Skip to main content

Ook ik heb sinds ik glasvezel heb , elke keer storing melding 400 . Veranderen van zender moet ik dagelijks doen en vooral in de avond.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Bai hui, welkom op ons forum!

Deze foutmelding is een algemene melding dat je ontvanger geen verbinding heeft met ons.

  • Kun je ook toelichten hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt zitten op je experiabox? 
  • Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder allemaal?

Op deze pagina kun je hier een stappenplan voor vinden: Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken


Geen experiabox maar een rond ding twee maal voor de glasvezel . Een bij binnenkomst in de slaapkamer een in de hal en een aangesloten op de tv. Die in de hal moest ik extra betalen. Met de experiabox nooit problemen gehad. Nu elke dag . Ook de radiozenders haperen na verloop van tijd. Kortom ik ben helemaal niet blij , erger me elke dag en wil eigenlijk dan ook korting op het abonnement. 


Ook vanavond weer hommeles, film Churchill kijken en storing weer. Overgaan op andere provider misschien ? Kan iemand mij uitleggen waarom ik die storing heb elke avond? Ik ben de enige die internet gebruikt .


Bedankt voor je toelichting @Bai hui!
Als ik het goed begrijp gaat het signaal naar de TV ontvanger dus via je Superwifi. Helaas is dat niet de meest stabiele verbinding. In alle waarschijnlijkheid zit daar ook het probleem.

Je kunt proberen de onderlinge verbinding van je Superwifipunten te verbeteren, met een beetje geluk los je het daarmee op maar er is een goede kans dat je dit in de toekomst vaker zult moeten doen als het terugkomt. 
Een aantal handige topics daarover kun je hier vinden:

 

Het advies blijft echter de TV ontvangers zo veel mogelijk bekabeld aan te sluiten. Daarmee heb je dit probleem permanent opgelost.