Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg bij installatie TV+ ontvanger een foutmelding “Resolutie niet ondersteund. Wijzig de resolutie van het externe apparaat.”

• March 5, 2025
  • 18 reacties
  • 229 keer bekeken

Ik heb vandaag de nieuwe KPN TV+ tv ontvanger geprobeerd te installeren. Ik krijg echter op mijn TV de melding “Resolutie niet ondersteund. Wijzig de resolutie van het externe apparaat.”

Kan dat; de resolutie van de tv ontvanger verlagen?

Of is deze tv te oud en ondersteund daardoor de hoge kwaliteit beelden van de KPN TV+ ontvanger?

Beste antwoord door Alex van KPN

@LJ1969, fijn om te lezen dat het nu werkt. Ik verwacht ook dat wjb gelijk heeft en dat je oude kabel niet geschikt was. 

Jouw oude kabel was waarschijnlijk een hdmi 1.4 kabel terwijl de TV+ Box minimaal een hdmi 2.1 kabel vereist.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2025

Hallo ​@LJ1969 ,

Je kunt dan inderdaad proberen om in jouw TV-ontvanger de resolutie aan te passen van standaard naar een (lage) optie. 

Zo werkt dat : 

Geavanceerde beeldinstelling opties

Open de Instellingen en ga, bijna helemaal onderaan, naar Apparaat (Open algemene instellingen).

Kies dan voor Apparaatvoorkeuren, en vervolgens voor Weergave en geluid.

Schermresolutie

De eerste optie die je hier hebt is de schermresolutie. Daarin kun je een aantal dingen aanpassen.

bron: 

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Hallo,

Ik heb geprobeerd deze instelling aan te passen. Maar elke keer dat ik de tv aanzet moet ik 45 minuten wachten voordat ik bij de instellingen kan. Ik verwacht eigenlijk dat mijn tv dus te oud is voor deze nieuwe HD beelden. Bedankt voor de reactie, het heeft helaas niet geholpen, maar datligt denk ik aan mijn TV.

wjb
Wijsgeer
  • March 7, 2025

Wat is het merk en type van jouw televisie?

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Hallo Het is een Samsung UE40F6320

wjb
Wijsgeer
  • March 7, 2025

Hallo Het is een Samsung UE40F6320

Dat is naar mijn weten een Full-HD televisie en zou dus geen enkel probleem mogen geven.

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Dat had ik eigenlijk ook verwacht en gehoopt, maar vooralsnog werkt het niet. Ook niet nadat ik de resolutie in de TV ontvanger heb aangepast.

Heb je een idee welke instellingen ik moet aanpassen of wat ik nog kan proberen?

wjb
Wijsgeer
  • March 7, 2025

Waar heb je de schermresolutie op staan?

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

De televisie staat op 1920x1080 /50p

Gisteren heb ik de resolutie van de tv ontvanger aangepast maar als het weer 45 minuten of langer duurt voordat ik dat kan zien duurt het even voordat ik dat kan zien

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 7, 2025

Hi ​@LJ1969, ik denk ook graag mee. 

Ik heb de televisie opgezocht en dit zou geen probleem moeten zijn als de resolutie op automatisch staat. Heb je ook een andere poort en HDMI kabel geprobeerd? 

Op de community van Samsung kom ik deze klacht ook tegen die opgelost is door de Samsung televisie enkele uren helemaal stroomloos te maken, dit is zo te lezen een soort reset. Zou je dit ook willen proberen? 

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Andere HDMI kabel heb ik niet geprobeerd.

Heb nu de stekker eruit getrokken en ga het straks weer proberen, bedankt tot zover. Ik zal het resultaat laten weten.

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Het lijkt erop dat de TV ontvanger na een tijdje pas werkt of zijn instellingen heeft aangepast aan de tv. Had net perfect beeld. Dus HDMI kabel en HDMI poort werken. Heb geprobeerd wat beeldscherm en resolutie instellingen op de TV en de TV ontvanger aan te passen. Ga het morgen weer even proberen.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • March 7, 2025

Heb je wel de HDMI kabel gebruikt die door Kpn geleverd is?

• Auteur
  • Topper
  • March 8, 2025

Nee, en uiteindelijk krijg ik ook wel beeld alleen duurt dit ongeveer elke keer 50 minuten na opstarten. Kabel is ook te kort voor opstelling in slaapkamer. Als het aan de kabel ligt waar zou ik een vergelijkbare kabel kunnen kopen van 5 mtr.

Vannacht tv uit de stroom gehaald, nu net weer opgestart en weer de melding “Resolutie niet ondersteund. Wijzig de resolutie van het extrerne apparaat.”

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2025

Nee, en uiteindelijk krijg ik ook wel beeld alleen duurt dit ongeveer elke keer 50 minuten na opstarten.

Dus je hebt niet de meegeleverde hdmi kabel gebruikt?

Zou je dan als test de TV+ Box met de meegeleverde hdmi kabel kunnen aansluiten en kijken wat dan het resultaat is?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 8, 2025

Beste ​@LJ1969 een HDMI-kabel kun je in iedere radio/tv-zaak, zoals MM,  onderdelenhuis en Action kopen.

• Auteur
  • Topper
  • March 8, 2025

Nou het lijkt erop alsof een nieuwe HDMI kabel de oplossing voor mijn probleem was.

Ik kan alleen niet begrijpen waarom. De oude kabel heeft gewoon altijd prima gewerkt. En gaf uiteindelijk na 50 minuten wachten ook steeds beeld.

Maar goed, bedankt allen voor de suggesties en aangedragen oplossingen.

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2025

Jouw oude kabel was waarschijnlijk een hdmi 1.4 kabel terwijl de TV+ Box minimaal een hdmi 2.1 kabel vereist.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 11, 2025

@LJ1969, fijn om te lezen dat het nu werkt. Ik verwacht ook dat wjb gelijk heeft en dat je oude kabel niet geschikt was.