Skip to main content

Op de nieuwe NPOstart-app op mijn KPNiTV probeer ik afleveringen van ‘De Stamhouder’ vooruit te kijken. Inmiddels heb ik mijzelf als NPOstart-gebruiker bij de app op de tv bekend kunnen maken. Mijn gebruikersnaam van NPOplus, waarop ik via NLziet geabonneerd ben, verschijnt in beeld.

Maar voor vooruitkijkfuncties krijg ik de boodschap dat ik in het instellingenmenu ‘Gepersonaliseerde Diensten’ moet inschakelen. In de instellingen in het tv-menu vind ik die mogelijkheid niet. Of kijk ik met mijn neus?

Graag hulp

Groet, FLinn

 Hoi, @nn1lf1Phone 

Waarom gebruik je NLziet niet? Daar ben je op geabonneerd zeg je.

Het is mij nergens gelukt om in te loggen op de NPO start app (voor NPO plus) met mijn NLziet gegevens….

En verder gebruik ik geen enkele app van de tv ontvanger. Die in mijn smart-tv w.o. die van NPO start en NLziet, werken véél beter. En dáár heb ik de smart-tv tenslotte ook voor aangeschaft. Niet voor een paar brakke apps in de kpn ontvanger.

Waar je die instelling zou moeten vinden in de NPO start/plus app kan ik je helaas niet zeggen.


Beste PeterG,

Het verschil tussen u en mij is, dat u een Smart-TV heeft en ik niet. Met NLziet kijk ik op mijn laptop. Op mijn ouderwetse tv moet ik mij behelpen met de ‘brakke’ apps van de KPN-ontvanger.

En dus blijft mijn vraag staan hoe in de KPN-app NLplus/NLziet te kunnen bekijken, ook dus programma’s vooruit.

GroetFLinn


Ah, jammer dat je geen (moderne) TV hebt. 

Bij mijn moeder sluit ik mijn laptop altijd aan op de televisie (i.d. logeerkamer) via de hdmi uitgang v.d. laptop. Dat kan dus ook nog.

En in mijn slaapkamer staat ook een domme tv. Daar zit een Chromecast op. Met de apps in de smartphone lekker te casten en op tv te zien. W.o. ook NLziet hier.

Casten kan ook van af een laptop mits je de streamingdiensten in Google Chrome opent.

Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid om op NPO start in te loggen met de gegevens van NLziet. Hoe heb jij dat gedaan?


Van de NPO Start plus Q&A:

https://www.npostart.nl/plus

NLZIET is een samenwerking tussen SBS, RTL en NPO, waar je met een abonnement van € 7,95 per maand de uitzendingen van KIJK, RTLXL en NPO Plus kunt bekijken. Dit abonnement sluit je af bij NLZIET, waarna je vervolgens via nlziet.nl en/of de NLZIET-app de uitzendingen kunt bekijken.

Het is ook mogelijk om voor € 2,95 per maand een abonnement af te sluiten op alleen NPO Plus. Dit abonnement kun je niet afsluiten bij NLZIET, maar vind je terug op npoplus.nl. Het is met een abonnement op NPO Plus niet mogelijk om in te loggen op nlziet.nl. Hetzelfde geldt wanneer je een abonnement hebt op NLZIET. Je kunt met dit abonnement niet inloggen op npoplus.nl.


Duidelijk @obelisk . Dat dacht ik al. Wat @nn1lf1Phone  dán heeft gedaan….. 🙄

nn1lf1Phone schrijft: Mijn gebruikersnaam van NPOplus, waarop ik via NLziet geabonneerd ben, verschijnt in beeld.

 

Geen nieuwe tv kopen? Maak het leven dan makkelijker met Chromecast. Te gebruiken met de apps in je telefoon (daar heb je toch ook de NLziet app op neem ik aan). En via de interne apps met het bijgeleverde afstandsbedieninkje. Ook NLziet erop te zetten.
Ook is casten van de laptop mogelijk mits je Google Chrome browser gebruikt.
Ben je voor 4 tientjes klaar. I.i.g. minder prijzig dan een nieuwe smart-tv.

Even de link en gegevens bekijken kost iig niks:

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-hd-wit/9300000119991877/?bltgh=r3GwOTcnhETWlOjYmeRGiw.2_18.19.ProductTitle

Verder is je laptop via hdmi met je televisie te verbinden.


Ik heb dan welliswaar met een black friday korting de 4k versie van de chromecast met Google TV gekocht voor een tientje meer (standaardprijs 70 Euro) en dat doet gewoon wat moet doen. Voor (bijna) geen geld is je TV weer smart. Ik verwacht van de HD versie overigens niet anders.


Heren, heren,

Mijn hoofdvraag was:

“Maar voor vooruitkijkfuncties krijg ik de boodschap dat ik in het instellingenmenu ‘Gepersonaliseerde Diensten’ moet inschakelen. In de instellingen in het tv-menu vind ik die mogelijkheid niet. Of kijk ik met mijn neus?”

Uw reacties geven allerhande andere inzichten, maar die helpen mij niet veel verder. Ik behandel die achtereenvolgens:

-Smart-TV: Dat ik mij moet behelpen met een oude tv heb ik al eerder aangegeven.

-HDMI-verbinding: Het gaat mij erom direct op mijn oude tv NPO-programma’s te kunnen vooruitkijken. Zonder tussenkomst van mijn laptop dus. De methode met de HDMI-kabel naar de tv ken ik, maar vind ik lastiger dan gewoon op de bank naar mijn laptopscherm kijken.

-Draadloos van laptop naar de tv kan ik met AppleTV. Maar dat betekent extra handelingen in de source-keuze op de tv, die ik nu juist zou willen vermijden. 

-Ik ben een Mac-gebruiker. Dus alle suggesties van GoogleChrome en Chromecast laat ik voor wat ze zijn: uit een andere wereld.

Dus, waar het mij om gaat is hoe de laptopschakel uit te bannen. En ook met één afstandbediening. Dus blijft mijn vraag: ‘Hoe kan ik in het instellingenmenu ‘Gepersonaliseerde Diensten’ inschakelen?’

Dank voor uw suggesties.

Groet, FLinn


Ik vermoed dat deze functie er niet is omdat u NPO Start en niet plus hebt. De inloggegevens van nlziet geven geen NPO plus in de NPO app. (zie voorgaande berichten)


Beste Obelisk,

U heeft gelijk. Daar zit hem de kneep. NLziet is luxer dan NPOplus, omdat die app naast de NPO ook de commerciëlen biedt. Maar nadeel is inderdaad dat inloggen op de KPN-app niet mogelijk blijkt. Dan kan wél, weet ik inmiddels, met een NPOplus-abonnement. Dat heb ik nu genomen door mijn NPOstart te upgraden naar NPOplus. En daarmee heb ik inmiddels mijn doel bereikt, namelijk rechtstreeks op de KNP-NPO-app op mijn tv een programma vooruitkijken.

Omdat ik in een jaar abonnement op NLziet nog nooit naar een niet-NPO-programma gekeken heb, heb ik meteen dat abonnement opgezegd. Dus ben ik per saldo iets goedkoper uit en heb ik mijn doel bereikt.

Dank voor uw bijdragen. Niet altijd precies antwoord op mijn vraag, maar zij brachten mij wel aan het denken in de goede richting.

Groet, FLinn


Over en sluiten,

Dank en groet, FLinn