Skip to main content

Aan KPN,

KPN is niet beschikbaar op mijn glasvezelverbinding en de TV van de aanbieder op glasvezel is slecht. Graag zou ik TV van KPN blijven gebruiken, maar ik vind het volstrekte onzin om daaraan ook een internetverbinding te koppelen, die net zo duur is als de veel beter presterende glasvezelverbinding. En al helemaal als je bedenkt dat de prijs van TV-abonnement maar 1/5e is van een internetabonnement. 

Graag ook TV zonder internet aanbieden. 

Dag @dejagerco zonder internetverbinding van kpn ook geen tv van kpn. Kpn levert zelden over het netwerk van andere bedrijven.  Wat u wil zal niet gaan gebeuren 😥


NLZiet is misschien een optie voor je @dejagerco 
De TV van KPN zit aan het internet vast, het gaat via het internet, dus zonder internet geen TV.


Dag @Joep1965 ,

Ik stel KPN een duidelijke vraag met argumentatie. Het is aan KPN of ze mij  nog als TV-klant willen, of mij helemaal kwijt willen als klant. En KPN kiest zelf of ze mijn consumentenbelangen behartigen of dat ze mij alleen maar als middel gebruiken om de rijkdom van hun aandeelhouders te vergroten.

Via dit forum laat ik ze dat weten, omdat ze geen emailadres hebben en mij laten betalen voor eindeloos in de wacht staan als ik ze bel.

Als je mij een aanbieder kunt aanbevelen die mij wél als klant en mens behandelt in plaats van een middel om zoveel mogelijk aan te verdienen met zo min mogelijk inspanning, graag!


@dejagerco

Wat jij wil kan helemaal niet.

TV van KPN werkt met IPTV en daar heb je internet voor nodig.

Maar je kan wel Digitenne nemen, dat is digitale tv via de ether van KPN.😉

Of Ziggo

Of via de schotel.

 

Dat zijn volgens mij de enige 3 opties zonder internet;

Ziggo tv

Digitenne.

Schotel o.a. Canal Digital.


...

Via dit forum laat ik ze dat weten, omdat ze geen emailadres hebben en mij laten betalen voor eindeloos in de wacht staan als ik ze bel.

...

@dejagerco , je kunt KPN gratis bellen op 0800-0402. Dat kost je helemaal niks (behalve tijd dan). Maar ook daar zullen ze je vertellen dat voor televisie ook internet nodig is. Alternatief, zoals al genoemd, Digitenne.  Ziggo is ook geen alternatief meer, omdat die leveren ook alleen nog maar via internet. Analoge TV hebben ook zij al een hele tijd geleden uitgezet.


@Joris62

Digitenne, Ziggo, Canal Digital, etc. kunnen zonder internet.

 

Digitenne zie hier.

 

Ziggo zie hier.

 

Canal Digital zie hier. 

 

En inderdaad, 0800-0402 is gratis.😉


Dag iedereen,

Uit de reacties begrijp ik dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik begrijp dat TV zonder internet nu niet kan.

Mijn verzoek aan KPN is dan ook om dit straks wel aan te bieden.

Als de wil er is, komt de technische oplossing er ook.


Dag iedereen,

Uit de reacties begrijp ik dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik begrijp dat TV zonder internet nu niet kan.

Mijn verzoek aan KPN is dan ook om dit straks wel aan te bieden.

Als de wil er is, komt de technische oplossing er ook.

 

@dejagerco

Dat is bij KPN onmogelijk.

Alleen Digitenne van KPN kan zonder internet.

 

Zelfs voor de app's op de tv van streamingdiensten en ook de KPN tv app, heb je internet nodig. 

 

Zie boven voor de opties.😉


Digitenne noemde ik als alternatief, dat is duidelijk @joop2011 . Ziggo zie ik nu dat het inderdaad kan. Het wordt inmiddels blijkbaar uitgekleed ‘digitaal' geleverd. Interessant. 


Mijn verzoek aan KPN is dan ook om dit straks wel aan te bieden.

Als de wil er is, komt de technische oplossing er ook.

Die wil is er niet. KPN gebruikt speciale apparatuur in hun eigen wijkcentrales voor hun tv dienst. Die apparatuur is niet aanwezig in wijkcentrales van andere providers. Zodoende kan het dus gewoon niet. Tv van KPN over het glasvezelnetwerk van bijvoorbeeld Delta of T-Mobile, dat werkt niet. 

Prijstechnisch kan het ook niet. Denk ik. KPN vraag 10 euro voor tv. Lijkt me dat da veel te weinig is voor wat zij daar voor leveren. Ter vergelijking: NLziet kost ook bijna 10 euro (nou ja ... 8 euro voor het goedkoopste abonnement). Maar dat is zonder tv ontvanger en afstandsbediening. Het zenderaanbod is veel kleiner. En de kwaliteit minder.


Hallo @dejagerco ,

Is Digitenne hier al genoemd? 😂😂😂😂😂

Nee, zonder dollen: Ik raad je Digitenne aan omdat: 

  • Je dan TV kijkt in een uitstekende beeldkwaliteit. Ter vergelijking: de beeldkwaliteit is gelijk aan de tien glaszenders die KPN bij glasvezel levert vanaf nummer 661. Maar duidelijk beter dan de beeldkwaliteit van de andere zenders van KPN TV.
  • Je kunt tegenwoordig kijken via een CI+-module, waardoor je geen aparte ontvanger nodig hebt. Je hebt dan wel een moderne TV nodig van hooguit enkele jaren oud. Meer info over het CI+-module: 


    En ja, ik kijk dus zelf heel bewust op deze manier naar TV. 


Dag iedereen,

Uit de reacties begrijp ik dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik begrijp dat TV zonder internet nu niet kan.

Mijn verzoek aan KPN is dan ook om dit straks wel aan te bieden.

Als de wil er is, komt de technische oplossing er ook.

Nee, dat KAN technisch niet! Het tv signaal van kpn is een internetsignaal. Je hebt dus een werkende internetverbinding van kpn nodig om het tv signaal van kpn te kunnen ontvangen. Dat is per definitie zo bij internet tv zoals dat van kpn. Dus eerst internet van kpn en dan als extra dienst tv van kpn. Je kunt dus wel internet van kpn afnemen zonder tv, maar omgekeerd niet. Bij Ziggo is (was?) dat net andersom. Maar dat is (was?) dus ook geen internet tv. 


...

Via dit forum laat ik ze dat weten, omdat ze geen emailadres hebben en mij laten betalen voor eindeloos in de wacht staan als ik ze bel.

...

@dejagerco , je kunt KPN gratis bellen op 0800-0402. Dat kost je helemaal niks (behalve tijd dan). Maar ook daar zullen ze je vertellen dat voor televisie ook internet nodig is. Alternatief, zoals al genoemd, Digitenne.  Ziggo is ook geen alternatief meer, omdat die leveren ook alleen nog maar via internet. Analoge TV hebben ook zij al een hele tijd geleden uitgezet.

Op www.kpn.com, internet en tv, staat het nummer 088-7650017. Dat ziet er voor mij niet gratis uit.


@dejagerco

Bel gewoon met 0800-0402, dat nummer is gratis en het is HET nummer van de klantenservice. 

(Negeer andere telefoonnummers die je op internet tegenkomt.)  

 

Je kunt via 0800-0402 trouwens ook Digitenne bestellen! 

 

Hallo @dejagerco ,

Is Digitenne hier al genoemd? 😂😂😂😂😂

Nee, zonder dollen: Ik raad je Digitenne aan omdat: 

  • Je dan TV kijkt in een uitstekende beeldkwaliteit. Ter vergelijking: de beeldkwaliteit is gelijk aan de tien glaszenders die KPN bij glasvezel levert vanaf nummer 661. Maar duidelijk beter dan de beeldkwaliteit van de andere zenders van KPN TV.
  • Je kunt tegenwoordig kijken via een CI+-module, waardoor je geen aparte ontvanger nodig hebt. Je hebt dan wel een moderne TV nodig van hooguit enkele jaren oud. Meer info over het CI+-module: 


    En ja, ik kijk dus zelf heel bewust op deze manier naar TV. 

 


Hoi @dejagerco en bedankt voor jouw bericht :)
Ik zie dat de community je vraag al heeft beantwoord en ik kan hier verder niet zoveel aan toevoegen! Hopelijk weet je met de informatie die hier is verstrekt weet waar je aan toe bent. Mocht je nog wel verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag.