Skip to main content

Hallo,

 

Ik probeer via de Kpn interactieve tv prime video te kijken. Volgens kpn moet dit heel gemakkelijk zijn met behulp van de afstandsbediening en kanaal 203.

Nu heb ik dat kanaal dus niet. 

Mijn kastjes zijn allemaal de Arts vip 5202 en die zouden geschikt moeten zijn.

Als ik via her hulpprogramma van de Kpn mijn systeem laat testen dan krijg ik de melding dat in ieder geval 1 van mijn kastjes niet geschikt is. En dat blijkt een Motorola te zijn en die kan ik kosteloos omruilen. 

Prima geregeld zou je zeggen alleen heb ik helemaal geen Motorola kastjes meer.

Dus ergens heeft kpn vergeten om mijn gegevens up te daten.

Iemand advies hoe ik nu wel prime video kan gaan bekijken via kanaal 203?

Hoi @GeertTerpstra4. Dit klinkt alsof er nog een oude ontvanger aan je account gekoppeld is. Die is waarschijnlijk blijven hangen nadat, eerder al, die Motorola is gewisseld. Ik vermoed dat je daardoor dan ook nog het oude tv menu hebt en dat Prime daarom dan ook niet werkt. Zou jij je forumprofiel eens willen aanvullen met adres- en abonnementsgegevens? Laat hier even weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik dit na. En kan ik ook de Motorola uit het systeem halen.


Hoi Erik.

 

Gegevens zijn toegevoegd in mijn profiel.

 

 


Beste Erik,

 

Heb je nog voor me gekeken?

 

Gr,

Geert


Dank voor de gegevens, @GeertTerpstra4. Er zit inderdaad nog een oude Motorola gekoppeld. Die heb ik nu verwijderd. Dat betekent dat je binnenkort dan ook het nieuwe menu gaat krijgen. Om een idee te krijgen hoe dat eruitziet kun je de eerste paar berichten in dit topic eens doorlezen.

Dan, wat betreft Prime Video, dat zie ik hier actief staan, dus je zou nu op kanaal 203 dat moeten kunnen starten. Als dat nu nog steeds niet zo is, is het dan zo dat de ontvanger 203 helemaal voorbij gaat? Of zie je wel het Amazon Prime Video plaatje maar werkt de rode knop niet?

Als de ontvanger(s) 203 helemaal voorbij gaan, check dan voor de zekerheid onder de instellingen bij zenders verbergen of je 203 niet per ongeluk verborgen hebt staan.


Hoi.

 

Heb nog steeds het oude scherm en geen 203. Gaat van 202 naar 221 espn. Heb gekeken bij verborgen zenders maar daar staat het ook niet tussen 

 

Gr,

Geert


Zo fijn dat alles bij KPN altijd zo snel is opgelost. Dus niet. Nog steeds het oude scherm en geen prime video. 😢


Het nieuwe menu krijg je binnenkort, Geert. Wanneer precies dat zal zijn kan ik niet zeggen, maar we zijn op dit moment bezig met de uitrol bij klanten die ook minimaal één Motorola 1853 hebben. En omdat die bij jou nog gekoppeld stond val jij ook in die groep. De planning is om dit voor het EK afgerond te hebben, zoals ook vermeld staat in het startbericht van het topic waar ik naar verwees. Mocht dat anders worden dan melden we dat in dat topic.

 

Wat betreft Amazon Prime Video, dank voor het checken dat het niet verborgen staat. Dan ga ik hier even iemand aan de jas trekken voor verdere navraag. Ik kom er bij je op terug.  


Het lijkt me wel heel onwaarschijnlijk dat de apps als Prime (203) en Netflix (200) ook op een Motorola 1853 komen, @Erik_ .

Heb je geen redelijk recente Smart-tv, GeertTerpstra4? In mijn Samsung  gekocht oktober 2019 zit de Amazon Prime app gewoon.


Je mist een stukje, Peter 🙂 Geert heeft alleen 5202 ontvanger, en daarnaast stond er nog een 1853 onterecht gekoppeld. 

 

@GeertTerpstra4, ik heb reactie op mijn navraag. Het nog niet kunnen zien van Prime Video ligt waarschijnlijk nog aan het feit dat jij nu dus nog dat oude menu hebt. Zoals ik vanmorgen aangaf, je wordt binnenkort omgezet. Daarna kun je via 203 Amazon Prime Video kijken. In de tussentijd zul je het dan helaas moeten doen met of de mobiele Prime Video app van Amazon zelf (waarbij je eventueel via Chromecast het beeld naar de tv kunt casten). Of, als je een smart tv hebt, kijken of die de Prime Video app ook heeft.


Bedankt voor de update. En er zit niets anders op voor me dan maar weer te wachten. 

 

Gr,

Geert

 


Het is niet eerlijk verdeeld, @GeertTerpstra4 

Als je Prime kijkt op je laptop en die met hdmi kabel met je tv verbindt kan je het ook op tv kijken. Via de laptop (te verbinden met tv via hdmi; Prime ondersteunt ook Chromecast):
www.primevideo.com

Ik wil Prime helemaal niet en heb wel 4 manieren om het op televisie te gebruiken. Deze genoemde en de app in mijn televisie, via Chromecast en de ontvanger van KPN.

Echter een geschikte tv of, goedkoper, een chromecast kun je zelf aanschaffen.


Ja die oplossingen wist ik zelf ook wel. Ik vind het alleen vreemd dat ik nog steeds oude troep in mijn profiel had staan zodat iets niet werkt.  Heb al tijden die Motorola ontvanger niet meer. Het is dat KPN als één van de enige draadloos tv heeft. Dus zonder kabels etc overal in huis. Als er een goed alternatief is dan zeg ik morgen alles bij KPN op.