit niet wilt helpen, wordt het dan omwisselen van jouw ontvanger. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2020

Hallo @Dubbl_N ,

Dat is vervelend !

 

Wat is jouw locatie?  
Wat voor type antenne gebruik je ? 
Staat jouw antenne binnen of buiten? 


En probeer dit eens: 

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen. 
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Lukt het nu wel om naar de andere tabbladen te komen? 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 10, 2020

Friesland

Antenne V3

Antenne binnen, buiten geen resultaat.

 

Signaal 0%

En uitgebreid zender zoeken tabblad niet te selecteren dus  deze optie is geen oplossing. Verder alle bovenstaande zaken uitgevoerd.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 10, 2020

Ik stel voor dat we begonnen met het omruilen van jouw antenne. Er zijn tegenwoordig namelijk betere antennes. En je kunt de Funke V5 ook buiten plaatsen. 
 

Een moderator wil jou vast wel de nieuwe Funke V5 met buitenmontageset opsturen. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 10, 2020

Profiel aangevuld.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 11, 2020

@Dubbl_N, welkom hier. 

Ik lees problemen met de ontvangst. Met een signaalsterkte van 0% heb ik dan ook zoals Noordzee al aangaf je een nieuwe ontvanger gestuurd. Vermoedelijk komt deze morgen al, anders overmorgen. We zijn benieuwd hoe deze werkt. Horen het graag van je.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 11, 2020

@Bart_Z 

Heb je een ontvanger gestuurd of een buitenantenne? Dat laatste is van belang. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 12, 2020

Antenne inderdaad. Scherp. Ik herinner mij nu alweer inderdaad de twijfel gister, antenne of ontvanger. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 12, 2020

@Dubbl_N 

Heb je de nieuwe buitenantenne al ontvangen en geïnstalleerd? 

Probeer dit dat nog eens: 

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen. 
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Lukt het nu wel om naar de andere tabbladen te komen? 

Als het nog steeds niet lukt, dan heb je ook een andere afstandsbediening nodig. Ik ben benieuwd! 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 12, 2020

Antenne ontvangen en aangesloten. Stappen zoals beschreven uitgevoerd. Resultaat...geen digitenne signaal. Ik kan in de software niet naar de overige twee tabladen schakelen. Dus uitgebreid zoeken lukt niet. Heb circa 3 seconden een signaal van 94 %  gehad. Nu weer 0%

Display laat 8888 zien


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 12, 2020

Raar hoor, 

 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 

 

Als dit niet wilt helpen, wordt het dan omwisselen van jouw ontvanger. 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 12, 2020

Alle tips hier beschreven uitgevoerd. Ik heb zowel via hdmi als scart een beeld. Nog steeds geen antenne signaal. En display blijft op 8888 staan. Software update niet mogelijk en uitgebreid zoeken tevens niet mogelijk.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2020

@Bart_Z 

Toch nu maar een andere ontvanger proberen? Dit is namelijk best een apart probleem. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 13, 2020

Op welke locatie gebruik je Digitenne? Want als ik kijk op de postcode uit jouw profiel zou er helemaal geen Digitenne ontvangst mogelijk zijn. Verder is antenne correct aangesloten? Lampje brandt daar op? En wat is exact de melding als je een software update probeert? Dit wil ik nog graag even weten voordat ik een nieuwe ontvanger kan sturen. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2020

@Bart_Z

In Surhuizum (Ligt precies tussen Leeuwarden en Groningen in.) zou ontvangst met een buitenantenne echt wel moeten lukken. 

Hij geeft ook aan dat hij even een signaalsterkte te zien kreeg van 94%. Door storingsbronnen kan de ontvangststerkte natuurlijk wel sterk variëren. 

Maar wat ik raar vind is dat hij niet in het menu kan switschen naar andere tabbladen. Dit heb ik hiet nog niet eerder meegemaakt. In theorie zou dat aan de afstandsbediening kunnen liggen, maar in combinatie met de andere bevindingen twijfel ik er aan of de ontvanger wel OK is. 

Dit is uit te testen door de ontvanger om te ruilen. 

(Ik garandeer niet dat dit de oplossing is, maar op dit moment heb ik ook geen ander idee waaraan het zou kunnen liggen.)

 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 13, 2020

Inderdaad...Surhuizum. de oude ontvangen werkte prima. Antenne goed aangesloten, lampje brand. Nogmaals ik kan niet updaten. Deze optie kan ik in het daarvoor bestemde tabblad niet kiezen. 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 16, 2020

En nu?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 16, 2020

Het wachten is op @Bart_Z . Hij kan de omwisseling in gang zetten. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 17, 2020

Omwisseling is in gang gezet. @Dubbl_N Ik heb je privé alle informatie gestuurd over war en hoe enz. 


Dubbl_N
Deelnemer
  • Auteur
  • March 19, 2020

Nieuw kastje inmiddels aangesloten. Bijzonder is dat het een geheel ander kastje is. Maar dat is niet verder niet van belang. Alles werkt nu. Bedankt voor de hulp.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 19, 2020

Dat is mooi.👍 En graag gedaan natuurlijk.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 20, 2020

Super, fijn dat het nu allemaal werkt. :)