Skip to main content

Ik heb vandaag mijn nieuwe kastje opgehaald en gelijk de oude ingeleverd. Nu wil ik hem aansluiten maar dat lukt niet. Op mijn oude kastje zat een geel blokje die je in het apparaat moest steken maar nu heb ik een pennetje en dat past natuurlijk niet, en nu?

Stop deze onzin discussie, het gaat er om dat we de klant helpen en geen geruzie over de juiste naam, daar helpen we niemand mee.

Het is ook helemaal geen geruzie. Dat maakt huistijger er van en daar trapt dan een moderator in oftwel gaat een moderator in mee, omdat die er eigenlijk ook geen verstand van heeft. Dat blijkt nu wel duidelijk en dat verbergt die handig door niet onderwerp berichten van mij te wissen.

Zo zinloos is deze discussie niet. Dat komt omdat maar weinig mensen dit weten en het dan “afdoen” als zinloos. Wanneer je bijv. niet weet wat voor apparaat je precies hebt, kun je iemand niet goed helpen. Je geeft bijv. een baby stevige kost maar die mag dat nog helemaal niet hebben.


Wel redelijk zinloos; ook al is onze tv-ontvanger een ‘ip-ontvanger’, dan nog maakt dat weinig uit. Wij noemen onze ontvangers ‘tv-ontvanger’. Dit is de officiële benaming hiervoor binnen KPN. Wij gebruiken deze naam naar onze klanten toe en ook intern tussen collega's onderling. Dat er nu iemand begint over een ‘ip-ontvanger’, dat zorgt dus juist voor de verwarring aangezien andere klanten en medewerkers niet zullen weten wat daarmee bedoeld wordt, omdat dit niet een benaming is die KPN gebruikt. 

Als iemand ‘modem’ zegt terwijl er een tv-ontvanger bedoeld wordt, dan zorgt het verkeerd benoemen van een apparaat inderdaad voor onduidelijkheid. Maar een tv-ontvanger niet een tv-ontvanger noemen maar een ip-ontvanger (als enige klant), dat voegt niks toe wat verduidelijking betreft. Dit is het laatste dat ik er hier over te zeggen heb, mocht je hier toch verder over willen praten dan wil ik je verzoeken om een eigen topic te openen over ip-ontvangers. 

 


> Wij noemen onze ontvangers ‘tv-ontvanger’. Dit is de officiële benaming hiervoor binnen KPN.

Nou blijf dan maar lekker verder slapen in de waan dat dit een tv-ontvanger is. Ik weet wel beter en zo zijn er hier nog “tig” dingen die door de kpn verkeerd worden genoemd. De kpn weet immers alles beter…… en heeft wat zo'n apparaat betreft de “waarheid” in pacht, omdat de meeste mensen die hier lezen en schrijven geen enkel benul hebben wat het precies voor apparaat is. Ja, ze kunnen ermee televisie zien en dan heb je het ook gehad…….. Wanneer er problemen mee zijn of komen als er klanten met het apparaat iets doen waar hij niet voor is gemaakt, heb je de poppetjes aan het dansen.

> Dit is het laatste dat ik er hier over te zeggen heb, mocht je hier toch verder
> over willen praten dan wil ik je verzoeken om een eigen topic te openen over
> ip-ontvangers. 

Niet nodig. Ik weet wat er bedoeld wordt en dat is dan voldoende om iemand te kunnen helpen.