Skip to main content

Ik krijg sinds gisteren constant melding voor update van de KPN+ ontvanger al 4 stuks gehad hoe kan dat?

Hallo @Macwim, dat betekent dat er een update klaarstaat. Die kunt u binnenhalen door via het tandwieltje rechtsboven naar Appvoorkeuren te gaan, dan naar Over (bovenaan), dan naar Controleren op updates, en dan kiezen voor KPN TV+ app 1.118.2 (dat is namelijk de update van deze week). 

Uitvoeren en Box even opnieuw opstarten om update te installeren.

Succes!


@Macwim 

Klik op nu en hij start opnieuw op en de update staat er op.

Momenteel krijg je ongeveer om de 2 weken een update en gelukkig ook de melding om hem opnieuw op te starten.

Dat was eerder niet zo en dat gaf problemen.

Die zijn hiermee opgelost. 


Bij mij wil hij de update niet toevoegen. Probeer het al een paar dagen om die er op te krijgen

Ik klik dus netjes op nu installeren en dan gaat de tv box herstarten, maar na de herstart heeft hij niet de nieuwste versie gepakt. De nieuwste versie die ik moet hebben van de tv+ app is 1.118.2, maar bleef continu op 1.115.6 staan.

Dus heb ik de tv box een reset gegeven en is de tv+ app versie teruggezet naar 1.95.2.

Kijken of er updates zijn helpt niet, dan geeft hij aan dat hij up to date is.

De firmware is wel up to date


Hallo @Macwim, er komen inmiddels meer klanten met dit probleem...hopelijk kan een moderator dit doorgeven aan het @TV Apps Team oid, want dit lijkt een bug.


Hoi @Macwim, we hebben er meer meldingen van gezien inderdaad. Bij sommigen is het terugkeren van de melding verdwenen nadat de update handmatig was geïnstalleerd. Is dat bij jou ook het geval, of blijft de melding alsnog terugkomen?


Ik krijg paar minuten na de update melding weer bericht dat er een update is. Na elke herstart staat hij er weer bij. Is heel irritant want je weet niet wanneer hij nu een keer daarmee stopt. Bij informatie zie je wel staan versie 1.118.2

Wanneer stopt die melding?


Heb je hem wel geïnstalleerd, @wijkie24?

Het moet 1.20.3 worden.

Tandwieltje rechtsboven; Apparaatinstellingen (blauw); Apparaat; Apparaatvoorkeuren; Over; Controleren op KPN TV+ app updates; uitvoeren; herstarten.


@wijkie24 

Helpt opnieuw opstarten?

Houd de kpn toets ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten.

Hopelijk helpt het, kan me goed voorstellen dat het super irritant is. 

 

P.S.

Je moet nu versie 1.120.3 hebben. 


Is gelukt, thanx


Heb je hem wel geïnstalleerd, @wijkie24?

Het moet 1.20.3 worden.

Tandwieltje rechtsboven; Apparaatinstellingen (blauw); Apparaat; Apparaatvoorkeuren; Over; Controleren op KPN TV+ app updates; uitvoeren; herstarten.

1.120.3, sorry, typo


Ik heb dit probleem exact zoals iedereen het hier beschrijft. Na 3 dagen achter elkaar update vermeldingen bij het envelopje ben ik gisteravond toch maar eens gaan kijken wat er mis gaat. Dit los je niet op door de instructies van de update op te volgen. Dit is een probleem in de techniek of in de software. Graag gerichte advies geven en niet opnieuw hetzelfde verhaal afsteken over de standaard update instructie want dat slaat nergens op. Na een factory reset kwam er al helemaal geen update vermelding meer, en de wifi was ook ineens niet meer te configureren. Kastje hing toen ook direct aan het netwerk met een kabel. Dat deel begrijp ik zelf ook wel. Vervolgens netwerkkabel losgehaald en weer herstart. Nadat ik het kastje weer met een kabel aan het internet had verbonden en daarna weer met wifi was het wifi probleem verholpen. Maar nog steeds geen update. Ook niet na de stroom eraf te hebben gehad voor een paar minuten. Laten rusten en vanmorgen toch maar weer even de stroom er af gehaald voor een paar minuten. Tot mijn verbazing is de software helemaal bijgewerkt zonder enige manuele interventie. Mijn voorzichtige conclusie is dat er een probleem zit in het (security) deel van de netwerkverbinding die de update verzorgt. En ik denk ook dat de kpn servers of in mijn geval het sagemcom kastje maar een aantal keer op een dag controleerd of er een update nodig is of klaarstaat. KPN doe hier je voordeel mee en meld dit bij de techneuten die hiermee aan de slag kunnen gaan. 


Dit wordt opgelost in de update die gepland staat voor volgende week. Je leest er meer over in deze Product Update.


Reageer