Skip to main content
Beantwoord

Ik ontvang Omroep Brabant niet, nadat ik ben verhuisd naar Brabant

• January 21, 2026
  • 8 reacties
  • 211 keer bekeken

In september zijn we verhuisd van de provincie Utrecht naar Noord Brabant en hebben wij onze tv en internet abbonement mee verhuisd. Dit ging goed en vlot, alleen kunnen we nu de regionale zenders die gekoppeld zijn aan Utrecht kijken, maar geen Omroep Brabant. Al gebeld met klantenservice en reset en alles gedaan van tv kastje als modem. Maar komen er niet uit.

Tijdje laten rusten maar wil toch echt mn omroep Brabant via de tv kunnen kijken zoals t hoort en niet via apps etc.

Beste antwoord door Wartywolfs

Ik denk dat kpn jouw tv abonnement technisch nog niet heeft meeverhuisd van Utrecht naar N-Brabant. Dat zal toch echt door kpn rechtgetrokken moeten worden, kun je zelf verder niets aan doen anders dan (nogmaals) aan de bel trekken bij klantenservice…

Update: nog een goede reden voor kpn om alle regionale zenders voor iedereen beschikbaar te maken, ongeacht in welke provincie je woont: minder administratief en technisch gedoe…

8 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Ik denk dat kpn jouw tv abonnement technisch nog niet heeft meeverhuisd van Utrecht naar N-Brabant. Dat zal toch echt door kpn rechtgetrokken moeten worden, kun je zelf verder niets aan doen anders dan (nogmaals) aan de bel trekken bij klantenservice…

Update: nog een goede reden voor kpn om alle regionale zenders voor iedereen beschikbaar te maken, ongeacht in welke provincie je woont: minder administratief en technisch gedoe…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@V.N.R en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt en logisch dat je Omroep Brabant wilt zien. Dit moet, en kan, inderdaad door ons opgelost worden dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is via de klantenservice. 

Zo niet, dan kun je nog een belafspraak met ons maken (rechts onderin). Dan word je gebeld door één van mijn collega's op een moment dat jou uitkomt. 
Mocht het via die weg ook niet lukken, laat je het hier dan weten? Ik hoor het graag! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 24, 2026

Ik heb voor komende week een belafspraak staan.

Hopelijk dat het deze keer dan wel lukt.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Als het goed is kon je al in Utrecht naar de regionale omroep van Noord-Brabant kijken, want die wordt daar ook door KPN doorgegeven. Op kanaal 507.

Staat de zender niet per ongeluk verborgen op je tv-box?

Piet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2026

De provincie Noord Brabant grenst niet aan de provincie Utrecht, ​@Piet van der Vooren .

Onderstaande zijn in Prov. Utrecht te zien bij kpn:

Utrecht
TV Utrecht 511 /887
TV NH 509 /888
TV Rijnmond 513 /890
TV West 512 /889
TV Gelderland 506 /884
TV Flevoland 505 /885
Omrop Fryslân** 502 /880 (landelijk; prov. Fryslân vergoedt kpn de kosten)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn ​@V.N.R, ik hoop dat je dan snel Omroep Brabant weer kunt zien. 🙂 Laat je weten of het gelukt is? 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@PeterG Ik heb vroeger bij aardrijkskunde niet goed opgelet, blijkt nu… 😏

Piet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2026

Fijn ​@V.N.R, ik hoop dat je dan snel Omroep Brabant weer kunt zien. 🙂 Laat je weten of het gelukt is? 

Achter de schermen wordt het als het goed is geregeld. Dus nog even een paar dagen afwachten