Skip to main content

Ik heb al jaren tot tevredenheid internet en telefoon van de KPN. Begin dit jaar (2023) vroeg ik de KPN+box aan. Uitdrukkelijk gevraagd of alle dingen en voordelen die ik had hetzelfde bleven. Ja dat was geen probleem. Alles bleef zoals het was op dat moment. Nu ben ik die KPN+ box helemaal zat. Ik heb er genoeg van. Vanaf het begin heel veel storing enz enz. Ik was kwaad en zegde mijn abonnement op en stap over een andere provider. Nu blijkt dat bij de ontvangst van de KPN+box een nieuwe termijn is ingegaan van 1 jaar. Maar er is echte aan het pakket helemaal niets veranderd. NU wil de KPN mij circa 350 euro in rekening brengen voor het vroegtijdig opzeggen van het contract. Dat is buitengewoon oneerlijk. Zo voel ik het. Mij eerst als proefkonijn gebruiken voor een nieuwe +box vol met storingen en niet doet wat het moet doen en daarvoor dan circa 350 euro in rekening brengen. KPN SLECHTE ZAAK!!!!! 

Hallo @Scoondy ,

Je kunt toch ook alleen (via 0800-0402) TV opzeggen en dan het internet behouden.  Je moet de TV-box dan natuurlijk inleveren, maar je krijgt geen boete. 

Ik heb al jaren tot tevredenheid internet en telefoon van de KPN. 

Je houdt dan gewoon internet en telefoon. 

 


Hallo @Scoondy ,

Je kunt toch ook alleen TV opzeggen en dan het internet behouden.  Je moet de TV-box dan natuurlijk inleveren, maar je krijgt geen boete. 

Ik heb al jaren tot tevredenheid internet en telefoon van de KPN. 

Je houdt dan gewoon internet en telefoon. 

 

Wist niet dat dat mogelijk is.

 


Mogelijk kun je TV uitzetten via MijnKPN. Anders even bellen met 0800-0402.

Alles meer dan 100 Mbit/s internet is facultatief en ten alle tijden weer op te zeggen. 

Alleen voor het basis-internet zit je vast aan jouw jaarcontract. 


 

 


Hallo @Scoondy ,

Je kunt toch ook alleen TV opzeggen en dan het internet behouden.  Je moet de TV-box dan natuurlijk inleveren, maar je krijgt geen boete. 

Ik heb al jaren tot tevredenheid internet en telefoon van de KPN. 

Je houdt dan gewoon internet en telefoon. 

 

Wist niet dat dat mogelijk is.

 

Mijn contract was ook met 1 jaar verlengd, maar dat telt net als bij jou alleen voor internet. Ik heb zelf mijn TV abonnement kosteloos opgezegd omdat ik ook dat gesodemieter met die box zat was.

Dat opzeggen kan niet via MijnKPN, daar moet je speciaal voor gaan bellen. Kost je wel zo'n 15 minuten in de wacht staan.

Mijn topic hierover 

Ik gebruik voor tv nu al een tijdje NLZiet, dat kost me 8,95 p.m. en is maandelijks opzegbaar. 


Ik ben wel met je eens dat deze consequentie van een jaarcontract niet heel duidelijk op de site staat.

Aan de andere kant wordt er wel een introductiekorting van 6 maanden etc gegeven en staat het in de voorwaarden. Dus men zal wel aangeven dat de consument het had moeten weten.

 


Ik ben wel met je eens dat deze consequentie van een jaarcontract niet heel duidelijk op de site staat.

Aan de andere kant wordt er wel een introductiekorting van 6 maanden etc gegeven en staat het in de voorwaarden. Dus men zal wel aangeven dat de consument het had moeten weten.

 

Die korting is alleen voor nieuwe klanten. En bij een verlenging krijg je een overzicht toegestuurd waarop (bij mij althans) staat dat er voor een jaar is verlengd.


Ok, dan is dat zelfs niet helder, hier staat rgel, neem aan dat je dit vooraf in de voorwaarden kunt lezen?

https://www.kpn.com/televisie.htm#:~:text=Ik%20ben%20klant%20en%20heb,daarbij%20een%20nieuw%20jaarcontract%20aan.


Ok, dan is dat zelfs niet helder, hier staat rgel, neem aan dat je dit vooraf in de voorwaarden kunt lezen?

https://www.kpn.com/televisie.htm#:~:text=Ik%20ben%20klant%20en%20heb,daarbij%20een%20nieuw%20jaarcontract%20aan.

Geen idee. Dat vertelde de medewerker mij.