Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg foutcode KBX-APK-3017 als ik een programma wil opnemen

• October 20, 2025
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als ik nu een programma wil opnemen krijg ik de volgende fout melding KBX-APK-3017, dit is nu de 2e fout ina de update

Beste antwoord door Joop Tijnagel

Sluit dit maar, nadat op internet  jullie foutcodes verhaal heb doorgelezen, heb ik alles gereset, box,modem en tv, nu werkt het weer 

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Via Google vond ik het volgende:

De KPN-foutmelding KBX-APK-3017 duidt waarschijnlijk op een serverprobleem in het netwerk van KPN. Hierdoor kan de tv-ontvanger tijdelijk niet alle functies uitvoeren en gaat deze naar de beperkte modus, waarbij alleen zenders 1 t/m 16, 200, 201, 203 en 204 beschikbaar zijn. Om dit op te lossen, kun je het beste eerst de tv-ontvanger en het modem resetten, en anders contact opnemen met KPN klantenservice voor verdere hulp. 

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Sluit dit maar, nadat op internet  jullie foutcodes verhaal heb doorgelezen, heb ik alles gereset, box,modem en tv, nu werkt het weer 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Sluit dit maar, nadat op internet  jullie foutcodes verhaal heb doorgelezen, heb ik alles gereset, box, modem en tv, nu werkt het weer 

Ik ben net zoals u klant bij KPN.😉

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Joop Tijnagel, we denken hier in onze community graag met je mee! 

Goed om te lezen dat je al een oplossing gevonden hebt met het resetten van jouw apparatuur.

Voor een volgende keer en eventueel voor andere bezoekers hier: Er staan ook tips in onze Kennisbank voor het oplossen van problemen met opnames.