Skip to main content

Ik heb het duitse pakket maar wat ik mis zijn meer radio zenders. Alleen DLF is beschikbaar.

Zijn er meer mensen die bij dit pakket naast de 10tv zenders ook radio willen? Bijvoorbeeld de wdr en de ndr zenders,  en waar kan ik dat verzoek neerleggen?

Hallo @Koos2 ,

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er een hele reeks Duitse radiozenders bij KPN in het aanbod komen. Daar is toch net wat te weinig belangstelling voor. 
 

Je hebt twee alternatieven: Via de Astra 1 satelliet worden een paar honderd Duitse zenders doorgeven met een uitstekende geluidskwaliteit. 
 

Een simpelere oplossing is gebruik maken van een internetradio. Of gewoon rechtstreeks via internet: 

https://mytuner-radio.com/nl/radio/land/germany-stations


Ik snap dat er wellicht weinig animo is, vandaar mijn vraag voor in het extra duitse pakket erbij misschien dan 50 cent per maand meer vragen. Dat pakket wordt net zoals ik ben afgenomen door de selecte groep liefhebbers van duitse programmas.

Wat mij verbaasd dat ziggo in het allergoedkoopste pakket 8 duitse radio zenders aanbied, en die zijn ook op de centen, dus blijkbaar is dit dan niet zoduur. Ik wil mijn vraag voorleggen bij KPN. Weet u welke afdeling daarover gaat?

 

Mvg Koos


Dit soort meldingen worden ook gelezen door een KPN-moderator. En die geven dit soort signalen door. Verwacht er echter niet teveel van. 


De onderhandelingen met de Nederlandse kabelmaatschappijen over doorgifte in ons land worden voor de Duitse publieke omroepen gevoerd door de WDR in Keulen. Zij onderhandelen over de voorwaarden voor doorgifte namens WDR, NDR, ARD, ZDF en Deutschlandradio (o.a. DLF). Wellicht dat contact met de WDR over belangstelling voor doorgifte bij KPN kan helpen.

Piet.


Tot zo'n 20 km van de grens kun je op een dab+ radio heel wat Duitse zenders uit de lucht plukken!

Ikzelf heb op de mobiel www.deutschland.fm in de tabs van de browser. Vervolgens gebruik ik de BT speaker via de telefoon. 

Ook heb ik op de Android-TV box de app My Tuner. Met 1000-en stations uit tientallen landen 🙂.

Ook een "internet-radio" is een optie. 

Vele wegen. Waar hebben we internet en dab+ anders voor???


Beste Peter,

Ik begrijp uw antwoord niet, natuurlijk kun je als je allerlei internet apparatuur koopt of sateliet ontvanger van alles ontvangen, maar mijn vraag is of kpn deze zenders bij het duitse pakket kan leveren en of er mensen zijn die dit pakket hebben en dat ook willen.

Mvg Koos


Dat gaat kpn niet doen. Anders was dat allang doorgevoerd. Kosten (o.a. Buma/Stemra; dat is ook voor buitenlandse zenders) en de lage vraag ernaar. Ook al omdat 'wij’ het gratis (!) via het internet kunnen binnenhalen. Vrij eenvoudig.

KPN heeft ze (momenteel) niet. Vandaar mijn heldere antwoord. Met alternatieven.

Voor televisiezenders zijn die alternatieven er niet / veel minder. Die kan kpn dus wel doorgeven.


Beste Peter,

Ik begrijp uw antwoord niet, natuurlijk kun je als je allerlei internet apparatuur koopt of sateliet ontvanger van alles ontvangen, maar mijn vraag is of kpn deze zenders bij het duitse pakket kan leveren en of er mensen zijn die dit pakket hebben en dat ook willen.

Mvg Koos

Vraagje: heb je in je woning ook een wandcontactdoos van Ziggo? En heeft je tv een DVB-C-tuner?

Piet.


Vraagje: heb je in je woning ook een wandcontactdoos van Ziggo? En heeft je tv een DVB-C-tuner?

@P.J.M. van der Vooren . De kans is tegenwoordig vrij groot dat er geen signaal meer is als je geen abonnement bij Ziggo hebt. Hier zijn vorig jaar alle Ziggo aansluitingen die geen abo hadden afgesloten. Daar komt hier helaas niks meer uit.

Het is voor Duits een beetje een spagaat als je het niet via DAB+ / internet wilt.

Ziggo heeft de meeste Duitse radio zenders. KPN heeft daarentegen weer meer Duitse tv zenders. Dan is kpn i.c.m. DAB+ en internet m.i. de meest logische keuze.

Via de app van de ARD heb ik op de Android-TV ook extra Duitse tv zenders. En die radio apps die ik al noemde. Lang leve internet!


Vraagje: heb je in je woning ook een wandcontactdoos van Ziggo? En heeft je tv een DVB-C-tuner?

@P.J.M. van der Vooren . De kans is tegenwoordig vrij groot dat er geen signaal meer is als je geen abonnement bij Ziggo hebt. Hier zijn vorig jaar alle Ziggo aansluitingen die geen abo hadden afgesloten. Daar komt hier helaas niks meer uit.

In mijn gemeente kan op het kabelnetwerk van Ziggo, ook zonder abonnement, nog steeds het ongecodeerde digitale radio- en tv-pakket worden ontvangen. Daarin zitten onder andere de Duitse radiozenders WDR 1LIVE, WDR2, WDR3, WDR4, WDR5, NDR1, NDR2 en NDR Kultur.

Piet.