Skip to main content

De spoelfunctie van de AB werkt niet goed. Soms spoelt er helemaal niets en moet ik terug naar TV op de AB om verder te kunnen. Erg hinderlijk!

Hallo @RoekiePers ,

Tijd voor een nieuwe afstandsbediening! 
 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 


Dank voor uw bericht m.b.t. een niet goed werkende afstandsbediening, in combi met de Arris 5202.

Ik heb mijn gegevens aangevuld.

Ik heb nog een nieuwe AB liggen in een doos voor aansluiting met een andere TV. Die heb ik niet nodig en moet terug. Kan vragen aan KNP of ik die evt. mag proberen?

 


Dank voor uw bericht m.b.t. een niet goed werkende afstandsbediening, in combi met de Arris 5202.

Ik heb mijn gegevens aangevuld.

Ik heb nog een nieuwe AB liggen in een doos voor aansluiting met een andere TV. Die heb ik niet nodig en moet terug. Kan vragen aan KNP of ik die evt. mag proberen?

 


die kun je rustig proberen hoor

 


Ja, maar die moet ik toch koppelen met mijn TV en dan is de AB gebruikt, dat wil ik niet zomaar doen.

Stel dat die wel goed werkt stuur ik de Arris retour met een AB die niet goed werkt en komt die misschien bij een ander terecht?


Ja, maar die moet ik toch koppelen met mijn TV en dan is de AB gebruikt, dat wil ik niet zomaar doen.

Stel dat die wel goed werkt stuur ik de Arris retour met een AB die niet goed werkt en komt die misschien bij een ander terecht?


normaal gesproken hoeft een afstandsbediening niet retour

alleen de ontvanger met stroom adapter

probeer die afstandsbediening mocht het probleem dan opgelost zijn is het toch goed

 


Hoi @RoekiePers, welkom op het forum. Je kunt die tweede afstandsbediening gebruiken om dat te testen inderdaad. Onze infrarood afstandsbediening werkt altijd op de tv-ontvanger, daarvoor hoef je niets in te stellen. De instelling die je daarop kunt doen is voor het tv toestel, om onder andere het volume te bedienen. Om te testen of het door- en terugspoelen werkt is dat niet eens nodig. Lukt het wel met die afstandsbediening om te spoelen?


Dank voor uw bericht. Getest en ja, met de andere AB lukt spoelen wel! Ik heb j.l. zondag met een medewerkster gesproken, die beloofde een retourdoos te sturen, daarna probeerde ze me een gsm abbo te verkopen. Ik vermoed dat ze in de vaart der volken vergeten is dat te regelen. Ik heb nog geen retourdoos voor de overtollige Arris ontvangen!


Het klinkt alsof er hier twee dingen door elkaar lopen, @RoekiePers. Je hoeft alleen een tv ontvanger terug te sturen. als je ook daadwerkelijk een tv ontvanger uit je abonnement hebt gehaald/hebt laten halen. In dat geval krijg je van ons bericht over het terugsturen maar dat kan soms een week of twee duren. De collega heeft wel een retourdoos aangevraagd, die staat gepland om morgen bezorgd te worden. Maar gebruik die dus alleen als je echt een tv ontvanger uit je abonnement hebt gehaald.

 

Een afstandsbediening hoeven we verder ook niet per sé terug. Als je dat wel doet is het geen probleem als hij al wel gekoppeld is met jouw tv. Alle teruggestuurde apparatuur wordt nagekeken en gereset. 

 


Dank voor uw reply, dan houd ik de AB en stuur de Arris retour.

Ik dacht dat 'spoelen' met de nieuwe AB was opgelost maar dat is niet juist. Bij Ziggo kun je de spoelfunctie ten alle tijde gebruiken. Bij KPN niet, spoelen werkt, maar niet altijd. Soms moet je, als een reclameblok zich aandient, terug naar TV en krijgt dan de vraag 'video stoppen ja/nee'. Je wilt niet stoppen maar de reclame doorspoelen. Na 'nee' kun je wel doorspoelen !

Dit betekent dus een extra handeling, die niet nodig is, want bij de AB van Ziggo werkt het wel, zonder tussenstap.

Ik kreeg gisteravond, bij aanzetten van de TV het bericht van KPN op TV dat er een update klaarstond voor de AB. Je kon 'm twee minuten niet gebruiken. Ik heb de procedure uitgevoerd en gezien dat e.e.a. was verwerkt. Weet echter (tot nu toe) niet wat er veranderd is. 


Het kan soms gebeuren dat sommige programma's niet doorgespoeld kunnen worden idd, er zijn zenders van wie dat niet mag. Het kan zijn dat het bij zo'n programma was dat het niet lukte. 

Zo'n update van de afstandsbediening geeft over het algemeen geen grote veranderingen inderdaad, de functies van de knoppen zullen niet zomaar veranderen. Meestal zijn het updates voor de stabiliteit. 


Het gaat in dit geval alleen om opgenomen programma's. Hierbij kan ik alles doorspoelen.

Soms gaat dit gewoon via de pijltjes spoeltoets. Soms moet ik eerst terug naar TV, bij de vraag 'Video stoppen', nee invullen. Daarna kan ik spoelen. Dat vind ik een beetje krom, bij het ene opgenomen programma wel direct doorspoelen, bij het andere niet...


Als je tijdens het spoelen de vraag krijgt om de video te stoppen is dat inderdaad een beetje gek. En die melding krijg je niet bij alle programma's die je terug probeert te kijken? Merk je daarbij een verschil tussen bepaalde zenders of uitzendingen?