Skip to main content
Vraag

Ik kan niet terugkijken van waar ik gebleven ben

• April 1, 2026
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Soms als ik een programma de volgende dag wil verder kijken kan ik alleen van het begin af kijken in plaats vanaf waar ik gestopt was.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2026

Dat kan kloppen. In een LIVE stream 24/7/365, die ook na pauze kan lopen, kan het punt niet worden vastgelegd waar je stopt met kijken. 

De streams voor Terugkijken en Kijk vanaf begin komen van de OPNAME server en hebben een begin en einde. Dan kan zo'n punt vastgelegd. 

Tip: als je weet dat het eindigt voorbij bedtijd kijk dan via Terugkijken van af begin. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2026

Dank voor je reactie, maar we keken naar een film. Tijdens een reclameblok zijn we gestopt om de volgende avond verder te kijken. Toen we wilden gaan kijken stond de film niet bij 'verder kijken' en konden we alleen vanaf het begin kijken. Later stond de film wel bij 'verder kijken' maar dan vanaf het stukje wat we als test hadden bekeken.  Iets dergelijks ook gehad bij een korter programma.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2026

Waar je naar keek maakt niet uit. Als dat via de LIVE stream was (op dat moment uitgezonden dus) wordt het punt niet vastgelegd. 

Heb je opnemen dan kun je op zo'n moment de opname knop indrukken 😉. De opname kun je later doorspoelen naar waar je was. Met Terugkijken via de gids moet je met een commerciële zender weer helemaal vanaf het begin kijken. Inclusief reclameblokken. 

Live gestopt kan je niet verder kijken. En komt daar ook niet. Alleen na terugkijken, hoe kort ook, en opname afspelen. Maar dus niet het punt waar je in de uitzending was, zoals je bemerkt.