Skip to main content

Goedenavond allemaal 🙂 ik kijk vrijwel geen lineaire TV. Gisteravond even gedaan. Als ik de tv op pauze zet en dan bijvoorbeeld een minuut wacht,  vervolgens dan nog stukje terug spoelt en dan op play drukt. Dan krijg ik de NMC-400 error.

Gewoon pauzeren en dan op play en verder werkt wel. 

Pfsense versie 23.05.1. Ik heb de instellingen gebruikt zoals eerder op dit forum in mijn eigen topic naar voren kwamen.

ik heb zelf niet echt ervaring met Pfsense, maar ik denk dat als je terugspoelt het IP adres misschien niet goed gelezen wordt. en dat je daardoor de STB-NMC-400 foutcode krijgt (geen verbinding met modem)

 

als je de ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aansluit. krijg je dan hetzelfde probleem?


ik heb zelf niet echt ervaring met Pfsense, maar ik denk dat als je terugspoelt het IP adres misschien niet goed gelezen wordt. en dat je daardoor de STB-NMC-400 foutcode krijgt (geen verbinding met modem)

 

als je de ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aansluit. krijg je dan hetzelfde probleem?

Ik heb geen experiabox. Dus dat kan ik niet proberen. Plus netwerk is zo ingericht (vlans e.d.) volgens mij kan een experiabox dat überhaupt niet allemaal. Maar kan mij vergissen wat dat betreft.


in principe zou je nog een modem van KPN ergens moeten hebben liggen (bruikleen apparatuur). maar als je dat niet kan testen dan durf ik het zo ook niet te zeggen. 


in principe zou je nog een modem van KPN ergens moeten hebben liggen (bruikleen apparatuur). maar als je dat niet kan testen dan durf ik het zo ook niet te zeggen. 

Je hebt gelijk, ik heb inderdaad wel op zolder ergens die experiabox liggen. Was even beetje in de war, ik heb de experiabox niet een keer gebruikt.


Ha @Operations8, hoe staat het er nu voor? Krijg je de melding nog steeds? Heb je al geprobeerd de Experia Box aan te sluiten? Mocht je dan ook tegen de foutmelding aanlopen, dan kan je op onze website eens het stappenplan bij verbinding met zender verbroken doorgelopen. Dat zijn onder andere deze stappen: 

  • de ontvanger herstart (minimaal 30 seconden het stroom eraf)
  • alles behalve de ontvanger losgekoppeld van het modem
  • eventuele draadloze verbindingsset ertussenuit gehaald
  • het modem herstart
  • de ontvanger nog eens herstart (minimaal 30 seconden het stroom eraf)