Skip to main content

Hallo, heb sinds 1 week KPN glasvezel 1Gb. Hiervoor Ziggo.

Nieuw glasvezel aansluitpunt, KPN box 12 modem/router en Arris VIP5202 ontvanger.

Internet en bellen werkt probleemloos echter TV ontvangst is problematisch. Telkens melding: stb-nmc-400.  Stappenplan volgens de online hulp diverse malen gevolg, zonder succes. De Arris is rechtstreeks via cat5e aangesloten op het modem. Andere kabel maakt geen verschil.

No fun!

 

Heeft u de decoder een reset naar fabrieksinstellingen gegeven?

Menu>instellingen>systeem>frisse start. Is daarna het probleem opgelost?


Bedankt Hans aanzet.

Het is bizar. Nu start de decoder niet meer op.

Eerst fout 563 en vervolgens DBL307.

Hmm, er is iets mis met de verbinding. Soms zie ik de KPN TV in de modem Home page zoals op de bijlage. Soms ook niet. Dan werkt de ontvanger overigens wel maar geeft de Stb foutmelding. 

Onderwijl stream ik veel hd muziek zonder enig probleem. Het connectie probleem blijft beperkt tot de iptv service.

 

 


Gebruikt u een switch in uw netwerk? 


Beste Nick83,. Ik gebruik geen switch. Na regelmatig herstarten en engelengeduld heb ik nu weer tv. Ik heb het modem herstart met enkel de tv kabel aangesloten. Na wat gepruts starte de Arris door. Ben er niet gerust op omdat ik niet begrijp wat er aan de hand is.


Beste Nick83,. Ik gebruik geen switch. Na regelmatig herstarten en engelengeduld heb ik nu weer tv. Ik heb het modem herstart met enkel de tv kabel aangesloten. Na wat gepruts starte de Arris door. Ben er niet gerust op omdat ik niet begrijp wat er aan de hand is.

Gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets? 

 


Nope, gewoon een kabel tussen Arris en Box12. Niets ertussen.


Als u de utp-kabel uit de tv ontvanger haalt en u sluit daar een pc of laptop op aan, heeft u dan internet? Kijk goed rechtsonder bij het klokje of het WiFi icoontje echt verdwijnt als u de kabel erin steekt.


Tjonge, Tjonge. Vanochtend wederom dezelfde problemen. Heb de kabel in de pc gestoken en dat geeft internet. Zie foto. Moet ik hieruit concluderen dat de box12 de Arris niet als iptv ontvanger herkent? Ik kan ook nergens in de setup van de box12 hoe ik de Ethernet poort aan iptv kan toewijzen.

 


Tjonge, Tjonge. Vanochtend wederom dezelfde problemen. Heb de kabel in de pc gestoken en dat geeft internet. Zie foto.

Wat doet een speedtest over die kabel?

Moet ik hieruit concluderen dat de box12 de Arris niet als iptv ontvanger herkent? Ik kan ook nergens in de setup van de box12 hoe ik de Ethernet poort aan iptv kan toewijzen.

Nee, dat hoeft ook helemaal niet.

Kunt u eens proberen om alle andere apparaten los te koppelen bij het tv kijken?

Heeft u zonnepanelen? Sommige omvormers storen op de tv-ontvanger. 


Tjonge, Tjonge. Vanochtend wederom dezelfde problemen. Heb de kabel in de pc gestoken en dat geeft internet. Zie foto.

Wat doet een speedtest over die kabel?

Moet ik hieruit concluderen dat de box12 de Arris niet als iptv ontvanger herkent? Ik kan ook nergens in de setup van de box12 hoe ik de Ethernet poort aan iptv kan toewijzen.

Nee, dat hoeft ook helemaal niet.

Kunt u eens proberen om alle andere apparaten los te koppelen bij het tv kijken?

Heeft u zonnepanelen? Sommige omvormers storen op de tv-ontvanger. 

 

Ja ik heb zonnepanelen. SMA omvormer.

Zie de Speedtest: prima.

Zie de Network Map: indien alleen de Arris in de ethernetpoort is aangesloten gaat alles prima.

Nadat de andere etrnetkabel (met daarachter mijn Deco routen&netwerk), dan gaat het mis.

 


Die omvormer is waarschijnlijk het probleem. Zie ook dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/verstoring-tv-ontvangst-door-omvormer-van-de-zonnepanelen-sma-557771

En als u even de zoekfunctie van  dit forum gebruikt komt u meerdere topics tegen.


Die omvormer is waarschijnlijk het probleem. Zie ook dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/verstoring-tv-ontvangst-door-omvormer-van-de-zonnepanelen-sma-557771

En als u even de zoekfunctie van  dit forum gebruikt komt u meerdere topics tegen.

Bizar. Het lijkt er inderdaad op dat de SMA omvormer de oorzaak is. Ik heb de datakabel losgekoppeld en alles werkt nu al enige uren zoals verwacht.  Bedankt voor deze hint. Dat had ik nooit gevonden. 


Bizar. Het lijkt er inderdaad op dat de SMA omvormer de oorzaak is. Ik heb de datakabel losgekoppeld en alles werkt nu al enige uren zoals verwacht.  Bedankt voor deze hint. Dat had ik nooit gevonden. 

Als het goed is dan kan je ergens in de instellingen van die omvormer instellen dat er geen gebruik meer gemaakt wordt van IGMP multicasts.


Fijn dat je het euvel boven hebt.  Nu kun je er wat aan doen.

Ik heb vandaag alles losgekoppeld ethernetbekabeling.   tot alleen de TV over was.   Toen werkte alles naar behoren,   al duurt het wel even voor er bewegend beeld is.  eerst even bevroren en dan kun je gewoon kijken.  Stekker voor stekker de rest van de kabels weer aangesloten.  (HD audio speler - internet boven - twee accespoints)    Ik kan zowaar al een uur tv kijken zonder de melding 400.   

 

 


Hierbij een link naar de SMA specs: https://my.sma-service.com/s/article/SMA-Webconnect-Communication?language=en_US