Skip to main content

Ik zie kanaal 82 niet meer.

Beste @Marco Markgraaff,

kanaal 82 is NPO EXTRA 2, deze is weer terug gezet van basispakket naar het Pluspakket. Wil je deze zender zien zou je het Pluspakket moeten afnemen. Heb je internet, tv en mobiel van KPN, (hussel) dan is het Pluspakket gratis. 


Hallo @Marco Markgraaff ,

NPO 2 Extra zit nu op nummer 791. 


Hallo @Marco Markgraaff ,

NPO 2 Extra zit nu op nummer 791. 

791??? Wat is dat dan voor raars? 🤔


@Dennis Schreve 

Ik vermoed tijdelijk, er speelt natuurlijk ook de overgang naar NPO 2 Extra HD.


@Dennis Schreve

Ik vermoed tijdelijk, er speelt natuurlijk ook de overgang naar NPO 2 Extra HD.

Aha! Oké! 👍🏼


Correctie, het is natuurlijk NPO 1 Extra dat binnenkort naar HD gaat.  En het signaal op kanaal 791 is inmiddels weer verdwenen.  


Ik denk dat KPN haar leverantie steeds minder levert.

Ook terugkijken wordt minder mogelijk.

We hebben wel betaald voor een pakket dat langzaam afkalft.

 

Terug naar de vraag waar kan ik zender 82 (NPO2 Extra) vinden. Vindt daar prachtige programma’s.

 


@Hansoplast

NPO 2 Extra kun je op dit moment nog gratis kijken via DVB-T2. Dat is zeg maar Digitenne. Via moderne TV's heb je voor de ontvangst van die zender geen aparte ontvanger nodig, maar alleen een antenne. 

Nog eenvoudiger is om NPO 2 Extra te kijken via NPO Start. Hetzij via een app op jouw TV of anders via een tablet of een mobiele telefoon. 

https://www.npostart.nl/live/npo-2-extra

 


bedankt voor het antwoord.

Ik heb daar niets aan want oude tv zonder poespas.

En ik wil niet op mijn mob lijken.

Gewoon terugzetten zoals het was zou ik zeggen .

Overigens valt het mij het woord “ nog” open de 1e zin. Volgens mij mag KPN alleen minder leveren na afloop van mijn contract. (en die van anderen).

De diensten verbeteren en uitbreiden mag natuurlijk wel. Dan verleng ik mijn contract “misschien”.


Na een jaar tijdelijk via het basispakket hebben alle providers npo 2 extra eind december of begin januari weer naar het PLUSpakket terug gezet. 


Beste Peter, en dat betekend voor mij?

waar kan ik van deze zender genieten?


@Hansoplast

Al vermeld .

Via pluspakket 

Via NPO start 

Via antenne ontvangst. DVB-T2 ( voor zolang als dát nog duurt)

N.B.

Typo in voorgaande gecorrigeerd. 


Fijn dat ik nu weet dat het inderdaad klopt dat kanaal 82 opeens bij mijn zenders ontbreekt. De melding die op tv te zien is “NPO 2 Extra is verhuisd naar kanaal 82”, is dus onvolledig. Als eraan toegevoegd was “en is alleen nog te bekijken met het PLUS-abonnement”, dan was dat een stuk duidelijker geweest..

Aangezien de berichten hier inmiddels 267 keer bekeken zijn, ben ik waarschijnlijk niet de enige die niet op de hoogte was dat NPO 2 Extra uit het basispakket is verdwenen. NPO start is overigens ook niet gratis (wel goed aanbod).


Ik zou het ook fijn vinden als NPO start ook als app via KNP op de tv te zien is (net als Netflix, Prime en YouTube).  Nu kan ik alleen nog op de laptop kijken (of bijv. met een HDMI-kabel de laptop met de tv verbinden). Of ik moet een andere tv aanschaffen, maar dat is me te gek.


Fijn dat ik nu weet dat het inderdaad klopt dat kanaal 82 opeens bij mijn zenders ontbreekt. De melding die op tv te zien is “NPO 2 Extra is verhuisd naar kanaal 82”, is dus onvolledig. Als eraan toegevoegd was “en is alleen nog te bekijken met het PLUS-abonnement”, dan was dat een stuk duidelijker geweest..

Aangezien de berichten hier inmiddels 267 keer bekeken zijn, ben ik waarschijnlijk niet de enige die niet op de hoogte was dat NPO 2 Extra uit het basispakket is verdwenen. NPO start is overigens ook niet gratis (wel goed aanbod).


Ik zou het ook fijn vinden als NPO start ook als app via KPN op de tv te zien is (net als Netflix, Prime en YouTube).  Nu kan ik alleen nog op de laptop kijken (of bijv. met een HDMI-kabel de laptop met de tv verbinden). Of ik moet een andere tv aanschaffen, maar dat is me te gek.

 

NPO2 extra heeft altijd in het pluspakket gezeten.

Normaal was deze zender alleen in december voor iedereen beschikbaar.

In 2021 zat hij langer in het basispakket begrijp ik, zelf zie ik dat niet, want wij hebben het pluspakket. (sinds een paar maanden gratis omdat wij Hussel en mobiel KPN hebben). 

 

Die melding had volgens mij ook beter alleen in het pluspakket moeten staan.

 

NPO2 extra is een zender, geen streaming dienst zoals o.a. Netflix.


NPOstart ( https://www.npostart.nl/ ) is gratis. @Baukje058 . Dus ook het zenderaanbod daarin. En tot een week terugkijken M.b.t. npo 1,2 en 3. Programma's via NPO 1 Extra en NPO 2 Extra zijn al eerder uitgezonden en vaak niet meer ‘tot een week’ terug te kijken.
https://www.npostart.nl/live en https://www.npostart.nl/ .

Wil je meer (o.a. HD en on demand materiaal langer beschikbaar) dan kun je opwaarderen naar NPOplus. Dat kost dan € 2,95 per maand.


Ik zie kanaal 82 niet meer.

Op NPO plus zijn NPO 1 & 2 extra ook te zien.