Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg de melding dat de BBC NL+ app niet beschikbaar is in mijn land

• September 1, 2025
  • 6 reacties
  • 198 keer bekeken

Bij het openen van de BBC NL+ app krijg ik de melding dat dit item niet beschikbaar is in je land? Zit op een netwerk van glasdraad in Nederland 🙂 Iemand een idee?

Beste antwoord door PeterG

Dit kan heel goed liggen aan de land instelling van je Google account. 

Zie onder andere hier:

6 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Goedenavond ​@HarmJans , welkom op het forum. 

Ik heb zelf de BBC+ app niet of nooit gebruikt dus ik heb even rondgekeken op het forum, staat het antwoord op je vraag in dit topic:

» Hoe krijg ik de BBC NL app? | KPN Community « 

Ik lees dat deze app alleen beschikbaar is op de KPN TV+ ontvanger (DIW7022), heb je deze? Ik zou dat topic sowieso even doorlezen, misschien staat je antwoord er tussen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Heb inderdaad de kpn plus ontvanger diw7022. Kan de app ook openen, ook via kanaal 250 maar dus niet gebruiken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Dit kan heel goed liggen aan de land instelling van je Google account. 

Zie onder andere hier:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2025

Hier nog een vergelijkbare: Viaplay, ook een door kpn standaard geïnstalleerde app, net als BBC NL+.

@Simon055 schreef:

Heeft niets te maken met je taal, zelfs niet met je kredietkaart, wel met je factuuradres (normaal het adres van je eerste aankoop). Bij mij werd nog steeds mijn Belgische adres gebruikt, daarom was ook de Viaplay-app onbeschikbaar. Dat adres is ook gekoppeld aan je betalingsprofiel op Google. Dat was even puzzelen, maar eens naar het Nederlandse betalingsprofiel overgeschakeld, kon ik de app downloaden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Top advies 🙂 inderdaad google betalingsprofiel niet NL, gewijzigd en het werkt!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hoi ​@HarmJans! Welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt de Community graag met je mee dank daarvoor ​@PeterG! Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan weten! 

Veel zaken kan je ook vinden op onze kennisbank.