Skip to main content

Vandaag mijn nieuwe Samsung OLED tv geinstalleerd, was zo gebeurd,  het probleem begon met de afstandbediening, De afstandbediening van Samsung is makkelijk te koppelen en ook die van KPN moet volgens de instructie gaan problemen geven, ik heb dit al zo vaak gedaan. Nu heb ik het probleen en wat ik ook probeer het is niet op te lossen. Beide zijn gekoppeld, echter via de afstanbediening van Samsung kan ik alleen hard en zacht zetten, geen kanalen wisselen en via de afstanbediening van KPN kan ik alleen kanalen wisselen en niet hard en zacht ztten. Ik weet allebei bij elkaar maakt uiteindelijk 1, maar dat is toch gek, wat ik ook probeer allebei werken ze maar half, ik heb alles nagekeken de tv weer gereset, opnieuw ingesteld maar er veranderd niets, ze doen allebei de helft, om moedeloos van te worden. Nieuwe batterijen en de ander helemaal opgeladen.

Welke instelling kan er niet goed staan

Heb je de nieuwe ontvanger DIW7022? Die is (nog) niet te bedienen met de Samsung afstandsbediening. Dus met die kun je dan geen kanalen wisselen bijvoorbeeld. 

Als je de kpn afstandsbediening voor Samsung hebt ingesteld dan kan je daarmee het tv volume gebruiken. En de tv aan en uit zetten en van bron veranderen. En natuurlijk volledig de kpn ontvanger bedienen. 


Goedemorgen @Raini en welkom hier op ons forum :)

Welk type tv ontvanger gebruik je? Als het om de nieuwe DIW7022 gaat dan moet ik me aansluiten bij bovenstaand antwoord van @PeterG! Mocht het om een ander type tv ontvanger gaan dan zou dit in principe gewoon moeten werken (zeker met Samsung).  We horen het in ieder geval graag van je!