Skip to main content

Melding zender niet beschikbaar. Experiabox herstart en als ook WiFi weer beschikbaar is is er weer beeld. Een aantal malen per avond. Bij terugkijken kun je opnieuw beginnen wat natuurlijk onzin is want je kunt niet vooruitspoelen. 
snelheid Inter ok. Ook die valt uitsla box herstart. 

hoop op een snelle oplossing

Hallo @douhenk ,

Vermoedelijk is jouw modem aan vervanging toe. 

Je kunt via 0800-0402 een nieuw modem aanvragen.

Maar mogelijk lukt het je zelf ook via internet.

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


@douhenk 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Welke experiabox (KPN router modem) heb je?

Wat is jouw echte download snelheid?

 

Het beste werkt de KPN tv decoder als deze is aangesloten via een UTP (CAT5E) kabel zonder dat hier iets tussen zit.

 

En wat voor een soort WIFI repeater gebruik je? 


Glasvezel aansluiting. Snelheid 1gb. De laatste experiabox   kpn v12 sagemcom. 
KPN wifi repeater bedraad aangesloten. De tvcoder is een vip5202 UFO aangesloten via de repeater. 


@douhenk 

Heb je toevallig 2 KPN tv decoders?

Zo ja, wissel ze eens om en kijk hoe ze dan werken.

Of probeer het eens met een vaste UTP kabel en kijk hoe hij dan werkt.


1 tv decoder. Zal hem rechtstreeks  aansluiten. Maar denk niet dat dit de oorzaak is. Als ik de melding krijg valt wifi uit en réstate het modem. Lijkt of het signaal van kpn zo nu en dan wegvalt. 


@douhenk het is belangrijk dat even goed na te gaan. Lukt het te controleren of dat ook echt zo is? Door bijvoorbeeld een laptop rechtstreeks op het modem aan te sluiten? Of tijdelijk de tv-ontvanger direct op het modem aan te sluiten.


Modem check geeft dat het een nieuw en goed modem is. Als ik de melding krijg valt ook WiFi uit en ook de bedrade pc. Als het modem weer op is en WiFi weer aanwezig is is ook het beeld terug. 
 


@douhenk 

Gebruik je Wifi repeaters of super wifi of zo voor de KPN tv ontvangers?

Zo ja, probeer zo veel mogelijk de KPN tv ontvanger aan te sluiten met een vaste UTP (CAT5E) kabel.

In gootjes en buizen kan je die mooi wegwerken.

Ik heb destijds de coax vervangen door UTP kabels.😉