Skip to main content

Naar aanleiding van een opmerking inzake ontbreken lokale/regionale zenders werd verzocht om nieuw topic te maken.

 

Wanneer ik postcode 6922XX invul bij https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm en dt controleer op mijn TV+ ontvanger, dan ontbreekt de lokale omroep in het tv-signaal: RTV Connect op kanaal 1319.

 

Afgelopen weekend heb ik deze wel voorbij zien komen bij het 'zappen’, is dit na de updat van deze week mogelijk dat deze zender is verdwenen.

 

 

Dan een tweede vraag: Waarom geeft KPN niet alle regionale publieke omroepen weer (zowel radio als tv), maar alleen de “aangrenzende” omroepen ?

Wanneer ik dit vergelijk met ZIggo, die geeft ze wel allemaal door (en volgens mij Delta ook (maar dat kan ik alleen uit de zenderlijst halen, want de glasvezel moet nog ingegraven worden hier in de straat).

 

Donald
 

 

Hallo @groen_duiven, de andere lokale omroepen REGIO8, Radio Ideaal en Connect op kanaal 1019 ontvang je wel? 

Om je andere vraag te beantwoorden: KPN heeft enkele jaren terug besloten voor alle klanten niet standaard alle regionale omroepen beschikbaar te maken. De regionale omroepen die grenzen aan de provincie waar men woonachtig is, kan men bekijken. 


@Jeroen_dB

Hieronder overzicht van wat ik ontvang in Duiven op mijn TV+ ontvanger

Radio:
1019 - RTV Connect
1051 - Regio 8
1061 Ideaal

TV:
1351 - Regio8
1361 - Ideaal

Ik heb ook nog even op de slaapkamer gekeken waar de HMB2260 ontvanger staat
Daar ontvang ik op 1319 wel RTV Connect en ook de Regio8 en Ideaal.

Het lijkt er dus op dat er bij TV+ iets niet goed is ingesteld.

Donald


Duidelijk verhaal @groen_duiven. Ik ga het doorgeven aan de techneuten. 


@Jeroen_dB IK zapte vanavond langs de kanalen.

 

Ik kan je melden dat inmiddels op 1319 RTV Connect te zien is op de TV+ ontvanger.

 

Donald


Dat is goed nieuws @groen_duiven