Skip to main content

Wanneer wij onze tv en het kastje aanzetten, pakt hij dit niet direct en hebben we zwart beeld. Wanneer we dan via de afstandsbediening (van kpn)  naar source gaan en dan de HDMI aansluiting kiezen waar het kastje op zit, dan hebben we pas beeld. 
het werkt dus wel, maar dit zou toch anders moeten kunnen? Dus direct beeld bij aanzetten tv & kastje.

iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Tv is van Philips. 

Hoe oud is de tv?


Dat moet in de tv zelf in te stellen zijn. Service menu. Opstarten op bijvoorbeeld hdmi 1.

 


Mijn Philips uit 2013 blijft op de laatst gekozen ingang staan tijdens stand-by. 

Haal je de stroom er helemaal af?


 


Even gezocht..

 

Zet je tv op de goede Hdmi bron zodat je het beeld van de kpn ontvanger ziet.
Druk 3 seconden lang, op de afstandsbediening, tegelijk op de 'PWR TV'' en de '1'.

Als het goed is start je TV dan wel op, op het juiste Hdmi kanaal van je Philips TV.


@DennisA78 Werkt dat ook met de afstandsbediening van de Arris VIP5202 samen met een Philips-tv, Dennis?

Piet.


@DennisA78 Werkt dat ook met de afstandsbediening van de Arris VIP5202 samen met een Philips-tv, Dennis?

Piet.

 

 

Dat denk ik niet. De toetsen 1 enz maken geen contact met de tv zelf, maar met de ontvanger. 

Originele afstandsbediening lijkt me het beste dus.


@DennisA78 Ach so… Ik had je verkeerd begrepen. Je bedoelt de afstandsbediening van de tv, niet van de tv-ontvanger.

Piet.

 

Aanvullend: Net geprobeerd, maar hier werkt het helaas niet.

Piet.


En eerst de KPN decoder aanzetten en dan pas de TV?


En eerst de KPN decoder aanzetten en dan pas de TV?

Dat maakt niet uit. De tv (en de afstandsbediening) reageert niet op de oplossing die @DennisA78 voorstelt.

Piet.


En eerst de KPN decoder aanzetten en dan pas de TV?

Dat maakt niet uit. De tv (en de afstandsbediening) reageert niet op de oplossing die @DennisA78 voorstelt.

Piet.

Mijn oplossing was gebaseerd op: als de decoder al aan staat dan zendt deze een signaal naar de HDMI poort van de TV.

Als je dan pas de TV aanzet zou het kunnen zijn dat ie daardoor wel meteen naar die HDMI source springt. 


@Ward_ Helaas werkt dat niet op mijn Philips-tv.

Overigens geven zowel Philips als KPN (in de instellingen in het menu van de tv-ontvanger) al aan dat dit niet op alle modellen werkt.

Elders op dit forum is daar al veel discussie over geweest (HDMI-CEC).

Piet.